cinta hati mama

cinta hati mama

Rabu, 20 Mei 2015

Program Teambuilding MQA – Realising Team Spirit (Siri 2)~ 15-17 mei 2015


ita kena menyertai  Program Teambuilding MQA – Realising Team Spirit (Siri 2) yang akan diadakan seperti butiran berikut:

Tarikh             : 15 - 17 Mei 2015 (Jumaat – Ahad)
Masa               : 7.00 pagi – 10.30 malam
                        Tempat           : Pulau Pendidikan, Belum, Perak.


walaupun sakit lutut akibat terjatuh..ita tetap gagah pergi..tak tahu nak bagi alasan tidak pergi...redah aje walaupun dah tua..ha..ha..boleh lah tahan kursus ne..ita tak join masuk ke air memandangkan life jeket tak berapa nak muat..ita tak join masuk air..yg atas darat ita join..seronok + sakit..cuma makan ita tak makan ikan darat..tapi ok aje..apa yang ada ita tak complen pun...ini 1st time tido kat house bot..mana nak dapat kan...walaupun kumpulan merah yg last..tetap happy bersama rakan-rakan opis tanpa menendahkan pangkat atau darjat..bos ke kuli..tetap berkerjasama dalam menjayakan aktiviti..alhamdulilah...
















Khamis, 14 Mei 2015

Pengalaman buat pasport Antarabangsa ....12/5/15

Asalamuaikum semua, selepas2004 Pasport expired, hari ini baru la nak renew. Kes nya sebab nak melancong tahun ni. Alhamdulillah, ada rezeki  untuk melancong.
Memandangkan sekarang kerajaan dah perkenalkan harga passport yang baru iaitu RM200 untuk 5 tahun, lagi sedap la rakyat Malaysia melancong.. Kan?
Sekarang senang je nak buat passport atau renew passport sebab dah banyak Pejabat Imigresen di buka di UTC. Antaranya UTC Pudu sentral, UTC Sentul sentral, UTC Kuala Lumpur dan lain-lain. 
Mula -mula hari ahad ita gi dengan hubby kat UTC Ampang..kawan hubby cakap kat sana tak ramai..bila sampai lebih kurang jam 9 lebih dah tak ada nombor..geram juga dengan hubby...masa ne hari ahad rasanya.
so pada hari 12/5/15-ita ajak hubby antar ita kat UTC PUDU memandangkan ita duk bangsar..dekat sikit lah kan..masa tu datang kul 7 pagi...nak beratuh awal kokonon...terkejut coz staf Jabatan Imegesin dah tunggu...siap bagi no.dan minta isikan borang...dah pergi serapan dulu..masa tu no ita 11.wahhhhhhhhhh...best lah kan...lepas sarapan dengan hubby kat food UTC tu..naik lah balik...dalam kul 8 beratuh ikut no yg di beri...line 1-untuk warga emas..dia bagi masuk dulu ambil no kat dalam..kemudian line 2-untuk orang yg datang awal..lebih kurang dalam 50 org..dan tempat beratuk yang datang pukul 8.tak dapat no awal tu...
Masa masuk tu kul 8 dah buka dan di beri no yang sama mcm yang kat luar td..no 11..warga emas dan orang tua ada kaunter khas untuk mereka.kejap aje rasanya...no di panggil..di beri bersama  borang yang di isi berserta pasport lama kita...lepas tu ambil gambar...
kemudian...di panggil sekali lagi untuk bayaran rm200..kejap tu dapat pasport..cepat lah ita rasa..kul 9 dah setel...mudah...rasanya..hubby yang pada asalnya nak hantar aje...terus tunggu coz tak lama...best..best...tahniah lah kat UTC PUDU..lagi satu kalau yang tak pernah buat Pasport kena bawa salinan I//C ya..kalau nak renew kena bawa pasport yang lama ya..PENTING TAU...gambar tak perlu di bawa...


Isnin, 4 Mei 2015

Arryan 1st makan durian


Masa ne bali kampung masa 1 Mei hari perkerja-ita cuti sampai hari ahad.agak letih coz kawan ida tempah ayam,ikan pari,ikan caru,kambing, sosej ..untuk buat bakar-bakar kat rumahnya..dari pada K.l pukul 8 lebih..sampai melaka kul 2..jalan jem...sampai petang cak setelkan lauk-lauk tu..lepas tu kawan ida datang nak ambil barang nya..bagi 3 biji durian musang king bernilai rm150 untuk 3 biji..memang sedapppppp lah kan..arryan yang 1st makan pun terus suka...durian mahal kan...








Jumaat, 1 Mei 2015

malam amal PUSPANITA MQA ~30/4/15~DI DEWAN MPPJ

sekadar membantu ida terus menjadi urusetia lah pulak..alhamdulilah..majlis lancar aje...jadi urusetia doof gift dan cabutan bertuah...agak kelam kabut juga bila org serbu kat pentas nak hadiah...artisnya mawi dan sharifah sahirah selaku pengcara majlis dan pengadil bagi pakaian best Dress..seronok tengok ramai yang mengikut tema arabian Night..ita pakai jubah aje..makan pun sedap....












Khamis, 26 Mac 2015

CSR Kelantan ~19 -22/3/15~

                                bacaan doa dan ucapan oleh Datuk Ceo, sebelum bertolak ...dekat Lobi Office.
                                      ne tempat penginapan free Oleh Datuk Mustaffa.
                         CSR pada hari pertama di Manek Urai, sangat sedih dan kasihan melihat musibah di sini.....kadaan sangat menyedihkan ,dimana penduduk ada masih duduk kehmah kecil walaupun sudah 3 bulan..sangat-sangat kasihan.harap bantuan ada lagi lah untuk mereka.


                            bergambar di hadipan rumah dato pah..
 bergambar sebelum bertolak ke Dabong untuk CSR ke 2..majlis kesyukuran ..



                                menyediakan gulai kawah daging..panas ..tapi best....4 kawah kesemuanya..
                                    menhidangkan nasi dan lauk-lauk untuk orang kampung....
                              sebahagian anak-anak orang kampung di Dabong kelantan.


Selasa, 3 Mac 2015

selamat hari tua ..papa..03/03/15








Syukur……Alhamdullilah,
Selamat Hari Lahir untuk Abang Tersayang
Mohammad Sharrul Haizad.. .semoga Abang sentiasa dalam rahmatnya....moga dipermudahkan segalanya, diberikan kesihatan yang baik,dibukakan pintu rezeki seluas langit
Abang Adalah Anugerah Terindah Yang Sayang miliki,Kerana Bersama Abang ,Sayang Menemukan Banyak Kebahagian.bersama anak-anak..tq untuk semuanya...

Isnin, 2 Mac 2015

Hasil tangan yg x bebedung lauk pengantin... wif aida osman 01/03/15


masa gi kenduri rumah mak saudara belah suami ida di banting..suruh buat lauk pengantin...main-taram-taram aje..tangan tak berseni ne...ne lah hasilnya yang tak seberapa...ha..ha....