Followers

Khamis, 9 Jun 2011

air tangan hubby dan mak mertua semalam~ 8/6/11~

dah lama tak masukkan masakan hari....ini disebabkan ita dapat cuti..daripada mak mertua yg duk rumah ita cuti sekolah ne..hampir 2 minggu....mak tak bagi masak..biar dia masak...lagi pun air tangan mak mertua...mesti hubby rindu nak makan masakan mak dia..so ita lagi suka (menantu hantu)..semalam hubby rajin lah nak buat kueh cucur badak nak bagi kawan ita yg teringin..nak2 kawan tu mengandung..so hubby pun buat lah..semua dia buat sendiri..ita tak kacau pun....daripada buat inti,rebus keledek,lenyek keledek dan bancuh tepung dan buatnya....ita tukang ambil pic aje...so layan..TQ abg buat kat kawan...entah apa lah rasanya..ita rasa kulit dia agak keras sikit telebih tepung.....



isikan inti...udang kering tak ada..pakai ikan bilis aje...


ini hasil nya di goreng pagi tadi...

malam tadi mak tebar roti canai..permintaan kak diana kat nenek..mak bancuh tepung(tengah hari)......malam baru mak  tebar lah..kebetulan mak buat kari ayam so memang kena lah...semua mintak aje...hubby mintak buatkan roti telur,ita roti boom dengan aqil...yana nak roti kosong...


ini mak tebar...



tasya (adik ipar )pun pandai tebar...semua reti kecuali hubby ita...adik beradik dia semua tahu...tasya buat sendiri dianya ....

2 ulasan:

Mommy Fara berkata...

eh, eh...seronoknye! Meriah betul mkn roti canai buatan sendiri. Teringin tp takde sape pndi bt! Uwaaaa!

anitadiana berkata...

fara kak ita pun tak reti..tapi mak mertua dan adik beradik belah suami pandai tebar...meriah lah malam tadi balik keja makan nasi..memalam makan roti lak...kak ita tukang ambil pic hubby dan mak mertua..he..he..(menantu hantu ne ..he..he)..