Followers

Isnin, 22 November 2010

Arisya 6 bulan 22/11/10

sila abaikan muka arisya yang merah2 tu..biasa lah sakit dia...ari ne bagi umah pengasuh makanan..suruh bagi arisya makan biskut dan bijirin halus...tak tahu lah dia nak makan ke tak...ari ne dia selsema...malam tadi tido tak lena coz selsema..merengek aje..lepas tu ada batuk2 sikit,,,tapi tak demam...kena tunda dulu lah suntikan 6 bulan dia coz dia tak sihat..






ZOO MELAKA- 20/11/2010

pada 20/11/10 ajak hubby gi bawa anak2 jalan2..gi ZOO MELAKA...nama ita org melaka tapi gi zoo masa zaman kekanak ..punya lah lama..murah aje tiket dia dewasa rm 7,kekanak rm 4,kalu pakai unifom sekolah rm2.murah lah tu..tapi penat..aqil nak berdukung coz penat berjalan..dan sakit kaki..dah lah dukung si arisya.strola tak bawak coz kereta tak muat nak bawa barang.Aqil seronok sangat dia tengok binantang2...kakak yana seronok dapat naik kuda..tapi penakut mulanya..mama2 jerit kat ita..kata mcm nak jatuh..lepas tu gi tesco beli barang sikit.








Raya Aidil Adha 17/11/2010

pada tahun ini balik hari raya aidil adha ke rumah mak mertua di PD.Pic aqil aje coz tak ambil pic yang lain2.mak masak rendang ayam,kari kambing,nasi impit,nasi ujan panas(yang colour2 tu).daging korban banyak mak dapat...emak salai bagi ita bawak balik.Coz family mak mertua kurang makan daging korban...dia cakap kasihan...dan kurang makan daging lembu. pada 18/11 baru balik melaka kampung ita.

kursus kualiti dan pengurusan kerja siri 2 (11-14 Nov 2010) Impiana Resort Cherating pahang

best-best sesangat2...semua gila nak dapat bintang2 nak jadi dato.tan sri,tun..tapi semua berjaya...harapan apa yang kita kursus dapat kita melaksanakan dalam tugasan harian terima kasih pada tuan SHAMSUDDIN KADIR  penceramah yang luar biasa dan MQA  menhantar kita orang berkursus...saya suka....






Khamis, 4 November 2010

alhamdulilah...arisya

semalam bawa arisya gi PPUM ada temujanji dengan doktor yang merawat arisya 2 minggu lepas...doktor cakap ok lah pipi arisya,dan tak perlu datang dah untuk rawatan lagi cuma doktor ckp sakit ne akan berulang dan kena sapu pelembab pipi dia supa jangan jadi kering..kulit dia tak boleh kena panas sangat ,sejuk sangat...kena ekon sangat..kena hati2 lah doktor siap ambil pic arisya lagi..mungkin dia nak tengok perubahan muka dia..doktor ne baik sangat..agak lembut tapi peramah sanggat. alhamdulilah sesangat   arisya ne tak penah demam dan sakit lain cuma ne aje lah risau....selalu kena injit tak demam pun...hujung bulan ne arisya 6 bulan ada suntikan lagi..dan baru nak kenalkan makanan kat dia..kena tenguk gak takut kulit dia jadi teruk kena try lah apa makanan yg ok atau tak...wat masa ne tak beri lagi..biasa ita wat bubur bg pengasuh..tapi ne kecil lagi bagi mkn biskut faly tu dulu kot.......ne pic arisya 4 bulan lepas.pic 5 bulan ada dalam hp lagi,senang ita uploan kan nanti..sekarang dah boleh menyarap...anak manja ne kak yana dan abg aqil 3bln lebih dah menyarap,tapi arisya lambat sikit coz...selalu kena bedung aje...sekarang dah susah nak bedung dia cerdik sangat....melepaskan diri dia...kalu lepas..dia akan gosok2 muka dia...sampai dia puas dan akhirnya akan menanggis...

aqil sekarang


sekarang aqil dah besar pakai pempes saiz XXL...susah betul nak. kena  cari drypes wee wee,hanya yang itu aje muat..sekarang nak cium dia pun,dia tak nak...kalu cium dia akan lap2 pipi dia dengan tangan dia dan akan cium tangan dia...kalu aqil cium adik dia arisya kena pastikan kering..kalu ada air liur dia akan lap2 dng tangan dia...ne pelajaran daripada mane dia dpt...geli sangat dia...kalu suruh buang pempes dia ke adiknya dia tak akan nak .....aqil2....perangai papa dia lah ne..pengeli sangat2...