Followers

Isnin, 5 Disember 2011

hubby buat~kueh lopes~2/12/11


Pada hari jumaat lepas ita minta tolong hubby ambil cuti,coz pengasuh tak ada ari kahmis dan jumaat ,coz anak saudara pengasuh nak kahwin,pengasuh nak tolong masak,di sebabkan terlebih rajin ,bila ita balik aje..tengok banyaknya kueh lopes ne...cuba tengok kat bawah ne...punya lah banyak..sedap dan lembut dan harum bau daun pandan...hubby suka buat kueh....resepi ita tak tahu..coz hubby yg buat...resepi memang dalam kepala hubby....



kueh lopes bentuk bulat..sama aje..dia pakai acuan apa entah...


air gula melaka,pekat dan manis...

ini untuk tekak ita..sebenarnya banyak..malu lah nak tunjuk..mula-mula makan dua..lepas tu tambah..he..he..TQ abg...

11 ulasan:

NURULHANIF berkata...

sedapnya kak ita.. nak jugak..:)

anitadiana berkata...

dah abis..ari sabtu dah licin..tinggal air gula merah aje..he..he...

Fara berkata...

Kak, klu byk..np tak call sy suh amik barang seketul 2? Hiks!

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

alahai..sedapnya..

Rozita berkata...

bestnya ada suami rajin camni... nak jadi jiran leh? hehe....

anitadiana berkata...

rozita...bila agin rajin dia datang..bukan selalu pun....tapi boleh lah ...daripada tak ada...alhamdulilah....

Eye_nee berkata...

rajin nya suami ko sis....buat kuih lopes lagikk...

Aida78 berkata...

MEMG SEDAP NASIB BAIK SEMPAT MAKAN

yusuflaili(Goku) berkata...

salam;
baguslah sekali sekala suami buat kueh pulak..

Cik Anita berkata...

ala..
susah ke tak eh buat kuih ni? Nita tak pernah buat.. makan je taunya..

mamaNoriz berkata...

alamak, kuih feveret!

untungnya hubby uatkan...

sya lagi suka bulat dr segitiga tu...