Followers

Isnin, 21 Februari 2011

DINOS ALIVE- 19/2/11(Pusat Sains Negara)..

pada 19/2/11 bawa anak2 gi kat sini,rupa2nya dekat sesangat dengan rumah dalam 5km aje...tengok Blog Pn.Kherun..mcm best aje..jadi gi lah...yg tak syoknya AQIL,anak teruna ita..menanggis mcm nak pensan ,penakut nya lah..siap ckp jom balik umah mama...lagi..kakyana pun takut gak bila tengok dino yg kat bilik..dalam keadan yg gelap..tu yg tak ada sangat pic kat dino..yana dengan aqil penakut...yg lain yana.papa,dan aqil teruja lah..nak try..banyak sesangat....tak larat nak layan...... 


ne kat pintu masuk ada kolam mcm akuararia..tapi kecil..ikan jejalan kat atas kepala




arisya berpusing2 pusing tengok ikan

ne kolam boleh sentuh..papa bagi ikan tu gigit2 ..geli tu...

aqil suka pam2 ne..nanti air tu pusing


kak yana teruja..semua dia nak cuba...




ne latak tangan kuar bunyi..tak ada tali pun...

ne yg aqil mcm nak pensan tengok dino ne..siap boleh memganga dan kuarkan bunyi...







kapai terbang aqil cakap

ne kena kayuh..kuar angin yg kuat

ne pun kuar angin tu..berani2 takut tu....








ne pic2 sainstis2














ne muka marah





ne muka ganas tapi dalam hati ada taman..

ne ada pertunjukan sain smcm megik lah

ne duk membising semasa pertunjukan..


ne puat sains bagi..yg tengok..tak semua dapat..aqil dan yana dapat.....

ne ikan kaloi...mcm cite batu belah batu bertankup tu..kempunan telur tembakul










ne mcm skrin tv..kita duk situ benda bulat2..akan ikut..mcm ulat..tu aqil tengok....



ne binantang main muzik..gi sekejap aje kul 12-3ptg..tu pun banyak yg tak tengok..coz aqil takut....surau..ada..cafe murah gak..tapi tak banyak pilihan...makan dulu lah kot....tapi ita syor lah kat kekawan gi lah....bawa anak2..murah lah.(Ada pic harga nak masuk) .DINOS ALIVE  ne sampai 31 MAY 2011..AJE...SO GI ...LAH

Tiada ulasan: