cinta hati mama

cinta hati mama

Rabu, 5 Oktober 2011

aku naik gila...

semalam....ita naik gila dengan si kak....adridiana ne dah 10tahun ne ...semalam balik dari keja ita nampak dia  pakai seluar zip yg dah rosak ,tak pakai seluar dalam lak tu........dah marah dah,(biasa dia akan balik rumah dulu lepas sekolah...tukar baju dan makan di rumah sebelum pergi rumah ustazah yg mengasuh dia sampai petang..nanti ita datang jemput dia balik  pada  belah petangnya)...pagi semalam bagi dia  duit belanja..5rm,cakap baki bagi balik.(biasa bagi 1Rm ke 2rm).pepagi ita bekal kan diana roti kapit telur, bubuh sos cili dan mayo dan air ......dia cakap duit  dah abis..agin lagi..cakap beli apa..dia cakap beli roti,nasi lemak..tak ke steres ita (ingat kaya sanggat ke..)..lepas tu masuk bilik baju kat rak main tarik-tarik aje bersepah-sepah baju kat lantai..baju dan kain sekolah ,tudung dan setokin.tak larat nak cakap hari2 benda yg sama..macam mana nak displin kan diana ne... pun tak tahu lah nak cakap......lepas tu pensel box dia punya lah banyak lepas tu bersepah-sepah kat lantai juga...lepas tu kat tangan ada jam tangan dan bawa buku komik...dia cakap kawan dia bagi..ita cakap kalu kawan bagi..bagi sini no tel dia nak tanya,dah kaya sangat nak bagi..dia ckp kawan dia tu tak ada no tel..ita ckp nanti minta kat kawan tu no tel mak  atau papa dia.. bagi macam2 alasan...dia cakap pusing pulak..dia tukar permainan dia kemera dengan jam tangan...bila ita cakap suka melawan-lawan..so ambil rotan pukul lah teruk semalam kena pukul..dia main lari2..ita tak dapat..pukul sikit aje terus kuar rumah dan menjerit2..sampai org keluar rumah tengok drama kita org semalam..ita suruh dia masuk rumah dia tak nak masuk... dah lama dah tak pukul dia..tapi makin hari makin melampau-melampau sanggat penyelesainya- pukul tu lah.....menjerit-menjerit dia kat luar..lama kelamaan tu dia masuk..dan ita kunci pintu kena lah lagi 2 ke 3 kali..ita cakap nak lari kat mana..bagi semua org tahu..ada mama kesah..kalu buat baik,dengar cakap ...ada.. mama nak pukul....terus peluk ita nak manja-manja konon..tak senang hati tengah panas..aqil dan arisya pun datang peluk cakap sayangggggggggg mama...mama cakap kalu nak jadi anak mama dengar cakap mama...degil mama pukul..penat cakap dan membebel...bila diana tidor kasihan lah pulak menyesal ada lah sikit..birat-birat lengan tangan dia ita pukul...tu ita tak suka pukul tapi dah geram sesangggat semalam..itu lah aku naik gila semalam...

8 ulasan:

Fara berkata...

Sabar kak.

Adridiana tu mengingatkan sy ms kecik. Mak selalu je baran dgn sikap degil sy!

anitadiana berkata...

ari2 akak membebel kat dia..tapi semalam kena dah..lama tak pukul..ingat dah besar tak nak pukul...

OrangMalaysia berkata...

sabo kak sabo..huhu

izan mama mia berkata...

salam kenal......umph..macam2 karenah anak2 kita ni..sabo jer lah....

::ini belog saya . cinta hati saya:: berkata...

sabo ye sabo :)

Cik Anita berkata...

ya Allah kak.. sabar-sabar~

Biasalah tu dia nak membesar, nanti dia akan oke sendiri. Cumanya pening sikit lah sekarang ni sebab dia tak dengar cakap kan. hehe

tapi nnt dah besar, dia lah puteri sulong yang menyejukkan jiwa. InsyaAllah

:)

anitadiana berkata...

terimakasih semua..sebenarnya ita kalu marah anak akan ambil masa nak reda lah.ne..pun masih tak nk ada mood aje..ne...kat rumah pun tengok yana pun mcm geram aje...

Fila Lane berkata...

kesian dia kena pukul... tp kadang geram kan.... tp bila dah pukul menyesal rasenya... huhuuu... jadi ibu kena tabah kan...