Followers

Khamis, 7 Julai 2011

Amanah .....

ini nak cite sikit pasal hal anak ita yang sulung NUR ADRIDIANA ne.....nak jadi cerita...pada belah malam ada org lelaki coll papa dia tanya alamat rumah..mcm muskil lah pulak...orang yang call tu ayah kepada budak yang jumpa dompet yana di taman permainan...dalam dompet ada lah duit rm1.pic yana dan kad pengakap sekolah....orang tu nak pulangkan balik dompet si yana ne..dah malam lak tu...hati ita jadi tersentuh..ita siap cakap dengan hubby bagus betul didikan family budak  ne... kalau org lain mungkin ambil duit tu..dan dompet tu buang..dah buruk dah pun....bukan ada barang penting pun ,duit pun ada rm 1..tapi sikap yang AMANAH tu..buat hati jadi tersentuh....ita tanya yana mcm ne dompet tercicir...da cakap masa gi buang sampah dia singgah taman...ita(mama menharapkan anak2..mama jadi macam tu juga...AMANAH dan tak ambil barang orang...

Tiada ulasan: