Followers

Rabu, 26 Mei 2010

sakit gila.....bersalinkan arisya (Indius)...



Pada 21hb.mei...ita gi hospital coz ada last checkup baby...doktor cakap dah cukup 40 minggu dah...ita cakap tak boleh bagi masa ke?lagi seminggu...doktor cakap x boleh coz ita ada masalah gula...control makan aje..bukan insulin pun...doktor suruh buat keputusan sama ada nak bedah atau indius..ita tekejut lah ..tanya izat mintak pendapat ita nak try normal...coz oprit sakit masa bersalinkan aqil dulu...masa wad bersalin masukkan ubat petang doktor cek tak buka jalan pun...doktor suruh duk wad dulu esok kena masuk lagi 1..ita pernah oprit...hanya 1 ubat. aje di benarkan.pada ari sabtu 22 hb.mei.2010...doktor masukan 1 lagi...sakitnya separuh nyawa...izat datang ita tak tahan sanggat...ita cakap kalu doktor cek dalam kul 5...(bila ubat di masukkan kena tunggu 6 jam untuk lihat hasilnya)sama ada jalan dah buka ke tak?ita minta oprit aje.....pukul 5 doktor cek dah buka 4cm...doktor cakap dalam pukul 10 atau 11 baru ita bersalin....lama tu...ita tak tahan sangat minta ubat apidural....sama aje sakitnya...tak kurang pun....pada kul 7...ita cakap dengan doktor ita rasa nak meneran mcm nak terberak....nak bersalin lah...(tahu coz bersalin yana kan normal)doktor melayu cakap awak lambat lagi lah...dia tak cek pun.msk lah doktor cina ita cakap benda yang sama...dia cek dah buka 8cm.....dia cakap cepatnya....dia cakap dalam 2jam lagi ita akan bersalin.....dalam kul 7.28 ita bersalin...nasib baik ada nurse yang agak berusia duk teman kan ita dalam bilik tu sambil tenangkan ita....suruh baca surah...suruh bersabar....ita cakap kak saya nak bersalin ne...dia tengok kepala beby dah nampak...apa lagi doktor dan yang lain kelam kabut coz cakap ita cepat sangat.....hampir 10 org datang terdiri drp doktor,prof,nurse bagi sokongan....alhamdulilah...selamat bersalin normal tapi paling sakit yang ita pernah rasa....itu lah pengalaman ita bersalin walaupun anak dah banyak tetap takut..pengalaman setiap anak itu lain..adridiana nomal...aqil..oprit..arisya indius(normal)...tapi paling sakit lah...nak lagi baby...akan datang..he..he..syukur..selamat...

Tiada ulasan: