Followers

Rabu, 26 Mei 2010

Nur Balqis Arisya 22/5/10

ne lah dia my new baby nur balqis arisya lahir pada 22hb.Mei.2010.pada pukul 7.28pm. berat dia 3.506kg



sakit gila.....bersalinkan arisya (Indius)...



Pada 21hb.mei...ita gi hospital coz ada last checkup baby...doktor cakap dah cukup 40 minggu dah...ita cakap tak boleh bagi masa ke?lagi seminggu...doktor cakap x boleh coz ita ada masalah gula...control makan aje..bukan insulin pun...doktor suruh buat keputusan sama ada nak bedah atau indius..ita tekejut lah ..tanya izat mintak pendapat ita nak try normal...coz oprit sakit masa bersalinkan aqil dulu...masa wad bersalin masukkan ubat petang doktor cek tak buka jalan pun...doktor suruh duk wad dulu esok kena masuk lagi 1..ita pernah oprit...hanya 1 ubat. aje di benarkan.pada ari sabtu 22 hb.mei.2010...doktor masukan 1 lagi...sakitnya separuh nyawa...izat datang ita tak tahan sanggat...ita cakap kalu doktor cek dalam kul 5...(bila ubat di masukkan kena tunggu 6 jam untuk lihat hasilnya)sama ada jalan dah buka ke tak?ita minta oprit aje.....pukul 5 doktor cek dah buka 4cm...doktor cakap dalam pukul 10 atau 11 baru ita bersalin....lama tu...ita tak tahan sangat minta ubat apidural....sama aje sakitnya...tak kurang pun....pada kul 7...ita cakap dengan doktor ita rasa nak meneran mcm nak terberak....nak bersalin lah...(tahu coz bersalin yana kan normal)doktor melayu cakap awak lambat lagi lah...dia tak cek pun.msk lah doktor cina ita cakap benda yang sama...dia cek dah buka 8cm.....dia cakap cepatnya....dia cakap dalam 2jam lagi ita akan bersalin.....dalam kul 7.28 ita bersalin...nasib baik ada nurse yang agak berusia duk teman kan ita dalam bilik tu sambil tenangkan ita....suruh baca surah...suruh bersabar....ita cakap kak saya nak bersalin ne...dia tengok kepala beby dah nampak...apa lagi doktor dan yang lain kelam kabut coz cakap ita cepat sangat.....hampir 10 org datang terdiri drp doktor,prof,nurse bagi sokongan....alhamdulilah...selamat bersalin normal tapi paling sakit yang ita pernah rasa....itu lah pengalaman ita bersalin walaupun anak dah banyak tetap takut..pengalaman setiap anak itu lain..adridiana nomal...aqil..oprit..arisya indius(normal)...tapi paling sakit lah...nak lagi baby...akan datang..he..he..syukur..selamat...

Ahad, 9 Mei 2010

selamat hari ibu....

SELAMAT HARI IBU...BUAT OMAK HALIMAH BINTI ABDUL...LOVE U MAK... TERIMA KASIH ATAS SEGALANYA.... ....DAN MAK MERTUA SHARIFAH BINTI YUSOF.........DAN SELAMAT HARI IBU KEPADA IBU IBU DI MANA JUGA BERADA DAN KEPADA YANG MASIH MEMILIKI INSAN YANG BERGELAR IBU HARGAILAH MEREKA SELAGI HAYAT ANDA....DAN JENGUKLAH IBU ANDA DI KAMPUNG2 OK

terima kasih untuk anak mama Nur adridiana..yang belikan mama bunga ros....(walau pun palstik)kat sekolah...sempena hari ibu....dengan duit belanja sek dia.....

ne kelakar sikit kak mishah(kak ipar) antar.....

salam.....Yang sejati ibu kandung...
Yang Famos ibu tiri.....
yang ringan ibu angkat....
yang Lumayan ibu ayam...
yang ramai ibu tunggal.....
yang penting ibu jari...
yang berkhasiat susu ibu.....
apa2 pun selamat hari ibu.....
semoga muda selalu......he...he...he.....

cenderahati hari perkerja.....MQA

TQ kepada kekawan yang ingat kat ita,terharu bila datang keja...tengok ada mcm2 ada kat atas meja...ne aktiviti kelab cafe MQA cenderhati hari perkerja.....TQ kepada cc Rusmini,Rosmaliza,Rahimi,Fatimah,dan surayani marni.ita bawak balik simpan kat umah...anak2 pun suka.....


1 MALAYSIA 1 PD

PADA 1hb.mei .balik kampung PD.kat teluk kemang ada pesta 1 MALAYSIA 1PD.macam2 aktiviti di adalan dan sebelah malam di adakan konsert.tapi ita gi belah siang aje tu pun aqil x jalan,nak dukung aje...ne pic kat boot RTM kat piala dunia...pic pun ada 3 keping aje....papa nak marah aje.....malam papa gi dengan yana dan adik ipar tasya...ita tak gi malas....