cinta hati mama

cinta hati mama

Rabu, 27 Mei 2009

pic kakak NUR ADRIDIANA

Ini NUR ADRIDIANA,anak sulung mama,pic ne kat MELAKA lah,kampung mama dia lah,nak cita sikit,pada 27/4/09 bwk yana dng aqil kat hospital PPUM,coz deman,tp doktor dapat tahu berita yang mengejutkan injap kat jantung kita ada 4,doktor cakap satu ada masalah,risau sangat buat janjitemu pada9/6/09,kena buat ECHOCARDIOGRAM DAN X-RAY.TAKUT KEPUTUSAN NYA NANTI.




















SELAMAT HARI IBU,OMAK HALIMAH,DAN MAK MERTUA SHARIFAH




selamat hari ibu

Rasa tak terlambat lagi ucapkan selamat ari ibu kepada omak HALIMAH BINTI ABDUL, dan mak mertua SHARIFAH BINTI YUSOF dan yang dah bergelar ibu tu ya,pada 22hb, ari tu baru balik kampung melaka,tengok mak, bagi lah hadiah tak seberapa sempena ari ibu,mak cakap ,mak tunggu yo posmen lalu,tak ado pun untok omak, hadiah lah tu,biasa bagi awal ,tapi dah mak mertua tak sihat lambatlah sikit,hadiah sama aje bagi kat mak dan emak mertua , adillah tu , tapi aku sayang mak aku lagilah,JADI RAJIN-RAJIN LAH BALIK KAMPUNG TENGOK OMAK
Salam sume… SELAMAT HARI IBU BUAT S
Orang kata aku lahir dari perut mak.. (bukan org kata...memang betul) Bila dahaga, yang susukan aku....mak Bila lapar, yang suapkan aku....mak Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ..mak Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut....Mak Bila bangun tidur, aku cari....mak Bila nangis, orang pertama yang datang ....mak Bila nak bermanja, aku dekati....mak Bila nak bergesel, aku duduk sebelah....mak Bila sedih, yang boleh memujukku hanya....mak Bila nakal, yang memarahi aku....mak Bila merajuk, yang memujukku cuma....mak Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah....mak Bila takut, yang tenangkan aku....mak Bila nak peluk, yang aku suka peluk....mak Aku selalu teringatkan ....mak Bila sedih, aku mesti talipon....mak Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu.....mak Bila bengang.. aku suka luah pada..mak Bila takut, aku selalu panggil... "mmaaakkkk! " Bila sakit, orang paling risau adalah....mak Bila nak exam, orang paling sibuk juga....mak Bila buat hal, yang marah aku dulu....mak Bila ada masalah, yang paling risau.... mak Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. mak Yang selalu masak makanan kegemaranku....mak kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....mak Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....mak Yang selalu berleter kat aku...mak Yang selalu puji aku....mak Yang selalu nasihat aku....mak Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....mak Aku ada pasangan hidup sendiri.... Bila seronok, aku cari....pasanganku Bila sedih, aku cari....mak Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku Bila gagal, aku ceritakan pada....mak Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku Bila berduka, aku peluk erat....emakku Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....mak Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu” Selalu.. aku ingat pasanganku Selalu.. mak ingat kat aku Bila-bila... aku akan talipon pasanganku Entah bila... aku nak talipon mak Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk emak Renungkan: "Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak? mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah". Berderai air mata jika kita mendengarnya........ Tapi kalau mak sudah tiada.......... MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT.... Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya.... berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya..... berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya..... berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya....... berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya.... berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....
dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......
Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya.Kos upah membantu ibu:
1) Tolong pergi kedai : RM4.002) Tolong jaga adik : RM4..003) Tolong buang sampah : RM1.004) Tolong kemas bilik : RM2.005) Tolong siram bunga : RM3.006) Tolong sapu sampah : RM3.00Jumlah : RM17.00
Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.
1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMAJumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMAAir mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh siibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata,
"Saya Sayangkan Ibu". Kemudian si anak mengambil pen dan menulis "Telah Dibayar" pada mukasurat yang sama ditulisnya.
"Jika kamu menyayangi ibumu, "forward"kanlah Email ini kepada sahabat- sahabat anda.

Khamis, 21 Mei 2009

ne pic mak mertua ,nama dia MARY THERESA@SHARIFAH BINTI YUSOF.umur 46tahun,aku terpaksa ambil cuti kecemasan 3 ari.isnin 18hb-20hb,coz dia ada kencing manis yang kornik,dah banyak kali suruh gi hospital tapi tak mahu.sekarang ada kat hospital seremban menjalani rawatan,3jari kaki kanan di potong,sekarang tnggu keputusan ujian makmal dan doktor sama ada kumam merebak ke bahagian lain tak?kalu ada kena potong sampai mana tak tahu lah tu,risau dan kasihan lah


pic aqil terbaru



















Jumaat, 15 Mei 2009

adik makan biskut macam arnab,papa cakap

aqil ada gigi atas ada4 batang,bawah ada 3 batang,yang kelakarnya gigi atasnya yang tumbuh dulu gigi taring dia,kita org tekejut dan agak takut bila aqil tergelak,nampak lah seram gak lah,lepas tu baru tumbuh gigi kapak dia,bru lah ok,sekarang mkn nasi mcm org tu,tapi nasi lembik dan panas-panas laju sikit lah.merangkak daripada 5 bulan lebih,tapi berdiri dan meniti keliling meja .....memanjat laju aje,trgolek byk kali dah,aqil....aqil...









hari jadi kudin 3 tahun

selamat harijadi kudin,jangan jadi budak nakal ok,harijadi orq lain yana dan aqil pun dapat hadiah daripada maksu tasha,yana dapat jam tangan,aqil dapat tren,maksu sekolah lagi tingkatan 3,dia ckap nanti ari jadi aqil tak buat kat PD,coz ita sekeluarga nak gi langkawi bawak naik kapal terbang,suami,dan anak-anak tak pernah naik .









hari jadi abang

hari jadi suami di buat di RISTEK DI PORT DICKSON, buat barbeque kat swimming pool,