Followers

Selasa, 22 Februari 2011

masakan hari ini 22/2/11

ne roti kapit telur..taruk mayo,sos cili lifedan lada hitam(permintaan kak diana)

ne dia bubuh cekodok ikan bilis dalam 7 ketul dan sedikit cili sos wat cecah...

cekodok atau jemput-jemput ikan bilis..(bahan dia ikan bilis tumbuk bersama bawang besar,2 sudu cili kering bancuh bersama air garam)

sambal sotong (ne pun permintaan kak diana..mama tanya kat papa sotong tu nak wat apa..yana ckp wat sambal lah mama...papa dia seperti biasa lah suka hati sayang lah..abg mkn aje)tak penah bagi pandangan apa pun nak masak.....

ne masak petola masak lemak putih bubuh soun.....(akhirnya abis gak sayur petola ne dalam peti ais ita)..dah buntu nak masak lauk hari2..yg simpel2....

ne ikan caru 1 ekor goreng dan ikan masin gelama...itu aje masak pagi tadi...

ne aje masak hari ne....

ne untuk arisya,nasi+kacang+isi ikan+santan +telur

belender nasi,isi ikan dan sayur kacang..kuarkan masukan dalam kuali biarkan mendidih pecahkan telur,bubuh garam sedikit dan last bubuh santan bagi lemak sikit....siap sedap tul ita rasa..(tekak sendiri lah tu....)tak tahu si kenit nak makan ke tak...kan..biasa balik keja ita akan tanya pengasuh tu mcm ne ..dia mkn banyak ke sikit....

Tiada ulasan: