JellyPages.com

Thursday, April 3, 2014

happy family


Thursday, March 27, 2014

hari ne hati banyak bungga-bungga....

salam semua ne saja ita masukan kat blog ita..kenangan yg terindah....hubby ita izat....hantar ne pagi td..hati banyak bungga-bungga..biasa ucap love u..setiap kali salam..dan cium dahi bila ke tempat kerja....dapat mesej mcm ne pun dah happy....


syng hadir dalam hidup abng umpama jutaan bintang
yang menyinari kegelapan malam,
abng harap dalam jutaan bintang,
tu takkan ade lah walau 1 bintang pun yang akan pudar,
begitu lah juga cinta dan kasih sayang syng pada abng,
biarpun sekuat mana sekalipun ujian dan rintangan 
yang datang melanda diantara kita
cinta dan kasih sayang abng hanya pada syng soarang,
abng bersyukur memilik hati seorang wanita yang suci murni
dalam tanpa memikirkan tentang keburukan abng,
di tambah lagi dengan hadirnya 4 cahaya-cahaya
yang menyuluh kegelapan malam dalam hidup kita,
mungkin syng rasa kata-kata abng ni hanya lah kata-kata pujanga semata,
tapi kata kata keluar dari hati abng,
biar pun bedentum guruh di langit,
biarpun ombak sunami datang melanda
itu semua bukanlah halangan untuk abng menempuh hidup yang bahagia bersama syng.


ne yg ke 2..

mawar merah di jadikan lagu, lagu dinyanyikan sungguh merdu, syng abng cintai dari dulu, tanpa syng hidup abng jadi layu.

ne yg ke 3...

dari tokyo ke sandakan, singah sebentar di pulau layang-layang, hidup syng takkan abng sia-sia kan, ini janji abng pada anita ku sayang

Wednesday, March 26, 2014

Bengkel Ezymath (Puspanita MQA-)~25/3/14~


 salam semua memandangkan mamanya tak berduit....program cuti sekolah untuk kak diana...cari yg mudah dan tak mengeluarkan bajet yg besar...ari isnin ada program kat masjid Saidina Abu Bakar (Bangsar)ada bengkel "wuduk dan solat sempurna"....yana pergi bersam kawan-kawan nya..daripada pagi sampai pukul 5 petang..pada hari selasa PUSPANITA MQA  mengadakan bengkel Ezymath..walaupun untuk kanak-kanak berumur 12th.ita bertanya boleh kah memasukkan yana yg 13th.ilmukan...bos kata ok aje masukkan lah yana kat bengkel Ezymath nePn.Siti Zulaikha Mat Saman,  dan suaminya, Zullaili Harun,  telah mencetuskan idea untuk menghasilkan kaedah mudah menguasai matematik.(boleh gogel...best juga lah sembang dengan laki bini ne)...

.alhamdulilah semalam selesai sudah Ez-math ne...semoga ilmu yang kak diana pelajari dapat dimanfaatkan dan boleh membantu adik-adik nanti.....pic ambil kat FB Pn.asnita..minta izin copy.........pada hari jumaat pagi hingga ahad yana akan ada kem perkehmahan....harap cuti kak diana memberi ilmu dan manafaatkan kepadanya..insyaalah......





Ini ita copy aktivinya..semalam.....
2.         Adalah dimaklumkan Bengkel Ezymath akan diadakan seperti maklumat berikut:

·         Masa : 8.30 pagi hingga 6.00 petang
·         Tempat: Bilik Latihan MQA, Tingkat 12A
·         Bengkel Ezymath Siri 1 bertarikh 24 Mac 2014 utk anak-anak berumur 8-9 tahun
·         Bengkel Ezymath Siri 2 bertarikh 25 Mac 2014 utk anak-anak berumur 10-12 tahun


3.         Yuran penyertaan yang dikenakan adalah RM60 seorang iaitu RM50 utk bayaran bagi buku sifir dan RM10 untuk penyediaan makan. Bagi mereka yang telah membeli buku sifir tidak perlu lagi menjelaskan bayaran RM50 hanya perlu membayar baki yuran RM10. Bagi anak-anak yang bukan ahli Puspanita akan dikenakan caj tambahan RM10. 

