Followers

Rabu, 28 Januari 2015

cerita petang semalam...pening kepala ~27/1/14~

Nak start dari mana ya....cite nya semalam ita lepas abis masak-masak, nak mandi dalam kul 6 lebih kot,dah tanggalkan baju dan pempes Arryan nak bawa mandi sekali..tiba-tiba ada org ketuk pintu...marah-marah cari kak yana..rupa nya nak mengadu kat ita cakap mulut yana kurang ajar.ne cite gaduh-gaduh anak-anak...mak bapak masuk campur, siap cakap kalu jumpa anak ita dia nak sepak..dalam 5 ke 6 org juga lah datang..anak beranak dia...ita ambil sikap berdiam diri , mendengar dan meminta maaf saja lah..malas nak panjang-panjang cerita. lepas tu yana call dengan kawan dia si along (sawan)..siap bersumpah si along ne cakap anak org tu dulu kutuk-kutuk ..cakap yana anak haram lah,kutuk ita lah..lepas tu yana balas lah cakap anak dia sundal...ita tak menang kan sesapa..ita rasa dua-dua salah..ita nasihan kan yana buat tak tahu aje bila orang kutuk dan kata..lama-lama nanti dia orang boring..yana cite semalam pun sedih dan menangis bila orang cakap dia anak haram...ita pun tak paham lah..zaman sekarang ne mcm-mcm hal..ita ne tak ada lah campur hal orang-gi kerja balik kerja aje..mak budak yang datang tu siap cakap anak org ne jahat,anak orang ne isap rokok..dan macam-macam lagi lah...ita rasa ita percaya kan yana walaupun tak 100%.suami ita dan adik ita cakap lah lawan balik..ita rasa baik berdiam diri.berdiam diri bukan bermakna kita salah ,lebih dari meredakan keadaan sebenarnya sambil bersalam..setel lah kan...

Isnin, 26 Januari 2015

ANNYVERSARY ITA & IZAT YG KE 7~ SYUKUR ALHAMDULILAH 26/1/15

ALHAMDULILAH..DOA KAN KAMI YA... NI AYAT JIWANG IZAT BAGI KAT fB ITA-RAMAI KEKAWAN KOMEN KATA IZAT SWEET SANGAT..LAMA DAH TAK BAGI AYAT POWER MCM NE..TOUCHING GAK LAH ITA..ALHAMDULILAH. Tak ada buat apa-apa lagi agak bezy... Sharul Haizad‎ Anita Osman Semalam pada pukul 8.05 pagi · happy annyversary sayang,sejak mula kita dipertemukan hingga ke hari ni tiada derita,tiada duka,tiada kecewa,tiada merana,cuma bahagia yang abang rasakan hidup bersama sayang dan anak anak,terima kasih sayang diatas kesempurnaan sayang menjaga abang selama ini,ape pun terjadi biarlah hidup dan mati abang bersama sayang sahaja,sama sama kita berdoa supaya jodoh kita ini tiada tembok yang boleh memisahkan kita. ABANG AKAN MENYANGIN SAYANG SEUMUR HIDUP ABANG.

Ahad, 18 Januari 2015

Happy Birthday Arryan Darwisy ..18/1/15.selamat hari lahir yang ke 2 tahun….. cepatnye masa berlalu.. .semoga Arryan Darwisy sentiasa menjadik anak yang soleh...mama dan papa sentiasa mendoakan yang terbaik buat Arryan Darwisy.

Khamis, 15 Januari 2015

cerita anak ke sekolah...12/1/15~Aqil Darwisy tahun 1~

Asalamuaikum...semua... bulan satu ne banyak cite nak cerita tapi tak tahu nak bermula di mana lah kan...tapi ita nak juga cite kat blog yang dah bersawang tahap gaban ne... cerita bermula Abg Aqil Darwisy bersekolah tahun satu di S.K.Bukit Bandaraya di bangsar.pepagi dia dah bangun bersemangat nak ke sekolah...pagi tu dia gi sekolah dengan Van sekolah bersama anak jiran mimi dan Alya yang sekolah sanma,nak biasakan dia naik Van sekolah..ita ambil cuti 3 hari aje.bila Aqil ke sekolah naik Van.ita gi kemudian naik motor aje senang,papa gi kerja..so kena lah ita buat semua...semasa sampai sekolah ita terus cek aqil kelas apa ...di papan kenyatan..Aqil di tempatkan 1 Bestari.so kena cari Aqil lagi...cari rupa duduk kat dewan.seronok nya bila nampak mamanya ne datang..setelah cikgu bagi ucapan,memyanyi lagu Negara ku..terus masuk kelas dan setelkan apa yang patut..letih sebenarnya coz dah lama tak daftar anak ke sekolah..memandangkan kak diana dah besar ke sekolah menengah..bila time rehat..teman kan aqil makan...ita bawa bekal kat dia..nasi goreng berserta hot dog ..bagi dia duit belanja Rm2 aje.. jadi cerita ...suruh dia balik ikut anak jiran naik van..so ita balik lah nak masak dan setel kan apa yang patut..nasih baik antar arisya dan arryan rumah pengasuh... dalam pukul 12.50 tengahari - ita pun turun ,dan gi tempat tunggu anak yang di turunkan oleh van..tengok aqil tak ada..sampai lah abis van ambil ,bayang muka aqil pun tak ada,siap suruh abg van tu gicari aqil..siap tunjuk pic aqil.dia cakap tak ada... ita apa lagi ambil motor..gi ke sekolah...macam orang gila cari aqil..dah mengigil lutut tak jumpa dia...so cal papa Aqil..papa pun tak tentu arah....last-last jumpa aqil di bilik guru...nasib baik jumpa...rupanya dia tak tahu pot mana nak tunggu van kat mana...sampai hari ke 2 dan ke 3 sekodeng dia..tak bagi nampak..dia naik van..sekarang ALhamdulilah semua dah ok...sebenarnya ita dah tak hantar pengasuh,coz pagi sekolah keb, balik makan ,mandi ..petang sekolah agama kat bawa rumah.. .. lepas tu gi mengaji..kasihan kat aqil....ngeri juga lah cite aqil ne kan..sekarang dah ok....

Khamis, 1 Januari 2015

happy birthday mak...01/01/2015

Alhamdullilah,selamat hari lahir untuk emak tersayang HALIMAH BINTI ABDUL moga dipermudahkan segalanya, diberikan kesihatan yang baik,dibukakan pintu rezeki seluas langit dan curahkanlah kasih sayang MAK ibarat titisan hujan yang tiada sempadan.Terima kasih kerana menjadi MAK, KAWAN yg terbaik dimuka bumi. MAK ita minta restu mak,ita minta maaf segala kesilapan ..dan harap mak sentiasa doakan ita..Ya Allah,berilah MAK ku ini keberkatan yang tidak terbilang dalam hidupnya, senyuman yang akan membahagiakan kami.lindunglah dia, peliharalah dia kerana kami semua sayang padanya. (ita & izat dan anak-anak) Sebenarnya dah sambut awal birtday mak masa balik kg masa 25/12//14 -aritu...semua berkompul kita org buat BBQ kat rumah ,ita semposer ayam 5 ekor,ida buat sepegeti 3 paket dan ida buat kek red velvet.dan along buat kambing dan sosej..kak mishah bawa jeruk buah pic dan lay bubuh asam boi dan kacang poi(kedah mari)....dan ita bagi hadiah vakum cap ayam aje....itu aje yg mampu...

Rabu, 31 Disember 2014

selamat tahun baru 2015-Insyallah

pejam celik-pejam celik dah akhir tahun 2014...sekejap aje rasanya...Penutup bagi 2014.. Dikesempatan ini ita mohon ampun dan maaf.bila tahun baru aje..mesti ada azam kan..apa azam kau orang semua tahun 2015........bagi ita penutup tahun ini banyak yang sedih-sedih belaku....Buat semua mangsa banjir dan terima kasih kepada sukarelawan.. Bertabahlah.. kuatkan semangat..Allah sedang menduga kita...walaupun tengok kat media massa.FB tetap toucing... Moga urusan kalian dipermudahkanlah ...

