cinta hati mama

cinta hati mama

Selasa, 14 Februari 2012

sedihhhhhhhhhh.......


kebahagiaan~mood sedih dipagi hari ini~

semua orang nak bahagia.. siapa yang nak menderita? siapa yang mintak nak menderita? semua orang tak nak rasa sedih, sakit, kecewa, menderita.. sakit wooo.. sakit yang susah nak dijelaskan.. sakit tersangat2.. contoh benda yang ko sayang sangat2 hilang? Tak  pun orang yang ko sayang sangat hilang jugak.. tak pun lagi benda yang ko beli dengan  usaha separuh mati rosak or orang amik sesuka hati.. apa ko rasa? sakit tersangat.. sampai satu masa tak mampu nak mengalirkan air mata dah.. sakit tahap keberapa tah dah tu.. 

aku ingat satu benda dari dulu sampai sekarang.. kalau aku tersalah korang tegur la ye.. iaitu.. SABAR dan REDHA

ringkasnya SABAR tu bila kau masih mengalirkan air mata itu dikira sabar

dan bila dah REDHA setitis air mata pun tak alirkan keluar kau berserah segala-galanya
sekarang ita SABAR atau REDHA?

aku  sendiri pun tak pasti.. nak menggapai satu yang dipanggil bahagia tu lagi susah dari semua ujian-ujian yang ada dalam dunia ni.. lagi susah dari semua benda
mencintai dan di cintai dua benda ni dah cukup buat kita  bahagia.. betul ke?
aku  kadang2 terpikir.. kenapa dalam dunia ni terjadi peperangan.. kenapa jadi pembunuhan.. kenapa jadi pergaduhan.. kenapa ada perebutan.. semua itu untuk kesenangan atau dengan lebih jelas lagi KUASA, DUIT, dan segalanya yang menjadi impian semua orang.. dan dari situ baru datang yang di panggil kebahagian???

kalau dunia dipenuhi dengan kasih sayang.. jawapanya AMAN DAMAI
(sekarang ne rasa sedih sesangatttttttttt........tak reti nak cite mcm ne sebenarnya)...


copy sini..zura.


11 ulasan:

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

nape ni kak..

moga baik2 ea..

Mrs Lurve berkata...

sabar tue kalo disertai dgn hati yg ikhlas..pasti ada balasan, kata2 dr ustazah norbahyah :)

Kakzakie berkata...

Betullah kalau benda yg kita sayang kena curi atau hilang memanglah rasa sedih...

Berkata sabar mudah tapi nak jadi sabar tak mudah kan ita..

Eye_nee berkata...

Semoga saat ini ko miliki kedua-dua ayat tu Ta...SABAR dan REDHA...apa lg yg termampu kami buat utk menenangkan ko walaupun sedikit??...

m.a.u.i berkata...

apepun manyakkan sabar ye kak ita..
kekadang pahit yang kita telan akan menjadi manis akhirnya..

fieda berkata...

semoga semuanya baik2 saje ye kak ita..

cik dila berkata...

hopefully semuanya ok2 je sekarang. apa2 pun yg jadi mesti ada hikmah disebaliknya kan. stay strong!

Gen2Merah berkata...

alangkah indahnya hidup jika semuanya berpaksikan kepada hati yang ikhlas dan niat yang murn kerana Allah swt... insya Allah semuanya akan baik2 saja kan... (",)

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

salam Ita..bagi yg mengalami kesedihan/kehilangan pasti tahu bagaimana perasaannya,
Betul kata kak zakie tu...org mudah mengatakn sabar tp hati didlm tiada sapa yg tahu...

CintaZulaikha berkata...

nilah namanya balance kak..mana ada yg bahagia ja..musti sumenya 50/50

Zana Adieyza berkata...

semua berharap dgn kebahagiaan.. namun kadang2 memang kesedihan dtg.. tapi kena yakin bahawa semuanya dah ditentukan oleh-Nya..