4.         Dimaklumkan juga, terdapat  5 buah buku sifir dalam simpanan saya sesiapa yang berminat boleh mendapatkannya sebelum bengkel dilaksanakan dan anak-anak boleh memulakan latihan sebelum bengkel diadakan. Terima kasih atas sokongan semua bagi membolehkan bengkel ini dilaksanakan. Semoga bengkel ini akan dapat memberi manfaat kepada anak-anak kita Insya Allah.

Sekian, terima kasih


Wednesday, March 19, 2014

kenapa harus diuji...

Bismillahirrahmanirrahim..

setiap dari kita pasti melalui detik itu..
detik di mana kita terduduk..

terlalu lemah untuk bangun semula.. 
hanya suara esak tangis,
 dan sendu menjadi peneman setia.
 sakit..derita..sengsara..hampa.. 
entah apa lagi yang dirasakan.. 
semua menjadi satu.. Subhanallah..

pada saat dan detik itu..

apa yang diharapkan ialah sebuah
 penyelesaian yang muncul
secara tiba-tiba..namun, 
mana mungkin itu berlaku..
 perlu jua digagahkan diri untuk bangkit kembali.
.menghadapi detik-detik sukar..
 walau tubuh terketar-ketar..
dilangkahkan jua kaki.. aduh.
.terduduk kembali.. menyerah.
menyerah pada ILAHI.. 
tak mampu lagi memaksa diri..

 copy sini

Tuesday, March 18, 2014

kenduri doa selamat Maksu Tasya & Abu Bakar ~15/3/14~

Pada Hari Jumaat 14/3/14 lepas kerja balik PD,hari sabtu ada kenduri doa selamat untuk adik ipar ita Si tasya ne selamat di nikah kan pada hari rabu 12/3/14.buat kenduri kecil-kecilan aje..dah tak sapa-sapa ,org tua dah tak ada...kita orh adik-beradik aje lah....ne adik izat yg last..semua dah kawin..tasya ne muda 
lagi..20th dan suaminya 21th...selamat pengantin baru...semoga kekal ke jannah....amin...
menunya ialah...kari ayam,ikan caru masak asam pedas,daging masak kicap.sayur kobis bersama lobak merah goreng,ikan sepat masin,sambal belacan dan ulam-ulaman,kuih kasie,agar-agar santan pink,air sarsi,dan buah tembikai....itu aje...penatnya..org kampung datang makan aje..tak tolong...pengsan ita...





Program Hijrah Ke Arah Imej Profesional - Cantik Luar & Cantik Dalam~13/3/13~


Ada program kat opis..semua teruja nak hadir disamping memenuhi tuntutan berkursus yang masih belum mencukupi...best..memang best.....
penceramahnya;
;Ustaz Toha Omar (Rancangan Ai-hijrah)
Encik Nazrul Azizi
Puan Farah Lina Rahim
Jemputan: Personaliti :Felixia Yeap (cantik menawan bertudung walaupun belum memeluk islam lagi)...
  • Memberi kefahaman konsep personaliti dan imej profesional yang dapat membantu kakitangan meningkatkan kualiti perkhidmatan
  • Meningkatkan kebolehupayaan kakitangan dalam perhubungan dengan pelanggan dan juga warga MQA
  • Meningkatkan keyakinan dan motivasi diri kakitangan untuk membudayakan etika kerja cemerlang.

                                                            ustaz toha..
                                         ini barisan penceramahnya....

Monday, March 17, 2014

Aqil hemsem


sekolah tadika buat apa entah..lupa lah pulak...gi kat sekolah lain...dia masuk baca rukun negara...sama ada dia yang baca atau dia ikut..tak tahu lah ..tak ramai yg pergi...budak yang 6th aje..