cinta hati mama

cinta hati mama

Ahad, 25 Julai 2010

aqil yang sebuk....

ne lah anak mama ne...kalu ambil pic arisya mesti ada aqil sekali ,nak gak masuk ...layan aje lah dia....suka sangat cium dan peluk arisya...kena tengok gak...setakat ne belum buat yang pelik2 kat adik dia...harap sampai besar lah...aqil cakap banyak kekadang tak paham pun...kekadang dia marah mama dan papa dia tak paham...aqil...aqil...sayang sangat.....



Selamat Pengantin Baru Alynda & hatta 24/7/10

pada 24/7...semalam gi ke taman kencana.umah pak ngah ita...anak dia kawin...dengan izat dan ida....semoga berbahagia ke akhir hayat ya....



ne acara baling duit siling berserta gula2 untuk budak2....berebut2 lah

Arisya 2 bulan dah....22/7/10





baby tua vs baby baru

adik kena bedung.abg pun sibuk gak....tapi kena guna selimut coz baby tua....besar....lepas tu menangis suruh buka ...balik..

Selasa, 6 Julai 2010

aqil abg yang penyayang...





Alhamdulilah semenjak ita selamat bersalin hingga ke hari ini...aqil menjadi abg yang baik kepada arisya wip pun belun pun 2tahun lagi...aqil amat sayang kat adik dia....kalu tido mesti nak pegang tangan arisya......cium selalu....sayang sangat kat adik dia....mungkin dia dah bersedia agaknya lah...semenjak ita mengandung ita ckp dalam perut ada beby...selalu sia akan cium perut ita ...dan ita bagi dia pegang perut bila arisya bergerak2.....atau mungkin umah pengasuh ada beby so dia dah biasa...apa2 pun harap kekal bergitu....sayang kat semua anak2 mama....

acara membotakkan arisya...3/6/10



memerlukan 2 org gunting rambut arisya yang lebat papa dengan kak ipar dan merlukan 5 pisau cukur....bagi melihat hasilnya...

Dugaan dan cabaran wat arisya......kasihan anak mama ne.....

Pada 2/6 jumaat ada cheak- up arisya di PPUM ...seronok tengok berat dia naik daripada 3,5kg masa lahir dalam 6 minggu naik ke 4.7kg...kasihan dia kena suntik ke 2 belah peha dan ubat titik ke mulut...menangis2...alhamdulilah tak demam....terus balik kg...PD...

pada 3/6 sabtu ajak mak mertua cari orang sunat arisya cara kampung coz dia ada mandi hadas dan ada baca2 doa...kalu kat kelinik x kot benda2 mcm ne...masa yana dulu kat kg ita ..tapi makcik yang wat yana tu dah meninggal....so wat kat PD...kena lah RM 30.makcik tu ambil....pada belah petangnya operasi botakkan arisya...cukur sampai licin..tak baik rambut dalam perut ...org tua2 cakap...lagi pun kepala arisya ada bisul...ambil ubat kat klinik dah....

pada belah malam ne...selepas mandikan arisya...ita mandilah pulak coz dah miang2 kena rambut arisya... cik suami jeritlah...sayang bagi adik mkn ubat dia ya....ita cakap bagi lah...tapi yang bagi kak dia...ubat dia ada antibiotik,ubat cuci,dan krim sapu...bila ita kuar mandi ...si suami ita pun tanya sayang ne ubat deman kan...ita tengok ne bukan ubat deman...ne ubat cuci bisul dia....apa lagi terkejut gila lah...kak ipar dah bagi mkn 1 sudu kecil...tapi arisya muntahkan......izat apa lagi mengelabah lah...ita,mak mertua dan izat bawak gi ke hospital PD kecemasan...doktok cakap kena duk wad nak tengok arisya ok tak...takut kesan dia...doktor cakap ubat tu tak merbahaya ...dia org tak perasan label racun dah tertangal...coz ada kirim sekali...gam dia tertanggal...rupa dia pink gak mcm ubat demam.apa lagi kena tahan wad lah...izat menanggis2...sedih dan menyesal sanggat...ita boleh cool sikit...ita cakap jng mengelabah...bawak keta laju sanggat masa nak bwk arisya ke hospital..

. pada ari ahad 4/6 boleh kuar wad...coz arisya ok dan pada belah malam dia ok bangun minum susu aje.... macam2 dugaan arisya kecil2 lagi....mula2 sakit mata.. lepas tu.merengek satu minggu pada belah malam dan tak tido....kena suntik..kena sunat dan masuk wad kasihaan sesangat kat dia...harap besar nanti jadi macam mama dia seorang yang tabah (perasan lak ita he...he)............ALHAMDULILAH SYUKUR...SANGGGAT arisya selamat........TERIMA KASIH ALLAH.....