cinta hati mama

cinta hati mama

Selasa, 30 Jun 2009

botak dah








sifu ,papa panggil aqil,kasihan anak mama dah botak kali ke 2,muka sedih aje kan......


potong rambut







mcm nak pengsan nak potong rambut aqil ne,macam2 nak buat supaya dia duk diam,bagi bola,mainan, pisau cukur jatuh,kereta ben 10 aqil jatuh,aqil campak ke bawah daripada tingkat 12,bekecai lah,last sekali bagi besen tu bubuh air,baru duduk diam sikit lah,tak tahu lah kalu gi kedai gunting rambut,nak pengsan gak kot tukang gunting,dekat nak satu jam,baru sudah



POKOK KELAPA










ne pic aqil yang di buat pokok kelapa (di ikat rambut) oleh uminya pengasuh dia,cakap rambut aqil dah panjang,dan dia suruh potong.papa dia cakap x potong,nanti muka aqil nampak ganas.





aqil-aqil.......











HAPPY BIRTHDAY NUR ADRIDIANA KE 8 TAHUN

ini pic tengah marah tak dapat kacau kakak nak tiup lilin.





selamat hari jadi kakak yang ke 8 tahun,pada 27hb,semoga kakak jadi anak yang baik,yang dengar cakap papa dan mama,dan jadi lebih rajin belajar.








Rabu, 24 Jun 2009

JIWANG KARAT

Lafas apa yang mesti ku ucapkan, mengertilah sebenarnya rinduku tengelam di dalam lamunan,tiada pernah aku menyesali biarpun kemilaunya sering dikianati mimpi,namun ternyata keindahan itu tak sekali terhakis,suka duka ku silih berganti walau pedih ku tabah menanti,keasyikan terasa jua,seandainya kita sehati sejiwa,mendung cinta berarak berpisah,tersingkap lah rindu mu ketabir senja,kasih sayang akan ku pertahankan hingga ke akhir nyawa.
Mestikah airmata ini membasahi dipipi ku,ku sedar siapa diri ini, hanya mampu memberi cinta,namun ku tak mampu menatap bahagia, mungkin ini sudah suratan yang azali, bukan ku mengemis sempati sesiapa,buat menawan duka yang amat lara,kerna aku sedar diri umpama kaca yang tak bercahaya, pudar warnanya,siapalah aku tanpa dirimu, ibarat ombakyang tiada berketepian .
abg sms 23/6 dan 24/6/2009

Ahad, 21 Jun 2009

PANGGIL PAPA

Nak cite sikit aqil ne,skrg dia mula panggil papa,papa...mama dia tak panggil sangat,dia manja dengan papa dia,tido mesti kat celah ketiak papa dia,dah 10 bln,cepat sungguh dia membesar.dah berdiri lama dah tapi takut bila nak lepas tangan.memanjat tera dah,naik ke sofa,sampai kat meja komputer.gigi atas 4 batang,bawah 4 batang,dah panjang dah,tapi tak cantik jarang2.makan mcm org tua.durian pun dia suka.aqil2......









ULU YAM








SEJUK air dia ,aqil ,mula2 takut lepas tu tak nak kuar,mengigil2,papa dia ckp pipi aqil macam vibret hp,kakak yang beria-ria yang nak gi,dia cakap lama dah tak gi berenang.bawak lah gi.







SELAMAT HARI BAPA

selamat hari bapa buat semua bapa-bapa di Malaysia terutamanya abg coz sudi jadi bapa wat anak-anak sayang terutama kakak nur adridiana.dan AL-FATIHAH wat arwah ayah ita OSMAN BIN ABDULLAH dan bapa mertua MOHIDEEN BIN HJ.JALAL.jika masih mempunyai ayah lagi jenguk-jenguk lah mereka di kampung...........

Jumaat, 19 Jun 2009

KEPUTUSAN HOSPITAL DIANA

Pada kul 2 ptg td.gi hospital PPUM, ada janjitemu diana dengan doktor,nak tahu keputusan yana buat X-RAY DAN ECHOCARDIOGRAM PADA 9/6/09.tido malam tak lena, aku risau lah yananya keputusan......takut,seram,risau semua ada lah,bila tiba doktor panggil masuk bilik,doktor tanya keadaan yana mcm ne,aku cakap dia aktif main,lasak,tak duduk diam,lepas tu doktor suruh kuar dulu,cakap keputusan tak sampai lagi,bertambah gelabah aku.dalam 10 minit kemudian,doktor panggil masuk bilik sekali lagi,bila doktor cakap dia OK,SIHAT............aku bersyukur sangat-sangat.....ALHAMDULLILLAH.....TERIMA KASIH ALLAH........lega aku

Khamis, 18 Jun 2009

pic kekawan tingkat 11











pic lama kekawan,klu yang tak ada dalam pic jangan sedih ok.itu aje yang ada.apa-apa pun tingkat 11 yang paling BEST GILE.............




COMFORM PINDAH

Pada 16hb.hasil daripada perjumpaan dengan en.Norzam,kena pindah tingkat 8,ke BAHAGIAN AUDIT INSTITUSI........PINDAH AJE LAH.........SAYA YANG MENURUT PERINTAH,


NAK UCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA SEMUA WARGA TINGKAT 11,COZ WAT MAJLIS KAT AKU,MD PUN SODAP...........TERIMA KASIH SEMUA AKU SAYANG KALIAN.......TERIMA UCAPAN TERIMA KASIH YANG AKU PINJAM DARI PN.FIZA ABIDIN.....KENANGAN 9TH BERSAMA KAWAN2 DI TINGKAT 11.TETAP KU KONAG

TERIMA KASIH

Terima kasih kerana sudi,
berteman dengan ku,
Terima kasih kerana sudi,
meringan kerjaku
Terima kasih kerana sudi,
memberat harapku,
Terima kasih kerana sudi,
bertanya khabarku,
Terima kasih kerana sudi,
memanggil nama ku,
Terima kasih kerana sudi,
melayar warkah mu,
Terima kasih kerana
beri buah fikiranmu,
Terima kasih kerana.....
sedekah senyumanmu,
Terima kasih kerana.....
menabur nasihatmu...
Terima kasih kerana.....
berkongsi tahumu.....
TERIMA KASIH DUHAI TEMAN.....

Jumaat, 12 Jun 2009

GETARAN JIWA SUAMI KU TERCINTA


aku nak cite sikit,suami ku tercinta ne agak romantik orangnya,penyayang,semua yang aku suka adalah kat diri dia,MOHAMMAD SHARRUL HAIZAD namanya,dia selalu bagi kata yang romantik kat aku,tapi aku tak reti lah nak balas,bahasa malaysia aku kan lingkup masa spm. di sini ada lah sikit aku masukkan dalam blog ne,banyak lah tak larat nak taip.........




"jika semalam aku hadir dalam hidup,

membuatkan hidup dirimu begitu bahagia,

anggaplah kebahagian itu hanya sementara,

kerana hidup ne tidak kekal lama di dunia,

andai kata mataku tertutup pada hari ini,

untuk selamanya,teruskan lah hidup bersama

kebahagian yang pernah kita kecapi bersama,

sesungguhnya ye,semasa mata ku terbuka dan hidup

dengan mu,dikaulah insan yang paling ku sanjung,dan dikau

lah insan yang paling ku sayangi,satu pesanan ku buat diri mu,ingatlah daku

dalam doa mu,kenang lah daku dalam hidup mu,


iklas dari insan

berjuta batu jauhnye......

yang benar......

suami mu
cincin permata indah di jari,
penghias diri tambah berseri,
wajah mu manis pelembut sanubari,
cintamu subur sentiasa di hati.

anak cina mendayung perahu,
sambil mendayung dialunkan lagu,
wajah yang manis selalu terbayang dlm mataku,
tak mungkin hilang walau sekejab waktu.
berjuta-juta pohon manggis,
hanya satu pohon beringin,
berjuta-juta si gadis manis,
hanya sayang aje yg abg ingin.

siput sedut jalan mengensut,
ular lidi halus sekali,
walaupun pikiran ku kusut,
duhai sayang dikau tetap dihati.

