Followers

Rabu, 4 Mei 2011

Pemakanan Dalam Islam

Saya kongsi artikel menarik yang saya baru terima melalui emel seorang kawan baru je sebentar tadi…

Bertepatan dengan HaDith Rasullulah s.a.w : marhumnya :

“ berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu..

Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil “



Vitamin B dan Tambah Darah
Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan ( kajian dan terbitan para kafir ini ) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam, tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman haiwan. Nak ikut kafir ke nak ikut Nabi kita? Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sebab hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. So kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam, maka makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam, sebab percaya buku sains keluaran kafir ini.

Kalo nak darah lebih, makan buah delima insyaAllah banyak khasiatnya. Tak pun makan buah avocado, atau yang berkaitan dengannya. Buat air ke. InsyaAllah, buah tersebut merupakan ubat bagi segala barah.

Kopi untuk kesihatan

Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegembaran Nabi kita selain susu dan madu. Cuba tengok yahudi, mereka minum kopi, starbuck. Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi ditangan mereka.

Nescaffe je yang setakat ni ada kesan negative bagi pengamalnya. Tu pun disebabkan ianya diproses menggunakan resepi orang-orang bukan islam. kopi lain kan banyak. Lagi banyak khasiatnya. Kopi kampung pun best. Tak payahla kita nak sibukkan diri nak minum starbuck. Kopi isteri kita buat, kopi mak kita buat. Bukan kah diadun dan dibancuh dari tangan-tangan yang sepastinya kita tahu sumbernya. Dahlah tak mahal, Cuma dapatkan serbuk kopi ngan gula je dari kedai.

Daging kambing makanan nabi

Kita diajar kalau memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan Nabi kita. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.

Yang jadikkan kita darah tinggi atau serangan jantung sebenarnya rempah yang tidak diadun dengan betul dan sempurna. Tapi janganlah makan kambing dengan banyak, sebabnya kalau makan banyak apa-apa jenis makanan pun, tetap ia boleh datangkan mudarat. Kalau nak elok lagi, lepas makan kambing tu, cuba minum air limau nipis. Kalau berani lagi. Perah je air perahan lima nipis dalam mulut.

McDonalds

Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans.

Kalau nak wat burger ke, kentang ke, buat je sendiri. Carik daging burger then goreng sendiri kat umah. Macam-macam resepi burger boleh kita buat ikut sukati kita, Kalau malas sangat, pegi je mana-mana gerai abang burger yang kita kenal tu, order je dari situ. Lagi puas hati. Sekurang-kurangnya kita Nampak proses penyediaan dan bahan yang digunakan. Baru hilang syubahah dan tenang dalam amalan dan ibadat seharian.

Coke dan Maggi

Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makananan yang langsung tak berkhasiat, contohnya coke dan maggi. Coke tu sangatlah beracun, pastu tidak bagus untuk kesihatan 9 gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi ). Dan para Melayu kita juga yang ketagih minum.

Berentilah minum semua air bikarbonat nih, banyak bahaya daripada faedahnya. Minum air sejuk kan best. Nanti bersih usus kita. Kita gak hepi..hehehe. Minum je susu kambing atau lembu. Takpun, beli jek mana-mana buah then proses buat jus. Lagi jimat. Bahan pun sepastinya diyakini kehalalannya. Meggi tu payah gak nak cakap, kalau dah yakin halal kita makan je. Banyak gak meggi yang orang islam buat.

Soya
Untuk pengetahuan , para kafir agen dajjal ni agak mengwar-warkan kebaikan minum soya ( sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar ), namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurang kesuburan lelaki dan perempuan. Selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sebab dalam soya ada hormon estrogen yang sama dengan estrogen kat wanita. Pastu soya ada phytic acid yang membuat penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.

Minum je susu kambing. Pasti banyak khasiatnya.

Petua mendapat anak
Kalau yang nak dapat anak, tapi belum dapat-dapat dan dah lama berusaha, cuba kaedah ni. Baru-baru ni ade terdengar dekat telivisyen rancangan tanyalah ustaz kaedah macam kat bawah ni.



“Ambil susu kambing segelas. Buah kurma segenggam. Asingkan buah kurma dari biji. Kemudian campurkan buah kurma tersebut kedalam susu kambing. Kemudian di kisar hingga sebati. Amalkan minum setiap hari samada nak minum satu gelas teros atau minum 7 teguk sehari. Sebelum minum bacalah BISMILLAH dan jangan lupa untuk bersalawat ke atas junjungan besar Rasulullah S.A.W. Nak elok lagi, salawat Syifa. Lebih elok lagi kita baca selepas salawat tu, doa-doa amalan Rasulullah dan Sahabat. InsyaAllah akan dikurniakan anak oleh Allah dengan berkat dan rahmatNya atas usaha yang kita kerjakan. Amin”


Sekadar berkongsi ilmu dan Semoga Selamat dalam amalan seharian kita.

Tiada ulasan: