cinta hati mama

cinta hati mama

Isnin, 4 Disember 2017

aqil dah bsersunat 2/12/17-PD

Aqil telah selamat berkhatan pada 2/12/17 di PD.tq kat acu tasya dan mak ngah mona......ita memang cari yg murah-murah...memula tasya cakap rm150.ita ckp nanti-nanti lah..lepas tu tasya bagi tahu ada lg..tapi murah rm50 aje..masukan nama aqil...aqil no.5..antara yg awal-awal..di temani oleh papa...mama takut..coz aqil ne manja dan takut.mula2..menagis masa kena bius tu...lepas tu cuma dia baca surah-surah..dan bila sakit aje..dia cakap sakit2 doktor..dortor tambah bius lahi..risau gak coz..aqil ne gendut..alhamdulilah boleh rupanya..aqil tahun 3 tahun ne...tahun depan 4th.kuar aja dia ok..sampai balik rumah dan sampai malam nya..risau gak dia sakit..bila biusnya hilang..ALLAH mepermudahkan aqil....skrg aqil di PD rumah mak angah..dengan papa...mak ngah pandai jaga org berpantang...bg lah duit sikit kat mak ngah...tengok2 kan aqil..papa bkn nya sihat sangat...mama simpan pos ne untuk aqil baca bila besar nanti..yg kelakarnya..dia ckp cite upin ipin tu tipu lah mama..ckp sakit mcm gigit semut..tapi..sakit sangat...dan mcm -mcm aktiviti lagi masjid ne buat...ada pemeriksaan percuma,cek breast kenser,peraduan mewarna,jom gosok gigi..makan percuma...sarapan pagi percuma..memang best.. program ini kerjasama org masjid,orang kampung dan ..PAPISMA- ADALAH PERTUBUHAN AMAL PERUBATAN IBNU SINAR MALAYSIA -yg merupakan sebuah organisasi bukan kerajaan (NGO)...doktor-doktor pakar dan kaki tangan yang sangat baik,sopan santun ..semuanya baikkkkk aje...







.








 arryan masuk jom gosok gigi...






ini muka baru lepas kena sunat monyok aje...


 kat rumah ok dah..relex aje..alhamdulilah..senang aqil ne..semoga ALLAH permudahkan segalanya..amin....














Jumaat, 1 Disember 2017

bagi happy dulu~1/12/17

hari jumaat public holiday..ajak acu gi pd perdana ..bawa anak-anak pergi kolam renang..sambal buat nasi lemak oleh acu...esoknya aqil nak kena potong dah bersunat...bagi puas main dan happy..lepas tu acu dapat kek free...kek pandan gula melaka..sedappppnya..so acu bagi aqil potong kekonon untuk bersunat..kejap aje abis kek ne..sedapppp..dan tak manis sangat...aqil   happy lah....











Selasa, 28 November 2017

Thailand VS Malaysia..

Sama tak ? Diana dan Aunty Yupa nya (papa yana nya kakak)...mak saudara..yg selalu yana pau...skrg kat Bangsar villey (thai Restoran)..





Isnin, 27 November 2017

Teruskan usaha..mama sokong kakak #perkasa remaja #telent time 2017


 #perkasa remaja #telent time 2017 di PPR Seri Pantai-pada 26/11/17- Pertandingan nyanyian dapat no.3.teruksan usaha..mama sentiasa sokong minat kakak diana...








Isnin, 20 November 2017

tahniah Aqil KAFA~17/11/17

 Pada hari ni,ita mc demam panas ,kasihan Aqil nak sangat mamanya pergi(aqil ne anak MAK) hadir ke Hari Kecemerlangan Sekolah KAFA ..Dalam tak larat pergi juga lah...di mulakan dengan Majlis Khatam Al-Quran oleh anak murid dan ustazah yg ajar mengaji nya...Aqil yang paling tembam...tapi dia yang paling muda...dia dan aliya saja tahun 3..lelain kakak-kakak dan abang-abang...sebelah aqil tu tokok murid..tahun 6..koci aje badan dia.... Aqil dah 3 tahun dah dapat anugerah..harap aqil terus berusaha ya..mama bangga dengan aqil..walaupun aqil anak yg paling banyak dan tenaga membantu mama di rumah.tapi aqil tetap mampu..mama harap adik ica boleh jadikan abg aqil contoh ya....sama-sama berusaha...

Ribuan terima kasih juga buat guru pentadbir sekolah tersebut dalam memberi ilmu  menyumbang bakti buat anak2 kami meneruskan persekolahan di situ. ustazah bertungkus lumus untuk pastikan anak-anak berusaha ke arah yg lebih baik. Sangat jelas keikhlasan wajah mereka.. bagi meraikan kejayaan anak-anak ; guru yg bersekolah di situ..Moga kejayaan sentiasa mengiringi anak2  guru-guru KAFA 













walaupun hadiah tak seberapa..Buku tu buku sekolah agamanya...nanti beli kurangkan 10 buah....itu aje lah..berserta alat tulis...alhamdulilah...mama sayang sangat kat aqil...

Selasa, 14 November 2017

kenduri rumah mak cit lina~11/11/17



















 selamat Pengantin Baru untuk mak saudara yg kawin kali ke 2, dan anak nya Addin dan pasangan Anis...semoga bahagia hingga ke jannah..Amin....


  • Menu;
  • nasi putih,nasi minyak
  • daging masak kurma
  • perut masak lemak campur nagka
  • sambal ayam goreng
  • pupedom
  • buah jambu asam boi
  • bubur gandum campur jagung
  • mee sup
  • sate ayam dan daging,nasi impet
  • air oren