Followers

Jumaat, 24 Februari 2017

Bekal sekolah anak ~20/2/17 - 24/2/17


20/2/17- hari ne buat mee Hoon goreng +isi ayam+ telur dan sawi,kuih pau kacang merah goreng..dan gula-gula 2biji..icanya siap gunting siap-siap...dia tak pandai nak buka...
21/2/17- arisya minta buatkan nasi lemak...bekal hari ne nasi lemak,sambal ikan bilis,telur dadar dan ayam goreng(dada)...kacang dan timun tak ada...ha..ha..jadi lak anak...


22/2/17-ingat nak sendwish..tapi anak nak roti telur..so jadi lah roti  telur dan pau goreng kacang merah dan mayonis..sarapan pun makan tu juga..pau dan roti telur...anak anak pepagi mesti sarapan dulu..paling tidak pun air dengan nestum..ne mak nya dah buntu...tak tahu dah nak masak apa...

23/2/17-buat mee goreng bodoh aje..isi ayam dan telur aje..ingat ada syur dlm peti..tak ada...kuih frozen pun dah abis...nasib lah anak oiiii...(balik daripada sekolah nak basuh bekal ica..ada lg mee goreng tu duk mcm tu aje...buang aje lah...peringatan kak ita juga..ica memang tak suka makan mee...

24/2/17-anak nak keropok lekor dan kuih pau frozen kacang merah 2biji...sarapan pagi pun pau goreng..sedap..beli dengan tie kawan opis...lembut...walaupun goreng..kalau stim lg sedap ....

Jumaat, 17 Februari 2017

bekal sekolah anak minggu ne...13/2/17 -17/2/17


13/2/17-mee hoon goreng+ sawi dan isi ayam, dan biskut tiger coklat..
14/2/17-Gas abis Buat nasi lemak di makan dengan lauk tengahari...ikan kembung sambal dan daging+kacang panjang masak rempah...(lauk ne pakai periuk noxxa)...
15/2/17-goreng temosa(mcm karipap tp inti dia isi ikan)-Roti sapu pelanta dan kaya dan air kotak coklat
16/2/17-Buat nasi goreng cili api+ikan bilis,fish kek,kacang panjang+ roti telur+temosa(isi ikan)..dan biskut pack..untuk sarapan pagi....minum nestum aje..dan temosa tu sebijik...

17/2/17untuk arisya dia nak bubur nasi ayam+ikan bilis +ikan masin(kurang minat mee).untuk aqil mee goreng,dan + biskut...sarapan pagi roti bakar+ mayonis....(pelik anak-anak sekarang...

Selasa, 14 Februari 2017

Beg untuk Arisya ~14/2/17- bagi semangat ke sekolah~

Beli kat yan juga harga Rm28.00..murahkan...beg ne keras...so buku tak terpenyek2 lah...beg sekolah ica pun baru lagi..bagi yang ne cantik..dan siap bagi kad bubuh dalam beg,ini salah satu cara ita bagi semangat atau cara ita menhargai anak-anak...tidak semestinya bila time birthday aje...bila-bila pun boleh...siap baca kad...peluk,cium dan letak kat peti ais...













cuba teka buah apa ne~13/2/17



Semalam gi dekat tingkat yan..nak gi ambil beg untuk bagi arisya...yan bagi buah ne..sedap dan ranguup...manis-manis buah..tak lah manis sangat..tapi best...1st time makan...setelah 43th umur ita.ini di panggil buah BIDARA....pernah tengok kat majalah 3.sedappppp...buah ne viaral gak....kalau jumpa nanti nak beli...tq yan...


Jumaat, 10 Februari 2017

bekal sekolah anak-anak

 ne pada 6/2/17-goreng karipap frozen (beli kat tie kwn opis) dan ita buat dadih yam
7/2/17-Nasi lebih buat nasi goreng cili kering+ikan bilis+ telur hancur(taruk kicap) dan 4keping biskut cipmore (beli kat nad)..tu aje...


8/2/17-Buat roti goreng telur +mayonis dan Kek yg Arryan buat vanila dan coklat...

10/2/17-buat roti telur + mayonis dan karipap sardin...

Rabu, 8 Februari 2017

susun jadual cara mudah untuk arisya ~8/2/17

Jadual waktu telah di beri kepada arisya anak ita yg ke 3(tahun satu tahun ne).dia tak paham...hari -hari tanya abg nya aqil (9th)-kerana pakai sort cut,Mcm Bahasa Malaysia (BM)...arisya akan tanya...so aqil pun dah marah..dia pun tulis kat jadual arisya tu penuhnya..pun arisya masih tanya....semalam..ita buat berkala-kala ..mengikut hari-hari.supaya memudahkan nya...jenuh nak buat..dah lah banyak bukunya...termasuk sekolah agamanya buku....cakap dengan aqil nak tak mama buat mcm ne...dia cakap tak payah lah mama..aqil pandai dah tengok jadual..sangat berbeza arisya dengan aqil ne..walaupun bapanya sama...cara 2org ne sangat lain...pening dengan arisya ne tak boleh hadam lagi...harap-harap dia boleh jadi mcm abgnya aqil...







Arryan yg rajin....

semalam 7/2/17  beli kek bancuh dalam kotak tu..arryan ne rajin sangat..arryan nak tolong mama...buat dua kek satu coklat satu vanila...bancuh dan lepas tu bakar..siap...






 ne vanila-bubuh cip coklat aje..semua arryan buat...msk dlm oven aje kak diana dan abg aqil tolong..arisya kata nak tolong..tengok-tengok tido dah....

bila dah siap..naik dan kembang pulak tu....lepas tu tak sabau arryan susuh potong dan tuntut roti goreng telur...dia nak makan...buat gak dah janji....

Jumaat, 3 Februari 2017

bekal anak minggu ne..2 hari aje sekolah...

                                          2/2/17- mee goreng+isi ayam,sawi dan keropok lekor
                   3/2/17- Nasi lemak pagi ne-aqil nak sambal paru...(bekal aqil tinggal sekolah)

Khamis, 2 Februari 2017

makan-makan tahun baru cina di PD~ 30/1/17

ini nak buat steamboat kat melaka.tahun baru semua pasaraya tutup.balik Pd ..nak buat gak..banyak gi pasaraya..pun sama banyak yg tutup.....lepas tu papa boleh lak tinggal dapur gas untuk buat ne..so jadinya buat atas dapur aje lah tak syok..lepas tu mona belanja sate...makan lah ne..best lah anak-anak...nanti ingat nak buat lagi..tak puas makan....banyak kesan kat malaysia bila org cina cuti...gi pasar Pd..ayam dan daging aje jual..ikan sayur semua tutup...





Rabu, 1 Februari 2017

alhamdulilah ~9th~26/1/17

Selamat hari ulang tahun perkawinan syng,semoga kita akan jadi lebih bahagia di samping anak2 yang tersayang,abang doakan moga kita akan sentiasa bahagia dan diberkati oleh yang ilahi,biarpun kita hidup serba kekurangan namun kita tetap akan hidup selama mungkin yang dipenuhi kasih sayang dan kebahagian yang takkan hilang hingga hujung nafas ini.


masa ne dah malam--hujan renyai-renyai-izat gi beli...dia ckap nak beli rokok...balik2..bawa pizza...lepas tu dia kuar kejap..buat-buat angkat call..terus masuk bawa bungga tu..biasa bunga hidup..kali ne bungga palstik..tetap toucing..happy...walaupun simpel....ada gak lah kan...ita tak ada bagi apa-apa pun...izat ne romantik lak gak...





Tongmo Bakar~sosej kemboja~


Ist time makan TONGMO BAKAR EN.SALLEH-di Melaka.sedappppp....ne sosej kemboja di makan dengan salad betik..ala-ala mcm somtam betik tu...tapi betik dengan cili pedas..sedap gak..kalau beli mentah harga dia Rm1.70 kalau dah siap bakar harga dia jadi Rm2.50.boleh lah...ita makan 6 batang...izat tak suka daging...jadi kurang lah buat dia...kalau nak tengok Fb dia pun ada..taip aje..kuar lah dia...tempat dia koci aje..tapi ramai yg makan....cuba lah....