cinta hati mama

cinta hati mama

Isnin, 9 Disember 2013

dugaan 2-Ambil kereta 23/11/13

Pada pagi sabtu...ita dah bagun memasak,kerana pagi ne nak gi ambil kereta kat Senawang. cite sini.minta adik ita ida tolong jaga anak kejap ita masak lauk cendawan kukur masak lemak,sambal sotong,ikan goreng.paginya ita buat nasi lemak...ita gi naik motor aje lah dengan hubby,ita takut sebenarnya..ida siap suruh buat polis repot dulu lepas tu suruh polis ikut sampai bengkel.bila sampai senawang.hubby cakap kita gi kedai kereta tu dulu..kalu dia org buat hal..baru gi balai polis.masa sampai tu bos kedai tak ada cuma ada 2 orang aje perkerja nya ada..bila cakap nak ambil kereta muka perkerja dah berubah..hubby cakap dah bagi tahu bini bos semalam dan suruh bayar aje...lepas tu dia call...mana kita faham cakap tamil..kejapan datang 1 kereta kancil dan sebiji motor, dari 2orang dah jadi 5 orang,siap bertatu,bertindik..dah macam genster dah..cakap dengan hubby..ita dah takut...hubby cakap kita jangan marah bayar aje..ikut aje cakap mereka.so hubby bayar lah sebelum ne bayar Rm 200,tambah lagi RM 430.so jumlah semuanya RM 630.ambil kau..banyak tul kan..lepas tu suruh towing insuran kereta tarik kereta bawa ke k.l dengan bayaran RM 150(dapat rebet RM200) dan RM 25.duit tol..semuanya RM 175.ita rasa nak repot ke teribunal..tapi agak takut juga sebenarnya.takut bangsa dia orang cari kita kat rumah lah..apa pandangan kekawan bloger..bila gogel aje bengkel ne..banyak kes penipuan sebenarnya...kekonon nak ajar lah mereka ne..tapi berani-berani takut...sekarang kereta kat bengkel di K.L ne..tak buat lagi...tak tahu lah bila boleh siap...harap cite ita ne boleh jadi pengajaran kat yg lain juga...ita rasa cukup lah ita aje yg last terkena ok...

3 ulasan:

Qashmere berkata...

Kita manusia tidak lari dari dugaan. Kenalah pandai pandai menanganinya.

Afasz berkata...

em.. dugaan. sabar ye kak

jemput singgah blog sy di

http://afasz.blogspot.com/

mama aryan berkata...

takutnya klu kena mcm tu