Jumaat, 19 Disember 2014

SEDEKAH SUBUH...MOGA KITA DAPAT SAMA-SAMA LAKSANAKAN...AMIN

DIPETIK DARI MEMBER FB Shiza Rosleena Sakrani Alhamdulillah..saya akan mulakan sedekah subuh esok hari...lepas ni nk kene didik uyyin dan ajak suami skali sama2 bersedekah..ada lg tong esp kosong tu..boleh buat tabung lg..nak tahu apa tu sedekah subuh...jom kta baca sama2..semoga Allah meluaskan rezeki kita semua.. FADILAT SEDEKAH SUBUH... sememangnya kita hidup ini penuh dengan dugaan, dan banyak perkara yang menjadikan kita stres. masalah kewangan, kerja dan sebagainya. bagi saya ...ingin sekali berkongsi pengalaman agar dapat menjadi salah satu jalan keluar bagi sahabat-sahabat di fb,whatapps sedekah subuh ini telah lama kami (penulis dan group laksanakan) hampir 10 tahun lamanya, cuma baru-baru ini sahaja saya berani berkongsi dengan sahabat kerana sebaiknya amalan disembunyikan. Namun kerana ingin menjadikan perkara ini amal jariah kami, maka saya mewar-warkan di sini. saya terbaca satu hadis hampir 10 tahun lalu tentang, malaikat keluar bersama mentari pagi dan mendoakan mereka yang bersedekah dengan limpahan rezeki dan mendoakan orang yang tidak bersedekah dengan ancaman kemusnahan harta benda dan laknat. Sangat menakutkan ketika saya membaca tulisan tersebut terus saya memulakan sedekah subuh keesokkannya. oleh kerana zaman yang menuntut segala-galanya hendak pantas, maka sukar bagi kita yang bekerja hendak mencari fakir miskin atau anak yatim pada subuh-subuh hari sebagaimana Zainal Abidin (Sydina Ali) melaksanakannya di Madinah. oleh itu, setiap pagi saya memasukkan wang ke dalam sebuah bekas kuih sebaik sahaja sudah solat subuh, dan apabila sampai masa 30 hari atau 40 hari saya akan serahkan kepada kakak saya untuk memasak sarapan pagi untuk diberi kepada anak yatim dan fakir miskin setiap hari. kami memberi makan hampir 30-40 orang fakir miskin sarapan pagi setiap hari sejak 10 tahun yang lalu dan kami telah menemui pelbagai PERISTIWA AJAIB yang tidak mampu saya ceritakan di sini. sejak 4-5 bulan yang lalu saya telah mula menyebarkan amalan ini, dan pada hari Rabu lepas semasa saya di Kuching saya telah memberitahu rakan-rakan ketika makan malam, dan salah seorang dari mereka "pick up" apa yang saya katakan. pada hari Jumaat, dia sibuk mencari saya di pejabat, kerana ingin mengucapkan terima kasih, kerana baru sahaja sekali dia melakukan sedekah subuh ini dia sudah dianugerahkan rezeki, iaitu menantunya mendapat pekerjaan. tadi dia bercerita lagi, claim kerja luarnya sudah diperoleh sedangkan pada kebiasaanya claim akan mengambil masa satu tahun baru dibayar. seorang lagi sahabat menyatakan, "apa yang aku tidak mintak pun dapat, sampai perkara yang aku fikir tak logik pun aku dapat" itulah kata-katanya... seorang sahabat lain, mempunyai anak istimewa, dan anaknya kini sudah boleh bercakap....memanggil namanya IBU...setelah 5 tahun tidak mampu berkata-kata. seorang sahabat lagi berkata, dia berasa sangat tenang, walaupun ada banyak masalah, tuntutan kerja dan sebagainya...tenang setenang-tenangnya. Ini adalah kali ke-10 dia memberikan sedekah selama hampir setahun. CARANYA?...mudah sekali pilihlah WAKTU yang paling AFDHAL....iaitu SELEPAS SUBUH DAN SEBELUM SYURUK..dan masukkanlah tak kira berapa sen/rm ke dalam tabung sedekah subuh itu, semasa hendak memasukkan wang itu berniatlah apa sahaja niat yang baik-baik untuk anda dan keluarga....dan masukkan ke dalam tabung itu sehingga genap sebulan, agihkanlah kepada mana-mana orang/badan yang memerlukan dan teruskan amalan itu seperti biasa. Bagi kumpulan saya, kami menyediakan sarapan pagi untuk anak yatim dan fakir miskin. setiap ahli dalam rumah perlu mempunyai tabung sedekah subuh mereka sendiri, walaupun anak itu berusia 6 bulan... seperkara lagi sekiranya kita out station,tetapi diteruskan dengan memasukkan duit sedekah subuh itu ke dalam wallet kecil atau sampul surat duit raya setiap subuh, selepas balik dari out station pindahkan duit dalam sampul duit raya tadi ke dalam tabung sedekah subuh kita... Credit to : kak Sharifah Fazilah.... Perkongsian dari kak noorul Jom kita sama2 amalkan