Followers

Isnin, 6 Julai 2015

menu berbuka puasa-hari- sampai 5/7/15

-hari jumaat ,sabtu  dan ahad balik kg ita 26/6-27/6 di melaka dan minggu lepas3hb/7-4/7 balik kg hubby

 ne balik dari pada melaka petang ..masak ayam bakar lada hitam..telur masak kicap ,cencalok ,sambal sotong dan bubur lambuk
                        ne hari isnin 29/6- sup bebola daging-,ikan kembung bakar,ikan bilis buat sambal,paru goreng tepung,papa beli kepak ayam percik dan kuih tepung pelita,dan telur masin..





 ne 30/6-paru lebih semalam buat sambal.pucuk ubi masak lemak,sotong goreng kicap,ayam golek giantnya(beli)..ikan goreng dan telur masin..



  ne 1/7/-buat rendang ayam tua bersama nangka bebola,daging masa swet sauw,ikan goreng,dan cencalok




 ne menu hari 2/7-buat nasi lemak aje.


  ne menu hari 2/7-buat nasi lemak aje..dah buntu sebenarnya..sambal sotong,ayam goreng tepung,telur rebus ,ikan masin..kawan opis bagi kek pisang sedap gebu aje tie buat..dan pisang ,,arryan suka mkn...

     ne menu semalam 5/7/15-buat kari kepala ikan jenahak, ketam goreng bercili,pucuk paku goreng, dan papa buat roti John, dan sambal belacan kak ipar cilok bawa balik..sedap sambal belacannya...dan ikan pelaling goreng 2 ekor aje...



Isnin, 29 Jun 2015

teringgin gak nak botol susu ne..ha..ha


teringgin nak beli botol susu ne..murah kawan opis jual satu RM 22 dan RM 24 .untuk arryan dan Arisya...(9oz)...biasa pakai botol susu tupperware...anak ita ok aje..pakai botol apa pun ok..






Sabtu, 27 Jun 2015

happy birthday NUR ADRIDIANA- 27/6/15~

Happy Birthday kak diana ..27/6/15.selamat hari lahir yang ke 14 tahun…..
cepatnye masa berlalu.. .Moga kak Diana sentiasa menjadik anak yang solehah~
pandai jaga diri.. tak kira walau di mana Diana berada.
semoga kak Diana sentiasa berjaya dunia dan akhirat.
mama dan papa sentiasa mendoakan yang terbaik buat kak Diana dan adik-adik.
mama……..sayanggggg Diana....


  ne anak dara ita yg sulong 14 th- Nur Adridiana
                                     ne hadiah yang yana nak Penny
                              ne beg sekolah kipling dan hadiah lg satu minyak wangi beli di bandung aje...

Jumaat, 26 Jun 2015

menu berbuka ~23/6 -25/6/15~

                                        ayam masak kicap campur bunga kobis.
                                          sup tulang tak pedas.
            ini menu ari selasa-sup tulang,ayam masak kicap,telur masin..cili kicap daripada su nya..dan sambal hitam ...
 ne hari rabunya minu..sayur goreng tauger + cendawan,ayam goreng sambal cili api,kari sardin tin..campur bendi dan kentang dan tomato dan tahu sumbat.sambal belacan dan ikan selar goreng.


                                         ini menu ari kahmis-c/chop, mee goreng mamak ,dan nasi goreng cendawan dan sosej-permintaan anak anak dan semperna awalkan hari jadi yana..




ambil report kad Aqil Darwisy~18/6/15




masa ne hari pertama puasa..suruh papanya gi ambil report kad aqil..papanya tak boleh gi..kasihan pulak kalau tak gi...bersungguh aqil suruh pergi.sampai kat sekolah kena ambil no giliran nak jumpa cikgu..ita gi kul 11..jumpa cikgu dekat pukul 1..letih lah..dah lah hujan lebat...alhamdulilah keputusan aqil ..cikgu puji aqil..good boy.dengar cakap..rajin..semua baik belaka lah..harap aqil teruskan usaha lg..











Khamis, 25 Jun 2015

arryan sebelum dan selepas



                                                    selepas di botak kan

                                                    sebelum- ada rambut lg...masa kenduri zul

Selasa, 23 Jun 2015

Menu bersahur dan Berbuka ~18/6 -22/6/15

Asalamuaikum semua...ne menu bersahur dan berbuka puasa ita...ita bukan menunjuk ke apa ya..ita nak simpan kat blog ne..senang nak tengok-tengok bila kekeringan idea nak memasak tu aje....selamat berpuas semua...




 ini 1st puasa ari tu~18/6/15~ ita bersahur buat nasi goreng kampung,karipap kentang, sosej goreng dan ikan kembung sambal cili api...ita tak biasa bersahur untuk ita cukup air kosong aje..ha..ha
  ini menu berbuka puasa lak...sup tulang bagi pedas cili api dan perahkan asam limau ,sayur bendi goreng,ayam goreng, telur masin, karipap kentang dan keropok lekor..
  ini hari ke 2 puasa-19/6/15-sambal sardin, telur mata dan sosej-makin kurang ..tak tahu lah nak masak apa...
 berbuka nya pulak- 19/6/15- paru goreng tepung
                                   - ayam bakar
                                         -kobis masak lemak dengan cendawan hitam
                                         - karipap kentang dan keropok lekor
  ne menu 20/6/15-ada tambahan sembal belacan yana yang buat ikan gelama masin..sambal sardin  lebihan sahurnya
 ini menu 20/6/15 - sambal ikan bilis paru goreng lebihan berbuka dan keropok lekor...
 ini berbuka ari 20/6/15- ketam masak lemak cili api
                                         kacang panjang goreng + daging
                                   tambahan ikan tongkol sambal dan lebihan paru sahur masak masam manis
 ini menu bersahur 21/6/15 -roti John hubby yang buat home made nya..lagi sedap daripada org jual pakai daging buger-dan telur hubby masak dulu daging tu bersama rempah kari..
 ne hari yang penat-21/6/15 -ahad..buat sepecil sikit buat laksa dan nasi lemak...
                                          sambal telur puyuh
                                             rendang ayam tua.
                         tambahan paru goreng ,keropok lekor bagi abisdah..telur dan ikan bilis..itu aje....
 ini 22/6/15- lupa bersahur sedar-sedar dah azan subuh-ne menu berbuka sambal sotong kurita
                                              ikan parang masak lemak cili api..
                      karipap kentang pusing ne yang last juga...beli frozennya...
                             tambahan kengkong goreng belacan,ikan selar goreng