cinta hati mama

cinta hati mama

Rabu, 29 Julai 2009

Tq abg.

ari ne pengasuh anak2 ada temujanji dengan doktor dia, dia mintak cuti,ita mintak abg jaga anak2, biasa ita yang bercuti, risau gak tinggalkan anak2 dengan papa dia, papa dia ne pengeli org nya, pagi tadi aqil buat kek,papa dia yang cucikan dia,pancut aje papa ckp td kelakar lah.....biasa mama kena buat.....papa duk umah boleh harap dah sekarang.....klu mak mertua tahu mesti tak caya....anak dia boleh buat semua, semua ita ajarkan, family belah suami klu yang lelaki..... nak minum satu cawan pun kena hidangkan....jangan harap nak buat keja2 pumpuan2 ne.....tapi izat boleh lah masak sikit, tolong basuh baju ,sidai, mandikan aqil, kemaskan aqil lepas mandi....hampir semua boleh lah......bukan ita dera ke apa...cuma dia rasa tangungjawap membantu ita,coz sama2 penat berkerja........Tq abg

Selasa, 28 Julai 2009

ayat power abg...........

ari ne tadi dlm kul 1.08pm.suami ne bagi sms romantik kat ita, dah lama tak dapat sms mcm ne,dia reka sendiri bukan ciplak orang punya,ita memang tak reti nak mengayat romantik ne ita masuk kan dalam blog ayat2 abg ne..............TQ ABG

anita...isteri ku. kau menyindari ruang hidupku,
indahnya bersama mu,menerangi hati ku,
anita sayangku terukir indahnya....bersamamu,
jalinan rasa ...rindu memburu di hatiku,
anita....engkaulah pujaan hati ku,
sirami lah rasa rindu,andai sayang dapat merasai bertapa ku menyayangi dan mencintai mu......

Jumaat, 24 Julai 2009

BUAT ABG......TQ
















Khamis, 23 Julai 2009

makan jagung

aqil memang suka makan jagung,tiap kali pasar malam mesti beli jagung,papa, aqil, kak yana pun suka gak






ne muka marah nak menagis kak ambil tipu2 jagung aqil



ne kakak makan jagung aqil



castelo mama
















KAWIN BOS IZAT

ne bos kepada suami aku ,umur dia dah 40th dah ,bujang telajak , majlis nya di buat belah malam, ne kali pertama aku gi kenduri kawin malam hari, aku gi dalam kul 8 lebih,ramai orang ,mcm ari siang gak, cuma mlm tak panas lah,kelakarnya dia bagi bunga telur, telur asin (telur itik),kasihan kat yana dia kupas nak makan, tetiba dia cakap "mama kenapa telur ne masin " aku rasa memang masin pun. yang kelakarnya gak is3 bos adik ne kawan ida dan sotong si harry,aku cakap mcm kenal aje.aku pangil lah ,rupanya betul, tapi dia lupa nak ajak ida dan sotong.semoga berbahagia ke akhir hayat.............amin

Rabu, 22 Julai 2009

NUR ARINA NATASHA

ne nama adik izat(adik ipar) ,berumur 15th,tingkatan 3.balik kampung aku baru tahu dia bercinta(cinta monyet),aku terkejut........sangat2,coz dia budak baik duk kat umah aje,tak bercampur dengan budak yang tak tentu arah,bercinta, dengan lelaki beumur 32th.kenal dekat hospital,masa tasya jaga mak kat hospital,mak budak laki ne pun masuk wad yang sama,tapi tak ada org jaga mak dia,dia mintak tolong tasya tengok2 mak dia,tahu-tahu syok kat tasya lak.aku kenal budak laki ne nama lupa la,badan gempal gak,dah 2 kali dtg rumah mak izat,aku cakap kat mak dan tasya biar abis belajar dulu,kalu dia sayang dia boleh tunggu beberapa tahun lagi,bagi habis sampai SPM aku cakap,nak kuar biar ramai,tasya ne anak yang baik sangat,jaga mak,basuh luka mak yang bernanah2,berulat2,tukar pempes mak masa kat hospital,aku memang sayang kat dia,walaupun adik ipar, izat dan kakak dia tak cakap apa,aku menantu hantu ne yang nasihat,aku pun bukan nye baik sangat,tapi aku terus terang aje..........aku cakap PELAJARAN TU PENTING........ABISKAN DULU..................,kalu dah jodoh tak kemana.......aku kelakar gak umur aku 35th,izat 22th,beza 13th.tasya 15 dan pakwe 32,beza 17th.tak ke tungang tebalik.......entah lah,semoga berbahagia lah,walaupun perbezaan umur yang ketara.

IKAN LAGA MATI DAH........

pada ari ahad 19hb.aku baru sampai daripada kg,dah lah jalan jem ,ponek .......tengok2 ikan laga yana mati dah, KASIHAN PULAK...........ikan laga yang projek kelab kebajikan bagi tu.aku terima awal bulan lima,aku bawak balik kasi hadiah kat yana, coz nak suruh dia belajar tanggungjawab.menang yana bertangungjawab bagi makan,mandikan ikan dia.tapi sebelum nak balik kampung aku suruh yana tukar kan air dia,coz air dah kotor,dia malas dia cakap balik nanti dia cuci,coz bubuh dedak yang halus tu memang busuk airnya,balik2 tengok mati dah,tekejut yana,sedih sangat dia cakap yana dosa bunuh binatang,dia takut aku cakap malam nanti roh ikan datang cari yana,coz yana tak jaga betul2.

Selasa, 7 Julai 2009

AQIL 11 BULAN DAH...........ARI NE







Genap AQIL DARWISY 11 bulan hari ni, 7/7 /2009. cepat sunguh adik membesar. adik cepat jalan ok,mama tak larat nak dukung , masa nak ambil adikdaripada umah pengasuh.adik pandai macam-macam perangai dia wat,kelakar kalu dia gelak.merajuk,dia pandai wat memek muka dia,tapi yang tak berubah aqil minum susu tetap 3-4 auns.lambat buat merajuk, minum susu abis aje buang botol susu, aqil ,aqil...........................

sayang anak mama muahhhhhh...........................