Followers

Selasa, 10 Mei 2011

selamat hari ibu buat omak ita HALIMAH mak mertua ita sharifah..


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini






Dapatkan Mesej Bergambar di Sini





Dapatkan Mesej Bergambar di Sini








hargai lah ibu kita dan ibu mertua kita(taraf tetap sama mcm mak kita gak)..selagi mak masih ada..kekadang kita kecil ati atau terasa ati..kita yg muda ne mengalah lah......jangan panjang2 cerita....apa2 pun baik atau buruk..mak..tetap mak..tak boleh cari ganti....so kepada sesiapa yg di luar sana..sama2 kita jenguk2 mak2 kita di kg..sementara mereka masih ada...allah sekarang bayar cash..tak tunggu kat akhirat dah...nanti anak2 buat kat kita mcm ne....so lu pikirlah sendiri(pinjam ayat nabil raja lawak)..hayati cite sedih kat bawah ne....mcm tu gak nyawa mak kita di hujung tanduk masa melahirkan kita....tapi mak kita masih hidup...



Susu Terakhir buat si keciloleh محمد هداية حسيني pada pada 05hb Mei 2011 pukul 12.18 ptg


Kisahnya perihal satu keluarga yang mengalami kemalangan ngeri. Kereta yang mereka naiki terbabas, berpusing, melanggar pembahagi jalan lalu terperosok ke dalam longkang. Dalam kejadian ini, kereta itu remuk teruk dan penumpangnya mengalami kecederaan parah. Cermin hadapan habis retak berderai. Tidak ditekankan keadaan pemandunya. Tetapi saya fikir, pemandunya menemui ajal di situ juga.

Mahu diceritakan, penumpang yang duduk di sebelah pemandu mengalami kecederaan yang sangat parah. Wajahnya habis berlumuran darah. Dahinya terkopek sehingga menonjolkan tulang tengkorak. Mungkin juga akibat terhantuk pada papan pemuka kereta ditambah dengan pecahan kaca cermin hadapan. Ajaibnya kuasa Tuhan, bayinya selamat tetapi terpelanting ke kerusi belakang. Bayi kecil yang tidak tahu apa-apa itu meraung dan menangis. Mungkin kerana kesakitan, kesedihan, terkejut dan sebagainya.

Sewaktu anggota bomba itu mengambil dan mahu menyelamatkan si kecil tadi, ibunya terketar-ketar dan menggigil sambil memberi isyarat kepada beliau. Subhanallah, rupa-rupanya si ibu tadi mahukan bayinya bagi disusukan. Diselak bajunya dengan sedaya upaya dan disusukan si kecil itu dengan penuh rasa sayu, pilu dan kasih sayang.

Si kecil senyap di dalam dakapan ibunya. Betapa nyamannya dakapan ibu itu sehingga mampu menenangkan si kecil yang ketakutan. Dengan kuasa dan izin Allah, ibu itu tiba-tiba tercungap-cungap mencari nafas, tanda ajalnya yang semakin hampir. Lalu terkapailah si ibu dalam keadaan yang penuh rasa tanggungjawab dan kasih sayang itu. Ya Allah, betapa pilunya situasi itu sehingga merenggut ketenangan anggota bomba tadi.

Itu lah dia kasih sayang seorang ibu. Walau dalam keadaan bertarung nyawa dan menahan kesakitan, masih tidak melupakan tanggungjawab sebagai seorang ibu...menyusukan anak di saat-saat akhir hidup nya. Subhanallah...

**Sedih sangat nie…sampai rasa sebak yg amat sangat dalam dada…betapa besarnya kasih sayang seorang ibu tadi walaupon ketika berada di hujung nyawa tetapi masih sempat menyusukan si kecil sebagai ingatan terakhir buat dirinya sebelum mengucapkan "selamat tinggal anak ku...ibu pergi dulu ye sayang".
Kongsi

Tiada ulasan: