Followers

Selasa, 25 Ogos 2009

selamat berpuasa

akum...................


belum terlambat lagi ita nak ucapkan selamat berpuasa ,ari ne ari ke 4 kita berpuasa,nak cite sikit pasal kak yana ne.yana biasa puasa dah semenjak tadika lagi,tapi semalam benar2 menguji kesabaran ita,ita pesan duduk umah umi jng main, coz sekarang cuti sekolah.ita balik keja 6lebih,jalan jem teruk , ita balik kul 5.30 ptg ,coz balik dengan suami sekali, kena tunggu dia,semalam bawak kereta.sampai umah suruh abg masak nasi ,lauk ita masak dah pagi nya.ita pun ambil anak,cucu pengasuh cakap "acik yana tak puasa" aku naik angin, cakap kak tak puasa ya, dia senyap aje, betul lah tak puasa.sampai kat umah ita cakap kenapa? yana senyap aje, ita cakap tak puasa jangan berbuka dengan mama.nak ajar dia. dia cakap aziq bagi biskut, masa main dengan dia, kak makan lah.ita senyap aje lah..........ajak dia gi sembahyang trawih kat surau, dia cakap penat ,turun dan naik banyak kali ,kak yana gi dengan papa dia.semoga yana boleh paham ibadah puasa ne.........................

Khamis, 13 Ogos 2009

potong kek kat PD

balik drp langkawi terus singgah jap umah mak mertua di PD .tak sangka ada kejutan kat aqil, potong kek aje.nenek dan mak saudara yang buat,TQ ......dapat lah lori panjangkat aqil.terus balik melaka,antar mak.singah kat hospital besar melaka tengok nenek ita,mak kepada mak ita.dah tua 80 lebih dah,sekarang kat hospital lg.









DEKO - ERIC

fsemasa nak balik kat airport langkawi, kak yana nampak eric, yana cakap, mama ...mama DEKO LAH, ita cakap nama dia eric.ok lah tak sombong lah eric ne, dia ada soting kat sini.balik kl, sama lah fligt,









naik flight-NOW EVERYONE CAN FLY

ne pengalaman pertama buat kak yana.izat,mak,aqil, laki ida dan anak ida.dia org teringin .









hari keluarga en.osman di langkawi

hari keluarga pada hari jadi anak mama 07 /08 /09 .AQIL DARWISY 1 TAHUN. mama bwk gi langkawi naik air asia. selamat hari jadi sayang,cepat sungguh masa belalu.dah setahun aqil














anak dan anak saudara














mini zoo di cabel car lagkawi

ne anak mama bg mkn dedak kat rusa,dia tak takut pun.kakak yana takut,ne pic kat tempat cabel car di langkawi,tungu nak naik tp tak boleh coz angin kencang,tengok rusa dengan arnab









Isnin, 3 Ogos 2009

AQIL BOLEH JALAN DAH..........

nak cite sikit aqil dah boleh jalan dah......baru seminggu....sekarang dia nak jalan sendiri, jarang nak merangkak....jalan aje....umah kecil pusing2 dalam umah aje lak aqil......dkat nak setahun baru boleh.....aqil...aqil.....tak laju lagi lah,boleh lah.....

AUDITION THE BIGGEST LOSER ASIA

pada 1-ogos . lepas beli barang kat jualan pureen di pj abis gak dalam rm 250.,ita ajak ida gi ke fitness first the curve, ajak masuk tv,lah rancangan yang nak kuruskan badan ne, sapa ada astro boleh tengok cenel 702 kul 7 mlm,kejayaan mereka ,ita pun teruja gak,tapi separuh jalan coz kena cakap orang putih,juri semua orang putih,lagi pun kena cuti tanpa gaji klu dapat lah, 4 bln ,drp bln 10- bulan 1. lama tu ,utang banyak dan rindu kah kat anak2 ,masa kat sana jumpa si MURSHED atau nama betul dia rosli mohd nor ,34 th, pulau pinang,perserta REALITI ANAK WAYANG- watak kuncu samseng,sapa yang tengok kenal lah.yang menjadi hos SARIMAH ,minah kecoh ne. kita orang tunggu lama dari pada kul 11 sampai petang.... lambat sangat kita org cabut lah ...kesihan kat anak2 tak makan dan bersepah2 main kat fitness first tu. nak cite sikit ,masa datang tu malu2....bila tengok , ramai orang2 yang lagi besar daripada ita,ingat ita paling besar ,rupanya ramai gila yang COMEL2.... ita bersemangat lah...ita akan cuba kurangkan berat badan ita sedaya mungkin.....sekarang dah mula diet balik, dulu 125kg.izat kata sayang macam motor 125. masa timbang kat sini jadi 119.1kg, tekejut gak ....yakin boleh.....ita boleh.....