cinta hati mama

cinta hati mama

Rabu, 29 September 2010

jamuan raya KPT di PICC Putrajaya

semalam gi jamuan hari raya kpt di putrajaya...wakil MQA gi dengan kosta....kul 11pagi...makanan boleh lah tapi kena beratuh panjang...sate,nasi beiani,laksa,lontong,lemang,ketupat palas..dan kueh muih,cendol dan ABC...menteri pengajian tinggi pun datang....ramai sangat org....layan aje lah pic yang ellis ambil....



Isnin, 20 September 2010

my family raya 2010
















pic raya
















makan ikan bakar kat jeti umbai melaka

ne masa last buka puasa,gi tesco melaka..ida ajak makan ikan bakar kat umbai...makan dia sedap tapi servis lembap...datang awal...oder siap2 dah buka puasa tak siap2 lagi...makan ikan siakap tiga rasa...ikan caru dan pari bakar,sotong goreng tepung,pepahat sambal,kerang bakar,telur dadar,kailan ikan masin,otak2...banyak tu...ida belanja...alhamdulilah....kenyang....

ne tengah tengah tunggu lauk tak sampai2















paksu anif dengan husna








dkt jeti




Ahad, 19 September 2010

open house umah Dato Isa 16/9/10 part 2

makan tak ingat...nasi lemak.nasi beriani,sate,cay kueh tiow...sapa nak baru dia goreng...izat dan kak yana makan 2 pinggan..memang sedap ada udang dan kerang...TQ lah dato isa....1 malaysia...pelbagai bangsa datang.....



open house umah Dato Isa 16/9/10

ne baru pic yana merayap aje..x pic dia..makan cha kueh tiow 2 pingan..nasi lemak 2 bungkus dan sate...



Tangkap ketam di PD


ne nama nya bento...di masuk kan umpan ikan dan dicampak kan di dalam laut...ne kat cahaya negeri PD...ne masa raya 6...izat dan bosan duk umah...nak raya dah raya dah...gi lah pasang bento....tak ambil pic ketamnya...coz dia balik malam kul 11..ketam biru2 tu manis masak lemak cili api dan buat sup....masak 2 kali ...bosan makan ayam dan daging di hari raya....bukan main kusyuk lagi husband ita ne...aqil pun dah menunjukkan minat yang sama dengan papa dia....


wajah2 kepenatan...





adam kena mercun...kasihan....

fpada belah malam raya pertama...kita org gi umah pak lang ..dia wat makan2 adik beradik...pasti org confisus...mak ita ne .nenek bagi kat org...yang nenek tadi mak betul dia..dan pak itam aje adik mak...yang lain dah meninggal.....ok sambung balik.....kita org masuk umah menjamu selera...kat luar budak2 main mercun...tiba2 ada org jerit adam kena mercun...bukan dia main...dia tengok aje...budak tu baling kat dia...betul2 kena kat bibir dia..banyak darah..mengigil kita org..terus gi hospital jasin...kecemasan....nasib baik tak kena mata...dia kata org baling mercun bola...sampai kul 1...penat gak....doktor nak tahan wad...tapi tengok dia aktif belari2...kita org cakap x....tapi kasihan nak makan dan minum...dah macam jebek dah bibir dia....



jalan2raya

ne kat umah nenek (emak) ne umah baru ....ne umah mesra rakyat..bulan2 bayar rm 100.ajemurah lah pak itam (adik mak satu2 nya) yang bayar...ne rumah pertama yang kita org raya..
ne mak itam...

ne nenek...kuat lagi umur dia tak tahu lah....dekat 90 an ....tapi alhamdulilah sihat lagi.....tak ada sakit2...yang bahaya...umah dia dekat gak dengan umah kita org....