cinta hati mama

cinta hati mama

Isnin, 28 Februari 2011

arisya menceceh sampai air liur keluar...he..he

video

masakan hari ini 28/2/11

ne nasi goreng taruk sambal kerang buat kak diana bawa bekal ke sekolah pagi ne..

 ne sambal kerang,

 ne sayur kucai goreng bersama sotong..

ikan kembung 2ekor..ne entah abis entah tak..susah tul family nak makan ikan ne

ne beby arisya nya nasi putih,taruk ikan bilis dan sayur kucai td...

ne lah hasilnya selepas diblender...bubuh garam sedikit....nampak mcm best aje.....colour hijau.....

ne aje masak hari ini.....

Ahad, 27 Februari 2011

masakan hari ini 27/2/11-

  ne intuk sarapan mee goreng aje..wat tak pedas..malas nak wat asing dengan aqilnya..

  sambal ikan bilis si hubby lambat balik daripada pasar...masak aje yg ada..

  ne  pucuk ubi memang ada dalam peti masak lemak cili api

ne huby balik daripada pasar..rebus kerang..banyak gak dia beli esok wat kerang sambal lah...

ne mcm2 ada..kaki ayam.sotong..dan yg hitam2 tu jantung ayam huby memang suka mkn jantung ayam..dan tulang2 dan leher ayam goreng berempah dan disadur tepung ...

  ne makana untuk baby arisya ikan bilis,isi ayam goreng,dan 1batang daun kucai di rebus dulu....

  ne lah hasilnya selepas di blender dan di masak dulu...

  ne aje lauk hari ini alhamdulilah ada lauk makan dengan nasi...amin...

Sabtu, 26 Februari 2011

Aqil dengan meruku kak rose...


 kat rumah dia tak suka pakai baju..pakai pempes aje...



menu masakan hari ini 27/2/11-apa yg ada...

 ne untuk sarapan pagi tadi nasi goreng aje


ne masak gulai masak lemak cili api rebung + udang 

                                             ikan sadin  goreng


                                              sotong goreng kunyit

                                             
                                             ne aje lauk yang ita masak hari ne...lauk dalam peti ais dah abis..
                                                esok hubby gi NSK  beli lauk ..


                                           ne buat makana arisya nasi putih,ambil ikan sardin goreng tadi
                                           diblender dan masak bubuh sedikit santan dan sedikit garam dan sedap dah
                                           tak susah pun nak masak bebynya makanan...baik buat daripada beli ...
                                         
                                           ne makan sampai habis....seronok tengok arisya makan
                                           tapi kena halus2..kalu blender  kasar dia kurang nak makan....
                                            ne lah budaknya mkn....     
                                           
                                                makan pun kena ikat gak..nanti tangan tak duk diam..tengok gigi atas
                                                besar2 ada 3batang bawah ada 2 batang....he..he

pic tnggu jai hantar

Jumaat, 25 Februari 2011

jualan puspanita MQA hari ne...25/2/11....time rehat....(ne promo dia)

Ayuhaiiii warga MQA sekalian!!!,



Ku tenung-tenung dalam makrifat
Ku intai-intai duit berlipat
Peniaga yang jauh telah di dekat,
Destinasi JUMP ayuhlah rapat!!!


Anak gajah di dalam kuali
Di dalam kuali si mak besah
Kalau tak datang ini kali
Tidur tak lena mandi mandi tak basah!!


MOHHHHH KE JUMP YG AKAN BERMULA SEKEJAP AJE LAGI!!!! RAMAI PENIAGA BARU DENGAN BARANGAN BARU!! RUGI KALAU TAK DATANG!!














Jalan Menuju Bahagia





   ~bebaskan hatimu daripada rasa dendam dan rasa takut

   ~  hidup sederhana yang mengharap sedikit tetapi banyak  memberi.

   ~ mengisi penuh harapanmu dengan kasih sayang.

   ~ pancarkanlah cahaya mentari.

    ~ lupakanlah dirimu sendiri dan ingatlah orang lain.(umpama lilin membakar
        diri)

    ~ perlakukanlah sesama manusia seperti yang anda  ingin diperlakukan.
                                     
    ~ Reda dan tawakal




                                                             life is love n love is life

menu masakan hari ne 25/2/11...sempoi dah cepat dimasak...sebenarnya malas...he..he

   nasi goreng seafood pedas dan telur mata untuk kak diana bawa bekal ke sekolah

   ne untuk  bekal arisyanya untuk dibawa ke rumah pengasuh..tahu putih dan telur dadar...

 ne lah hasilnya selapas di blender dan di masakkan

 ne tomyam campur(ayam,sotong dan udang) bagi pedas dan masam..baru best....

ne tauge goreng bubuh sos tiram aje..

  ne telur dadar

..ne aje masak hari ne...

...ne ada kari semalam ada 2 ketul ayam tadi..panaskan boleh makan denhan roti..he..he

Khamis, 24 Februari 2011

ne opis nya -PROMO MQR

Aqil mengira nombor kelakarnya.....

video

bubur nasi berjagung dan ikan goreng


BAHAN-BAHAN:
2 Senduk nasi
Jagung manis(rebus dulu)
 isi ikan sardin(goreng)

CARA MENBUATNYA:
Semua dimasuk dan dibelender dan di masak dan dibubuh garam sedikit
dah siap...

kari ayam campur betik


  • BAHAN-BAHAN
  • 5 ketul ayam dipotong 2
  •  1/2 santan
  • 2 biji bawang putih* dihiris
  • 1/2 biji bawang besar *dihiris
  • sedikit halia *dihiris gak
  • 2 sudu kari babas dibancuh dengan air
  • 1 senduk cili kering yg di blender
  • 1 tangkai daun kari
  • 1 potong betik yg keras baru nak mekar2
  • sedikit air asam
  • garam,aji dan air secukupnya...
  • minyak untuk menumis
CARA-CARA MEMBUATNYA;
  • panaskan minyak tumiskan bahan yg dihiris  dan daun kari hingga garing dan naik bau
  • masukan kari dan cili kering hinga pecah minyak (hingga masak)
  • masukan santan
  • kemudian masukan ayam
  •  bila ayam dah empuk masukan buah betik
  • garam dan aji ,air asam
  • siap dah..bagi pekat ..
(penah makan kari org kedah masa gi umah kak ipar dia pakai betik gantikan ubi kentang lagi sedap lah ita rasa..coz betik tu dah manis nak banding dengan kentang yg tak ada rasa tu...he..he)

menu masakan hari ini 24/2/11

                                          buat buger kat yana,pisang dan air..
                                              kari ayam campur betik

                                             ini aje masak hari ini.