Followers

Rabu, 18 Mei 2011

RUMAH KECIL-RUMAH MELAKA~16/5/11~

rumah kecil ini model rumah melaka sebenar nya...ne kat pejabat tanah jasin,melaka...ada sedikit urusan di sini... Terima kasih mak alhamdulilah...nama best nya....'PEMBERIAN KASIH SAYANG"..atau mak tukar nama tanah kebun(untuk ida)dan (tanah  rumah kat ita ).....mak cakap sementara mak hidup ne tukar lah..nanti susah kena bicarakuasa lagi susah......... (along dan paksu hanif.). mak dah tukar dulu...kita org baru di tukarkan.....ita ckp kalu ita mati dulu...tak ada lah harap sangat coz jauh..lagi pun ita pencen ambil sampai umur 58th...bagi duit pinjaman perumahan setel..baru pencen....bila masa nak duk kat kg..kalu panjang nyawa..tak pa lah...tapi boleh tinggalkan untuk anak2 ita nanti...nak di jadi cerita...ada satu hal..masa nak tukar tanah ne.....ita nya dompet duit tercicir..masa nak kuarkan ic....dekat 1jam cari kat tempat yg ita gi..kat pegawai ne..kat tempat fotostat...sampai dah putus asa lah...ic..ada cuma kad ATM,lesen memandu,dan kad nikad ,my kid anak2 dan duit ada lah dalam seratus lebih....si hubby ..salah kan ita..sampai masam2 muka gak(bukan sengaja nak bagi hilang)....tanya clener kat situ...kak ada jumpa dompet tak..dia ckp tak ada....so...semua family ita...ida,mak,pak su hanif,diana,hubby..ita dah malas dah..reda aje....lepas tu cari2 lagi...dan pegawai tu ckp kat clener cuba tanya staf kat dalam ada jumpa tak..so..kak clener tu  gi lah...jumpa dan...ALHAMDULILAH ...............SYUKUR................jumpa balik...............tak ada yg hilang pun.....ada pakcik tu siap ckp ...cuba chek..ada apa2 yg hilang tak..ita ckp alhamdulilah tak ada.....dia ckp..ne ita suka ...kalu rezeki yg kita cari tu halal...insyallah....pasti jumpa....syukur sesangat kalu tak...letih nak buat semua tu........

Tiada ulasan: