cinta hati mama

cinta hati mama

Rabu, 21 September 2011

cerita anak2 ita...

ini yg paling kenit arisya..banyak org cakap comel sesanggat tang mata dan hidung...mcm anak arab...baru 1 tahun 4 bulan pada esok pagi 22/9/11..ne anak papa..coz manja dengan papa..nak berkepit aje kalu tido..mesti papa peluk erat dan lena..tetap kena bedung lagi walaupun beby tua dah(suka mengaru muka)... ..lasak sesanggat suka buli abg aqil,tak reti duduk diam...suka sanggat tersenyum..nampak cute sesanggt..cepat baran..kalu marah merajuk..dan lambat sikit nak cool balik...ringan mulut nak bercakap..banyak dah yg boleh arisya sebut..dan jelas lah...tak ajar cakap pelat...tak reti takut pun...buat lah apa pun dia tetap tergelak2...




bersama abg aqil 

bersama papa..serupa ke?..semua ckp rupa papa cuma arisya cerah..

ini aqil darwisy  yg gendut..tetap anak yg mama sayang..dengar cakap mama....baik ,penyanyang, tak lasak,tak reti nak buat org atau adik...paham...dah 3 tahun ...bulan 8 ari tu...dah tak pakai pempes langsung..malam pun tak pakai..setakat ne ok tak kencing dah..cuma malam mama bagi susu sebelum tido..bagi gi tandas dulu..tengah malam tak bagi susu,pepagi baru bagi susu...sekarang ajar aqil basuh sendiri bila buang air besar,penakut sesanggat..adakah normal ke tak?coz sesanggat takut dengan banyak benda...ramai org cakap dah sekolah ke?..nampak mcm tinggi kot...suka mkn nasi goreng,dan kicap aje..makanan yg nampak merah2 ..aqil akan cakap pedas...aqil agak manja dengan mama dia...coz dia biasa ckp papa syg adik aje...aqil sayang mama....bila kita beli kereta mainan..tak kira lah kecil ke besar..aqil pandai ambil hati akan ucap terima kasih berulang kali dan ckp sayang mama,lagi satu bila lepas mandi dah jadi rutin aqil(dia sendiri yg buat,mama tak ajar) mesti aqil akan peluk ita ,dan ckp sayanggggggggggggg..mama sambil cium...




ini kasut kudin..yg aqil suka nak pakai..kasut ben 10,bila ita tengok best 10..salah eja ke?..

ini baju kegemaran aqil..pantang kering nak pakai...

ini yg sulung kak diana..lasak tetap sama..manja melantun2 walaupun dah tua....letih nak cakap..tak pernah paham...kasut ,setokin,baju sekolah,tudung sekolah,bila balik sekolah tak reti nak sidai ke gantung ke? bersepah2...tapi penyang..kekadang bergaduh gak suka menyakat adik2....kekadang suka melawan gak..tak suka pakai baju perempuan...tapi menyanyi semua lagu dia boleh hafal..mengaji lagi walaupun dah kahtam aI-quran sebelum hari jadi diana 27/6 tu..kekadang ustazah suruh ajar budak kecil2...

12 ulasan:

Zefa NorAsmara berkata...

Sedikit tacing baca catatan tntang aqil. Sooooooo suwet.. :D

PinKy MoMMa berkata...

macam macam ragam kan anak ni :)
tapi yg 1st slalunyer memang manja lar kak ita hehe..sama gak ngan abg long pun..

pssst nak tnya kak ita amik insurans pendidikan tu yg mana satu..boleh share tak kalau tak keberatan hehe..

Mommy Fara berkata...

Kak,

Bijak2lah anak Kak Ita. Kak Dian dah khatam Al-Quran? Tahniah! Diharap dapat mengulang dan berkhatam berkali-kali hingga ke dewasa nanti.

Aqil yg paling sy suka sbb die debab, montel, comel dan rs nak peluk dia! Hehehehehe...

Risya pun comel! Mmg mcm muka Arab. Putih gebu. Bulu mata kemain melentik!

Marina berkata...

best 10 tuh..

tiefazatie berkata...

comelnya anak2 akak..=)

ainhany berkata...

salam anita,

Bestnya hidup ngn telatah anak2..mcm2 ragam..semuanya jadi kenangan bila dah masing besar..Mudahan bahagia anak2 dibawah lembayung kasih syang ilahi.

amboi baby...aksi terhebat ucu tenguk bergambar atas kete kebal..ade cite2 nak bwa ke??

aqil: hero mama dan bila2 pun boleh jadi dependen..( tenguk fizikal laaa.betui tak??

kakak diana: mmm...x lupa ajaq adik2 magaji pulak pasni..bolehkan..

terima kasih..ucu tumpang bahagia..hihi

Fazil Hamid berkata...

alhamdulillah...semua sihat dan tembam2...hehehe...

anak2 saya semue kurus2..susah nak makan..hehehe...

Cik Anita berkata...

soalan Nita begini..

ehem. bila mahu tambah lagi? hihih

gurau je kak.. :)

Mya berkata...

fly from mexico! jum follow2:) btw nice belog =D

ZaNa aDieyZa berkata...

budak2 kalau suka pakai 1 baju tu, mmg sanggup pakai hari2 kan kak.. kalau kita basuh, sanggup tunggu kat ampai nak tunggu baju tu kering.. hihihi

anitadiana berkata...

zefa..

aqil tu memang unit kot,,kak ita seronok dapat anak mcm dia lain daripada yg pumpuan..harapan nak dapat anak lelaki lagi perangai sama dengan aqil...he..he

anitadiana berkata...

terima kasih kekawan atas komen-komen nya kan...semua ibu bapa harapkan yg terbaik untuk anak2 kan dan kak ita pun harap anak2 buat yg terbaik untuk hidip mereka kelak..insyallah...