Followers

Sabtu, 28 Ogos 2010

TQ makcik

pada ari sabtu selapas gi kelinik dan PPUM...ajak abg gi tesco nak beli barang...ajak ida sekali...dapat hadiah lagi makcik ne...tesco nya bauce sebanyak rm 100.sapa nak bagi kan dia masuk bagi resepi kat tesco...siap diterbitkan mcm buku resepi yang nipis,siap gambar sekali...dulu power root...saya dah menang dalam tv bayak kuar dapat rm500.ajak ida tido umah ita...belah malam...gi jaya jusco jalan2 cuci mata...tengok baju yana...tengok cantik2 ada sale..tapi ita pokai dah gaji tunggu duit umah ,x msk lagi...konon nak pinjam duit ida ..nanti dapat duit bonos ganti....beli baju 2...seluar 1 dan gaun 1....murah lah harga 99rm ada diskaun 50%-70%....ida bayarkan...dan dia beli baju aqil sepasang....ita cakap nanti kira lah ita bayar...tadi dia nak balik, ita cakap lah kat opis aku bayar lah...dia cakap tak payah lah makcik belanja semuanya...ita cakap betul ke ne....dia cakap betullah....betul lah...ida ne rajin bersedekah tu lah dia selalu menang ...murah rezeki...dia syukur alhamdulilah...semoga makcik menang bayak hadiah dalam peraduan yang disertainya....amin....

kasihan arisya...27/8/10

kenapa tajuk kasihan kat arisya coz kepala dia banyak bisul yang besar2,tak tahu lah nak wat mcm ne lagi....27hb,bwk gi kelinik kesihatan kat bangsar untuk suntikan 3 bulan...tapi tak boleh coz ada bisul....berat arisya 3 bln ne adalah 6kg...debab gak...tapi kasihan sangat kat dia...dia tak demam atau merengek...tapi takut nak tengok....besar...aqil pun dah kena timbang ari yang sama kat kelinik ...berat aqil 18kg...tak larat tu...dah obesiti dah .....bawak arisya kat PPUM doktor cek...ambil sempel darah...bisul dia...doktor bagi 4botol antiboitik diambil sebanyak 6ml sebanyak 4kali sehari...banyak tu... selama 10 hari....kena abiskan kasihan dia...tak demam...tapi bisul punya pasal....ada org cakap sawan bisul,nurse kat kelinik tu cakap bisul lada...hilag tumbuh lagi banyak....rambut arisya dah botak....nak botakkan lagi sayang lak...rambut dia yang tumbuh bisul tu jadi botak....sapa yang boleh tolong bagi tahu ita mcm ne....ita tak penah alami kat anak2 yang lain...

besday ita

pada 26hb.ogos...besday ita yang 36th...dah tua dah...alhamdulilah....atas kurnian alllah...terima kasih kat abg...sayang sangat kat abg atas segalanya...sayang terharu....terima kasih cak wat kekawan kat opis adn kekawan kat FB atas ucapan kalian....amin....syukur alhamdulilah...kekawan ingat kat kita... itu sudah cukup memgembirakan....wat ita....

Rabu, 18 Ogos 2010

cuti raya

tadi mohon cuti HERMIS pada 9/9/10 -17/9/10.selama 5 ari aje....tahun ne balik kg ita...seronok sesangat lah coz tahun lepas umah mak mertua...best gak lah tapi tahun ne lagi best dengan ahli keluarga yang baru anak mama arisya......ada bincang mula2 dulu dengan suami izat cakap raya ke 3 balik PD.ita cakap kejap aje...kat melaka.tadi ita call lah nak comform dengan dia tarikh cuti nak balik raya...ita tak ckap apa2..ita senyap aje...dia ckap ok lah kita balik PD raya ke 5...seronok nya...ita tak ada lah gaduh ke apa2 dengan dia...cuma tak puas ati dalam ati aje(mls nak gaduh konon)....dulu dia dah cakap...malas nak tanya lagi ...tup..tup dia cakap bagi 2 lah cuti ...adil dia kata...lagi pun raya...TQ abg...coz memahami .......sayang kat abg....abg makin matang...membuat keputusan....he...he...

Jumaat, 13 Ogos 2010

Bahagian Audit Institusi (MQA)

ne masa gotong royong susun kerusi untuk ceramah yang dibuat oleh bahagian audit istitusi...bersama kekawan dan bos2....spoting2 dan gila2....














Selasa, 10 Ogos 2010

Arisya 2 bulan 17hari pada besday abg dia 7/8/10





SELAMAT BERPUASA ESOK....

AKUM.....ITA NAK UCAPKAN SELAMAT BERPUASA KEPADA SEMUA KEKAWAN YANG SINGGAH KAT BLOG ITA NE...PEJAM CELIK2 SUNGUH CEPAT MASA BELALU....ITA MINTA MAAF LAH KAT KEKAWAN SEMUA...DI BULAN YANG MULIA NE......SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA...AMIN....

Ahad, 1 Ogos 2010

mandi manda lagi....

semalam gi bwk bebudak ne gi mandi manda kat ulu yam....lama tak gi..ingat last gi bulan 3 kot dengan mak ita dan anip......sejuk bagat airnya....aqil ne jom aiee...mama..jom aiee...tapi sampai sama takut ,dia geli pijak pasir dalan air terjun...kena cari pot yang bwh dia ada batu supaya dia boleh pijak kat batu tu...pada dulu smpai sekarang mcm tu gak..ingat dah besar ok lah...sama gak...mandi sampai mengigil2...tak kuar adalah...aqil2...beby bwk gak...tapi dia tido aje lah...nasib baik mlm tak meragam...

aqil jatuh...

pada pada 30hb...izad ajak gi ke padang futsal...tengok aje...bwk aqil,anak buah dia si kudin,yana dan adik dia tasya....bwk bola sekali....malam2...saje2 boring katanya...ita tak ikut...malas nak kuar mlm bwk beby....bila balik tekejut ita tengok bibir bengkak dan idung calar2...kasihan kat dia...jatuh aje masa berjalan kat sana....sampai sekarang bengkak tak ilang...aqil ne selalu jatuh bila jalan...mungkin badan dia gebu....nak wat mcm ne...dia bukan mkn sangat...minum susu aje....1 bulan susu dia 6..6kg susu dia....satu pack 1.1kg...6 pack...satu bln...