cinta hati mama

cinta hati mama

Jumaat, 23 September 2011

geram VS kasihan...

kenapa tajuk nya geram?......

geram dengan makcik pengasuh anak ita ne..dah lah  ita ambil cuti semalam coz dia ada rawatan hospital..dah lah cuti(tinggal nyawa2 ikan aje).. ita abis cuti ita sebab makcik tu selalu ada temujanji dengan hospital..yang geram nya boleh dia cakap doktor ckp tak boleh buat semalam..kena tunda bulan 11 nanti..siap call ita tanya boleh tak ambil cuti lagi bulan 11 nanti..nak ita cakap apa boleh kan aje...lah..kalu ita ckp tak boleh sapa pulak yg nak jaga anak ita nanti sama gak lah kan...

kenapa kasihan?

kekadang terlintas lah kat hati ne nak cari pengasuh lain..tapi tak sampai hati..coz dah lama mak cik ne mengasuh...dari  kak diana umur 4 tahun hingga arisya..rumah dia bersih,makan ok,jaga anak baik,anak-anak ita jarang sakit.. ...anak2 pun suka pergi kat rumah dia masa gi hantar..siap bey-bey kat mama dan papa dia...kalu mengasuh tak ok mesti anak menanggis-menanggis...kasihan kat makcik ne dah tua umur dalam lingkungan 65 tahun..dah tua,suami dah meninggal...jaga anak ita dapat lah tambah pendapatan dia....dia hanya jaga anak ita aje.....bila ita bagi duit mengasuh tu terpancar kegembiraan ..tu yg kasihan kat dia...bila bersalaman(bila raya) tu siap peluk2 menanggis2..mcm peluk mak sendiri lah pulak sebak...so kak ita dalam dilema sekarang...walaupun geram makcik selalu mintak cuti kat ita...tapi kasihan...

14 ulasan:

Nazz@Purple berkata...

makcik tu ikhlas sgt jaga anak akak kan..dan akak pun msti ikhlas tolong mkcik tu..dgn beri upah dia jg anak akakkan..

Mommy Fara berkata...

Tak apa kak. Ada sudut yg positif dan negatif. Kalau kita gembira dengan sudut yang positif maka kita kenalah terima sudut yang negatif. Lagipun makcik tu dah tua. Ada sebab np dia kena g jumpa doc.

Sabar ye kak?

Rozita berkata...

kak ita, sbb tu la ita x sanggup hantar ke pengasuh.. anak kita sakit kita cuti.. dia sakit pun kita kena cuti kan.. dah la anak2 ita ni selalu tak sihat..

tp kalau akak ikhlas insyallah dipermudahkan kak..

ainhany berkata...

takper...demi anak2 juga satu pengorbanan..cuba k.ita bayangkan selama ni dah berapa byak dihabiskan bersama anak2...baru sekali..dua kali...
syukurlah kak..dia dah jaga baik tu kira rahmatlaaaa

awie958 berkata...

kesian mak cik tu yer...umur dh tua...sakit2 pula..mulianya hati k.ita ni yer..rasanya 1 dalam sejuta pun belum tentu boleh jumpa.

Mya berkata...

thanks kak ita singgah belog saya=) done follow akak =D

anitadiana berkata...

nazz..kak ita tahu makcik tu iklas dulu kalu dia gi hospital cucu dia.atau anak dia yg berkerja akan ejaskan time keja dia org (keja klinik-masuk shif)....tak gangu kak ita pun..sekarang ne ganggu time keja kak ita..cuti kak ita pun tak banya mana 1th 20 hari aje..dan mak mertua kak ita selalu kuar masuk hospital..bukan nak berkira...cuma cuti tak ada...

anitadiana berkata...

fara bukan mcm tu kak ita kasihan gak..tapi tak tahu lah mcm ne gak lah...nak tolong....

anitadiana berkata...

apa yg rozita cakap tu betul..tapi alhamdulilah anak2 kak ita susah sakit..mak mertua yg kerap sakit setiap bulan masuk hospital..cuti pun tinggak nyawa2 ikan aje lagi...

anitadiana berkata...

ainhany..betul juga ani cakap tu..tapi cuti kak ita tak ada byk ...mak mrtua penting..makcik ne penting org jaga anak kita itu yg serba salah.....tapi bila kerap nak cuti....kak ita pun tak tahu..nak menipu beli mc..tak penah dan tak tergamak nak buat...

anitadiana berkata...

awie kak ita memang kasihan org tua berkerja..bukan org senang..kalu kak ita tak hantar..mana nak datangnya duit dapat duit baitulmal sikit aje...lagi pun dia jaga anak kak ita aje..kalu ramai tak pa gak...

anitadiana berkata...

mya..terima kasih gak ya...

c genk bah ne berkata...

syukurlah akak dpt pengasuh yg baik..


MAAF SAYA TAK LAYAN BLOGGER FOLLOWER CIPUT

SETELAH DI PUJUK RAYU,AKHIRNYA GENK RELA

Zefa NorAsmara berkata...

Ada pro dan kontra hantar anak ke pengasuh ni (taska pun sama je, ada gak masalahnye).. tapi kalau makcik tu jaga anak2 k ita dgn baik, sgt2 alhamdulillah.. mudah2han ada hikmah disebalik semuani.. :D