Followers

Jumaat, 24 Disember 2010

Happy Besday Nur Dania Nisya 8 tahun -(20/12/10) tapi wat besday dia 19/12/10

ne bagi hadiah anak ida ..hadiah coklat tempah kat zie..cantik yu...ida masak mee goreng daging..sapa datang baru wat,pulut kuning,rendang daging,kari ayam dan sambal ikan bilis,nugget,sosej goreng..kek murfin,dan bahulu dan buah tembikai...kek tempah kat siti nor (En.Nazrul nya wife)sedap..tapi simpan dalam peti ais pic dia editing imej tak berapa nampak..tak tahu kenapa mungkin simpan lama sangat..coz ambil ari jumaat buat ari ahad...tapi sedap lah puas ati bebudak mkn sampai abis..tak ada yg berbuang pun..sesiapa nak oder sila kan..
ne ita ambil MQA kad raya ..buat bagi keretif sikit..pinjam jasmin ne tebuk lubang bentuk love dan min tolong tuliskan dan tambah love yang di tebuk ke kad itu..apa2 pun jasmin menamg keretif ok..TQ min..
ne tak terang sangat coz ada cover plasti dia..apa2 pun TQ zie..kak ita puas ati ok..

sori zie..pic ne cantik dan terang ne ... ita copy dari blog zie.cantik dan sedap..anak ida suka dan sayang kat coklat ne(ida ckp menanggis dia sayang  nak potong dan kedekut lah tu)....yg ita ambil tak terang dan dalam palstik...sapa2 nak oder sila lah..puas ati ok..

ne lah budak nya besday..dania..8th

selamat pebgantin baru Farah Hana & Nor Azami (anak En.BAD)



hari yang memenatkan...bezy sangat..gamaknya...

kenapa tajuk mcm pelik aje kan..hentam lah ...ne blog ita...suka ati lah...nak cite sikit...pada hari jumaat lepas mak mertua datang kat umah dengan n adik ipar sekali..ari selasa yg lepas kak ipar,laki dia dan anak ada gak kat umah..kira lengkap lah..seluruh keluarga si suami datang...kat umah segangkang kera ne...tak kesah sangkat lah tu..Pada kul 4 pagi ari sabtu 18hb....ita bangun nak wat susu arisya..tengok mak mertua tak tido..menantu lelaki(abg ipar aku kot)sedang main komputer ckp mak tak tido2..apa lagi ita ajak laki ita gi bwk mak ke ppum.(kecemasan)..nasib baik tak masuk wad coz ..biasa gi hospital ada Gl. ne mak mertua kena bayar dol daftar aje dah 20rm.doktor bagi ubat aje..balik terus masak nasi ..wat nasi goreng 2 versi..satu pedas  satu x pedas...lepas tu masak lauk..kobis masak lemak..ikan caru wat sambal,ayam goreng..kul 8.30pg gi pasar NSK beli barang pasar,dan barang ida kirim wat besday anak dia nanti..banyak tu..barang rm100,naik motor..jalan jem ..tu yg naik motor..balik rumah kul10.30 ...simpan semua dalam peti dulu nak gi opis lak nak gi umah en.bad..gi 4 biji keta..sampai umah en.bad 2 keta...2 keta tersasar..sesat..balik rumah en.bad..kul5 kuar kan barang pasar borong  ...kemaskan..sotong,ayam,udang ikan 4 jenis..lepas tu suami ne ajak gi taman bwk anak2..dalam kul 6..bwk anak gi main bola kat futsall bangsar dan taman permainan...malam pun kuar lagi ..tapi menten tak letih pun..hebat lah rasa he..he

Rabu, 8 Disember 2010

aqil yang tembam

ne pic aqil yang terbaru masa raptai dan tarian cuti2 1 malaysia.pada ari isnin 6/12/10 ,bawa arisya dan aqil kat kelinik kesihatan, bawa rumah .arisya ada suntikan untuk 6 bulan,dan aqil untuk timbang berat badan ,berat aqil 21kg..tembab tu...masa jumpa nurse tu dia  ckp umur aqil 2th 4bulan..dah over weight.nanti kena jumpa doktor.masalah aqil ne bukan kuat mkn ..minum susu aje..nasi kurang,dia suka mkn mee goreng..tapi 1 minggu sekali pun jarang mkn.dia suka main CAR  aje..nurse ckp bagi dia main taman bagi berpeluh...masalah ne  dia takut nak cuba semua permainan di taman..naik buai ke,geronsol ke..jongkang jokit ke..kalu bawak bola dia..dia sepak lepas tu dia suruh kak diana ambilkan..kalu yana tak ambil dia wat dek aje..sampai bebudak lain ambil bola dia dia..tak kesah pun..so mcm ne nak wat dah..lagi satu manja gila yang ne..sensitif..tak mcm adik dia arisya..tapi dia tak penah wat benda pelik2 kat arisya..dia cukup sayang kat arisya..dan tak penah nampak setakat ne dia pukul ke apa..alhamdulilah bab tu..aqil2  ..mama pun tak tahu nak wat mcm ne..dah keturunan nak wat mcm ne...



Tarian cuti-cuti 1 malaysia -5/12/10-Dataran merdeka 2

TQ kepada Hubby ita coz  izin kan ita dan spoting bagi ita join tarian ne dan sangup jaga anak2 sepanjang tarian dan ikut ita pada  pepagi hari kul 6 pagi di dataran..love u abg..terima kasih ..sayang hargai..dan terima kasih kat en.Ramli ambil pic anak2 ita ne..



tarian Cuti-Cuti 1 Malaysia (5/12/10)- Ahad -Dataran Merdeka

pengalaman baru bagi ita coz 1 time join..seronok sangat walaupun padat mcm ikan sadin dan panas...insayalah  tahun depan nak join lagi...



selamat Pengantin Baru Faizah dan pasanganya





Arisya di Raptai Tarian cuti-cuti 1 Malaysia

selepas hubby hantar dia balik umah coz arisya yana jaga kejap..pagi2 dia tidur..entah bila hubby datang balik ke dataran..tak perasan..bila nak balik ckp suruh datang ambil tengok dia dah ada kat kemah berteduh coz ujan renyai-renyai..kekawan opis suka sangat kat arisya cakap arisya mcm anak arab..mana dtg nya arab...mcm mamak ada lah...wan dengan shah..kak ita suka tengok pic mula2 ne..mcm keluarga bahagia...rahman jng marah pic aje  ok..ne dia org nak gi opis dan terus gi kenduri rumah faizah kat kelana jaya..tapi ita balik umah dulu mandi2..lagi pun awal lagi baru kul11..wat apa nak gi cepat2kan umah org kawin..nak ambil ida kar umah dia dulu kat damansara.




Raptai Tarian cuti-cuti 1Malysia (4/12/10)-Dataran Merdeka

pada ari sabtu kul6.30 pagi..minta hubby antar naik motor kat dataran ada raptai..tak berapa ramai....best lah sejuk aje pepagi..ita saja aje sesuka join dia org masa kat opis saje nak kuarkan peluh..lepas tu dia org suruh masuk..trinner2..ita ckp nanti baju susah tak ada saiz...ita memang suka merongeng2 ne..tapi bab badan yang comel ne susah lah kan..terima kasih kat zila pinjamkan baju ijau Mqa.coz ita tak ada baju berkenaan..