mawar merah indah berseri,
duri sembilu tersusuk di kaki,
biarpun dekat tetap di rindui,
bila berjauhan hanya sayang sahaja di hati.
indah senyuman yang menawan,
menambah hatiku semakin tak tertahan,
susah untukku ungkapkan,
dikau lah wanita yg ku puja dan ku sayang.

ada seekor merpati terbang tinggi di atas pelangi,
ada sebuah hati milik seorang lelaki,
mencintai mu dan menyayangimu,
sampai ke mati.

bilakah tibanya ku nanti,
melepaskan resah didalam diri,
ketemukan kepastian di hati,
ku ditemukan isteri sejati.

bagai aur dengan tebing,
bagai pungguk rindukan bulan,
duduk diam terasa boring
tengok henset tiada satu pun panggilan.

pergi mengaji baca alif,ba,ta,
senbahyang subuh di pagi hari,
duhai anita manis jelita,
senyummu indah berseri-seri.

pergi ke kedai membeli aiskrim soda,
di beli bersamasi meggi kari,
hati ku selalu tergoda,
memandang dikau setiap hari.
semut mati dilangar lori,
harimau mati tinggalkan belang,
anita osman pujaan hati,
sampai mati pun tetap ku sayang.

tiga malam tanpa bintang,
panas terik si matahari,
dikaulah insan tersayang,
walaupun hati dilukai.

hari minggu pergi menonton wayang,
pagi isnin pergi kerja,
duhai buah hati ku sayang,
aku merindui mu setiap masa.

PEMBERITAHUAN PENEMPATAN BARU (PAP)

Semalam aku dapat surat penempatan baru aku di Bahagian Audit Institusi,di tingkat 8 lah....,penempatan aku,berkuatkuasa mulai tarikh surat dikeluarkan maknanya pada 10 jun.Tapi pagi tadi PA En.Norzam cakap jangan pindah lagi,coz Pengarah Bahagian Pentadbiran tidak terlibat dalam Mesyuarat Pengurusan Tertinggi pada 4 jun.Dia memberitahu En.Norzam akan mengadakan perjumpaan dengan semua yang terlibat pada hari selasa 16 jun,pukul 9 pagi,aku,ida,hafeez,dan aisah yang terlibat.apa pulak keputusanya nanti.pindah atau tidak terima aje lah,saya yang menurut perintah aje lah.......................sapalah aku

Isnin, 8 Jun 2009

kenduri kawan punya hal

Pada hari 6hb-jun,aku sekerluaga gi umah member faizal kat Taman Angsamas,Seremban,KENDURI KAHWIN dia lah,aku bawak hadiah frem AYAT AL-QURAN, ALLLAH@MUHAMAAD,geram kat diana.pecah di buatnya.marah lah,tu tak ada pic dengan pengantin,tak ada mood......makan aje lah,tak ada hadiah lah

SELAMAT PENGANTIN BARU FAIZAL@LINDA








selamat pengantin baru faizal@linda
semoga berbahagia ke akhir hayat

Jumaat, 5 Jun 2009

BOOKING AIR ASIA.

hari ne boking flight gi langkawi pada 7hb,-9hb,semua harganya murah rm 190.00 untuk 2 orang,mula2 ajak tak nak gi?kecil hati ,sampai menagis,suami cakap kenapa menangis lak?Aku sedih dah bayak kali ajak,saja berkumpul anak beranak,baru nak ,tu pun mak cakap dng ida,ajak nak naik kapal terbang pun,susah...........sekarang mak dah syok ,siap call tanya dah booking dah,nak cari duit nak membeli belah,aku ckap tiket aje free,mak aku suka sopping ,dah banyak kali gi langkawi ,tapi naik bus lah,kali dia seronok lebih kot,coz naik kapal terbang.

Khamis, 4 Jun 2009

pic aqil pakai cermin mata papa
















SELAMAT PENGANTIN BARU ANA @ MIOR


'SELAMAT PENGANTIN BARU' semoga bahagia hingga akhir hayat,dan cepat2 dapat beby ok



ne anak En.Idris,tembam, comel,gebu,semua adalah kat dia,nama tak tanyakah pulak. kaki dia macam nak gigit aje,macam bubuh mauripan (SERBUK PENAIK)




Pic dengan kekawan opis yang gi rumah farhana