cinta hati mama

cinta hati mama

Khamis, 15 Januari 2015

cerita anak ke sekolah...12/1/15~Aqil Darwisy tahun 1~

Asalamuaikum...semua... bulan satu ne banyak cite nak cerita tapi tak tahu nak bermula di mana lah kan...tapi ita nak juga cite kat blog yang dah bersawang tahap gaban ne... cerita bermula Abg Aqil Darwisy bersekolah tahun satu di S.K.Bukit Bandaraya di bangsar.pepagi dia dah bangun bersemangat nak ke sekolah...pagi tu dia gi sekolah dengan Van sekolah bersama anak jiran mimi dan Alya yang sekolah sanma,nak biasakan dia naik Van sekolah..ita ambil cuti 3 hari aje.bila Aqil ke sekolah naik Van.ita gi kemudian naik motor aje senang,papa gi kerja..so kena lah ita buat semua...semasa sampai sekolah ita terus cek aqil kelas apa ...di papan kenyatan..Aqil di tempatkan 1 Bestari.so kena cari Aqil lagi...cari rupa duduk kat dewan.seronok nya bila nampak mamanya ne datang..setelah cikgu bagi ucapan,memyanyi lagu Negara ku..terus masuk kelas dan setelkan apa yang patut..letih sebenarnya coz dah lama tak daftar anak ke sekolah..memandangkan kak diana dah besar ke sekolah menengah..bila time rehat..teman kan aqil makan...ita bawa bekal kat dia..nasi goreng berserta hot dog ..bagi dia duit belanja Rm2 aje.. jadi cerita ...suruh dia balik ikut anak jiran naik van..so ita balik lah nak masak dan setel kan apa yang patut..nasih baik antar arisya dan arryan rumah pengasuh... dalam pukul 12.50 tengahari - ita pun turun ,dan gi tempat tunggu anak yang di turunkan oleh van..tengok aqil tak ada..sampai lah abis van ambil ,bayang muka aqil pun tak ada,siap suruh abg van tu gicari aqil..siap tunjuk pic aqil.dia cakap tak ada... ita apa lagi ambil motor..gi ke sekolah...macam orang gila cari aqil..dah mengigil lutut tak jumpa dia...so cal papa Aqil..papa pun tak tentu arah....last-last jumpa aqil di bilik guru...nasib baik jumpa...rupanya dia tak tahu pot mana nak tunggu van kat mana...sampai hari ke 2 dan ke 3 sekodeng dia..tak bagi nampak..dia naik van..sekarang ALhamdulilah semua dah ok...sebenarnya ita dah tak hantar pengasuh,coz pagi sekolah keb, balik makan ,mandi ..petang sekolah agama kat bawa rumah.. .. lepas tu gi mengaji..kasihan kat aqil....ngeri juga lah cite aqil ne kan..sekarang dah ok....

2 ulasan:

tiga lalat berkata...

Salam. Hee alhamdulillah selamat aqil.

Tanpa Nama berkata...

Salam Puan, boleh dapatkan nombor pemandu van, masih mencari van untuk anak yang masuk darjah 1 di skbb.

Terima kasih