Followers

Khamis, 30 Mei 2013

masakan hari ini~30/5/13~


masakan hari iniayam masak merah dan masal dal...lebih mesyuarat semalam..pagi tadi ita masak balik..coz tak ada kuah dia..buat lain..sayang tak ada org nak bawa balik semalam..semua dah makan..lebih ita bawa balik...buat ayam goreng tepung 6 ketul,ikan goreng 3 ekor dan telur dadar...dan ita masak nasi lemak...untuk sarapan..pandai-pandai lah papa dan anak-anak makan dengan lauk yg ada tu...

                                               ayam masak merah yg ita buat sambal...
                                  dal sayur-sayuran
                                        ayam goreng tepung
                                    ini aje masak hari ne..nasi lemak..dalam periuk nasi...

masakan semalam -29/5/13~

semalamnya menu..hati lembu buat rendang,sotong goreng belacan ,ikan goreng dan untuk sarapan ..buat mee hoon goreng tanpa sayur..bubuh isi ayam dan ikan bilis dan telur aje..dan sago lg untuk mak buyung...mak buyung mintak buat time mesyuarat bahagian BAI...ita malas lah tu..nak buat banyak-banyak..banyak keja..lecih...

                                hati lembu masak rendang-lama sangat tak masak dan makan hati ne..
                                            sotong goreng belacan dan sos tiram
                                  mee hoon goreng tak berapa pedas..anak-anak boleh makan sama..
ini aje masak 


                                  ini sago gula melaka-untuk mak buyung..takut kempunan nanti..

Rabu, 29 Mei 2013

~WordLess WednesdaY~geng opis~pic bila entah...


Selasa, 28 Mei 2013

masakan hari ini~28/5/13~sempoi sangat...

masak hari ne sempoi sangat dan kering aje ita tengok...ne semua pemintaan ..mula-mula ita nak masak sup cendawan tiram..hubby suruh coreng celup tepung....dan aqil minta ayam goreng KFC JUGA...buat aje lah ini lah hasilnya...kerang buat sambal,cendawan tiram goreng ,dan ayam goreng tepung juga....dan buat nasi goreng cina buat sarapan hubby dan anak-anak....anak-anak suka makan nasi goreng dan nasi lemak berbanding mee goreng atau mee hoon....




                                                   kerang buat sambal
                                         cendawan tiram goreng tepung
                                          ayam goreng tepung
                                     ini aje masakan hari ne...

Isnin, 27 Mei 2013

sabtu yang bezy-25/5/13

pada hari sabtu rancangan nak gi rumah kahwin Nasuha kat ulu  langat....gi lah..senang nak cari rumah suha....dah kahwin suha.....selamat pengantin baru suha dan pasangan semoga kekal bahagia hingga ke syurga..cepat-cepat dapat beby.....makanan sedap-sedap..yg bestnya siap candy -tempat coklat,gula-gula..suka lah si arisya dan aqilkan....pic..tunggu cc rohaida.


                                     copy kat fb ija-minta izin ya..




                                                  ini pic daripada cc Rohaida..tq cc

                                                ini pic daripada cc Rohaida..tq cc


.lepas tu cc rohaida ajak gi Shah Alam kahwin Diana dan zakie..jam juga jalan sampai shah alam dah petang..lepak lama sikit..coz duk dalam dewan sejuk sikit....selamat pengantin baru Diana dan Zakie semoga kekal ke hujung nyawa......terkejut sebenarnya..tak tahu dia org bercinta..duk sebelah menyebelah kat opis...pandai dia org cover...
                                                   copy kat fb ima_minta izin ya...





                              semua di bawah  ini pic daripada cc Rohaida..tq cc





timbang arryan dan kak arisya

pada hari kahmis bawa arryan dan kak arisya timbang kat kelinik bawa rumah aje...kak arisya 13kg....umur dah 3th..nurse kata ok semua perkembangan normal....dan si arryan 7kg..naik sikit...sekarang batuk tak hilang-hilang kasihan tengok...sekarang kalu menyarap dah naik-naik kan bontotnya..mcm nak merangkak....tangan tak naik..bontot aje...kepala suka nak bangun..mcm nak duduk...takut terbalik aje lah kan...apa-apa pun si arryan tetap lasak ..kalu dukung atau pegang suka melompat-lompat..letih..tak tahu duk diam....pic kat bawa tu kat bilik tido..si arisya suruh ambil pic dia dan adiknya....





                                        sama tak arisya dan si arryan...

masakan hari ini.27/5/13

masakan hari ini..ikan buat kari,hati masak kicap lada hitam,leher ayam goreng tepung...nasi goreng cendawan untuk sarapan papa...







menu masakan minggu lepas...22.23.24/5/13


 ini menu hari jumaat sayur yg sama juga..baru abis..3 kali masak...ketam goreng bercili..ini pun baru abiskan,ayam goreng bertepung..dan ikan kembung lebih semalam..masak kicap..jangan membazir...
 ini menu hari kahmis walaupun sakit dan mc kena masak juga,ikan tengiri masak asam ,kacang buncit coreng bersama sotong dan ikan kembung goreng...
ini menu hari rabu,ketam masak lemak cili api,ayam masak rempak berkicap dan sayur kacang buncit,dan sago gula melaka bawa ke opis...nak bagi mak buyung..tapi mak buyung mc...tak ada rezeki lah kan..
.

Khamis, 23 Mei 2013

kena pau dengan AQIL DARWISY 19/5/13

Nak cite juga kat sini pasal aqil ne...ari ahad 19/5/13 ajak hubby gi kedai borong mainan  kat k.l .Bawa semua,coz tak ada org jaga,so cadangnya nak beli kan hadiah arisya sahaja iaitu basikal,boleh lah aqil buat ayat kasihan..cakap mcm ne..mama aisyanya hari jadi bulan 5 kan...lepas tu ..ita cakap tak lama lagi lah hari jadi arisya,ne nak beli hadiah arisya lah ne..aqil boleh cakap ..aqilnya harijadi bulan 8,lambat lagi..tapi aqil nak skuter sekarang boleh tak mama?.papa nya tunjuk..terus nak ambil kan aje lah kena pau dengan aqil ..tak pa lah...bukan selalu pun beli kan kat anak-anak... basikal dan skuter semuanya RM 150.basikal RM 80 dan skuter RM 70.  ada 2 tayar di belakang  jadi seimbang lah...dia naik tak jatuh lah...Awal tu ita beli kan TAB,(cite kat sini)...untuk hadiah hari jadi, ne nak skuter lak...belikan aje tak sampai hati..nak-nak bila buat ayat kasihan..nak tahu lagi aqil nak apa....lagi nak helikopter pakai remot tu pulak....pengajaran ne ..kalu nak gi kedai mainan ne..jangan di bawa..he..he..lain kali suruh papa 1 orang yang gi beli..he..he







Rabu, 22 Mei 2013

happy Birthday kak NUR BALQIS ARISYA ~ 3 TAHUN LAH~ 22/5/13~

 hari ne genap anak mama si arisya 3 tahun...kejap aje rasanya...HAPPY BIRTHDAY ARISYA yg ke 3,semoga kak arisya membesar menjadi anak yg baik.yg solehah dan kak yg terbaik...mama dan papa dan semua sayanggggggggggg kat arisya...belikan basikal... selama ne duk main basikal aqil...tak ada yg menarik ambil ben 10,kemain suka...siap peluk cium mama dan papa sambil ucapkan terima kasih...cakap sayang mama dan papa....basikal tu beli awal pada hari ahad 19/5-memandangkan harijadi jatuh hari berkerja....ok...,basikal tu beli murah aje kat kedai borong maianan RM 80.dan beg tu RM 25..






Selasa, 21 Mei 2013

arisya nak 3th dah esok....


esok arisya dah 3th,kejap aje rasanya anak-anak membesar....teringat bertapa  sakitnya nak bersalin arisya,dimana,ita di suruh membuat pilihan sama ada oprit atau indius,pada hari last temujanji dengan doktor 40 minggu...dan ita memilih indius,coz ita dah pernah kera oprit masa bersalinkan aqil... indius hari ke 2..baru arisya keluar....membesarkan arisya banyak kesabaran dan kerisauan..dimana arisya disahkan eczema yg ita tak tahu menahu pasal penyakit ne....dan akhirnya faham akan penyakit tersebut....masih lagi belajar memahami kerenah si arisya yang kuat merajuk,suka menceceh..dan agak manja dengan papanya berbanding ita...kekadang steres dengan arisya yg suka bergaduh dengan aqil dia suka buat abangnya yang hati ada taman tu.....tetapi sayang dengan adik dia si arryan..tak pernah sekali pun dia buat arryan... alhamdulilah...setakat ne...arisya menten kecil...tak nak gendut mcm aqil...harapan mama semoga kak arisya membesar menjadi anak yg baik,yg solehah.......




Isnin, 20 Mei 2013

arryan genap 4 bulan...18/5/13






Arisya dah macam kiki (hantu)....


Macam ne rupa arisya bila bangun tido mcm kiki (pangilan hantu kat rumah ita)....rambut dah panjang..papa tak bagi potong....bila ikat rambut..lepas tu buka getah mesti marah....pakai getah sakit tu..kalu pakai getah biasa..kejap aje dia tarik....