Followers

Jumaat, 19 Februari 2010

OMAK SELAMAT MENJALANI PEMBEDAHAN DI PPUM.

Pada hari kahmis gi hantar mak kat PPUM .untuk daftar kemasukan wad.sepatutnya mak di bedah pada 18/2/2010.tapi prof chin yang merawat mak menpercepatkan sedikit tarikhnya pada 12/2/2010.pagi2 lagi mak di tolak ke dewan bedah,dan mak dibius seluruh badan(tak sedar).petang baru mak sedar.dan tengok badan mak ada lima lubang di tebuk,daripada pusat sampai kat bawah dada,bertingkat2.tengok mak kasihan.malam tu ida jaga mak kat hospital,pakai kan pempes orang tua,dia tak boleh kencing.3 keping buang,coz dia nak kencing dlm mangkok.belum teruk lagi mak tapi menguji kesabaran nak jaga orang sakit ne,tapi alhamdulilah 15hb.boleh kuar hospital.sekarang ada kat umah ita.x bagi balik melaka dulu.dia dah boring2 dah duk kat umah tu.panas aje buntut dia nak balik.bagi makan ikan haruan dan ikan merah dan buah manjakani minum hari2.harap mak sembuh dan jaga diri.

Selasa, 9 Februari 2010

Peti ais rosak

Nak cite sikit, pada 1/2 /2010 balik daripada kg......cik suami ne rajin sangat,gi pasar mlm beli ayam nak masak untuk besoknya.tapi peti ais byak aisnya.dia ketuk ais dengan pisau.paginya nak masak tengok ayam tak keras dan peti ais tak rasa sejuk.sah dah rosak.tutup suis dengar kat dinding peti ais kuar bunyi mcm gas.nak marah pun tak guna.reda aje lah......pada 4hb,gi kat MiVelly .coz dekat dengan umah.gi sever harga peti ais.nak cari peti ais 2 pintu.coz yang kat umah 1 pintu dah 5th pakai.cari brand panasonic yang beku kat bawah yang sayur kat atas.kat carefour harga dia RM 1200.kat h.norman harga dia rm 999. free payung.gi jaya jusco harga dia murah sikit rm 987.dan dapat baucer J.J bernilai RM 30. jadi beli aje lah kat J.J.penghantaran percuma.tapi tak dapat lagi.jadi hari2 beli lauk basah nak masak.biasa beli kat pasar borong untuk 1 minggu untuk masak hari2.agak mahal beli kat kedai biasa2 ne..........

Friendship day 2/2/2010

pada 2/2/2010 .Biro Cafe MQA telah membuat hari FRIEND SHIP DAY. nak ucap Tq kepada kekawan yang bagi kat ita.cik sumi,suryani dan ida,terharu gak........ada yang ingat kat kita.ita tetap ingat kat kawan2 ,walaupun berlainan tingkat,sekarang ne agak bezy nak lepak2.apa2 pun TQ lah sekali lagi.............