cinta hati mama

cinta hati mama

Selasa, 1 Mei 2012

kita bakao aje (part 3)-29/4/12~ahad~

pada hari ahad..selepas sarapan nasi lemak,nasi goreng,dan nasi empit(semalamnya)...ida dan lakinya gi pasar,beli lauk lagi,masak lah ita ,ita masak ketam masak lemak cili api,kangkong goreng belacan,dan mak mertua ida masak ikan parang masak asam pedas(sedapnya makcik ne buat)..memang terbaikkkkkkkkkk lah..kawan adik ipar dan anak saudara nak datang,masa malam tu tak dapat datang.so buat bakar-bakar lagi belah petangnya pulak dalam kul 4 lebih,dah makan nasi....lepas tu mak mertua ida gali ubi..buat pulak ubi rebus,sambal ikan bilis,kelapa pun ada,buat juga ubi goreng berkunyit dan jintan..sedap...yg goreng abis dulu..tak sempat nak ambil picnya....kelapa banyak,...ambil kelapa..seronok lah...makan nasi,makan ubi,makan sotong,ikan caru dan ayam bakar lagi....bab kata makan saje.....lain kali nak gi lagi ..kalu di jemput...he..he(tak malu kan..)..he..he


                                   ini kawan adik ipar..ita kenal juga..panjang dan isteri nya  ros dari K.L ,mak saudara dan sepupunya daripada kedah.ne masa makan tengahari...makcik ne lah mak mertua ida...best sangat makcik ne..umur dah 75.kuat lagi...baikkkkkkkk sanggggggggggat....


                      ini lah rumah nya..kecil tapi kaya dengan kasih sayang dan kemesraan...
         ini ida (adik ita )dan tasya (adik ipar ita),,belakang tu pakcik ayah mertua ida dah 80 tahun sihat lagi..romantik aje dengan makcik....
                                          ne org kuat kopek kelapa muda..bestnya,,panas-panas kan..
                                                hubby ita
                        bakar lagi...ayam rempah lagi,sotong dan ikan caru..ikan taruk kunyit dan garam aje...

                          ne karaoke..pagi sampai petang...anak ita kak diana duduk aje situ sambil menyanyi,arisya tak pakai baju..panas..



                                                                           



               petang sempat lagi main badbinton dan kak diana duk lanyak basikal nenek ,lepas magrib baru balik K.l..sampai rumah pukul 9..letihnya lah...tapi best sangat...  

5 ulasan:

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

salam anita...selamat bercuti!
Sekali sekala ada acara mkn2 camni...ramai2..mmg bestkan.Tambah selera kita mkn2...

Pokok Manggis Depan Rumah berkata...

best nye makan ramai2 macam ni..
teringat kat kampung :-)

Aida78 berkata...

makan n makan lagi jgn serik datng lagi huhuhuhu....

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

alahai..beshnyaaa..

saffiya_aleesya @ echa berkata...

mmg suka laa klu ada sesi bako2 ni..