Followers

Selasa, 22 April 2014

innaa lillahi waa innaa ilaihi raajiuun,~ 15/4/14~

Pada hari selasa lebih kurang pukul 11 lebih..ita buat kerja di tingkat 8.ita di tingkat 6,telefon tak bawa.hp tertinggal di rumah, nasib baik adik kerja sama dengan ita,tapi dia di tingkat 13, menjajau ida cari ita, memberi tahu kabar duka nenek dah meninggal dunia......sangat-sangat terkejut coz baru semalamnya call bertanya kan kahbar.... Allah  lebih sayangkanya.... .nenek ASIAH BINTI WAHAB telah  menemui penciptanya pukul 11 pagi... pada usia 85 th..semoga arwah tenang disana.AL-FATIHAH.Nenek meninggal sakit tua.mak balik dari menoreh getah,tengok-tengok nenek dah tak ada. Adik lelaki ita..kita orang panggil Paksu ada aje dalam bilik,tak kerja,coz Melaka cuti umum.Dah sampai seru...kasihan kat nenek.ita balik kg,Jenazah belum mandi, sempat juga ita dan ida dan mak saudara dan kak ipar membantu mandikan jenazah dan mengkafan arwah. ne jenazah yang ke 4 ita membantu.pertama arwah ayah,kedua arwah mak mertua,ketiga arwah adik nenek.ke 4 arwah nenek...alhamdulilah ita rasa sedikit  selesa dapat berbakti. ini tanda buat penghornmatan yang terakhir kalinya..dan juga pengalaman yang menginsafkan..satu hari aku pun akan berada dalam keadaan yang sama.cuma kita tak tahu tarikh kematian kita..ita ambil cuti lama sampai hari sabtu baru balik K.L balik.saja nak rehat sikit kat kg.

Khamis, 3 April 2014

happy family