Followers

Isnin, 21 November 2011

hubby terlebih rajin....sabtu 19/11/11

hari jumaat ita buka peti ais kat opis ..baru perasan ada kulit popia yg belum buka..(ita guna masa buat popia simpul masa hari raya dulu )lama betul...tengok tarikh luput lama lagi..masih baik...so bawa balik lah... pada hari sabtu lepas balik daripada pasar...lepas siapkan semua barang basah...hubby ckp ada ubi kentang tak?...dia nak buat karipap dia kata..tapi pakai kulit popia..mcm samosa aje ita tengok.....so seperti biasa ita tukang tengok...dia buat semua...bila tengok ada lebih kulit dia..baru ita tolong buat inti popia pakai sayur kobis,isi ayam dan kacang panjang..yg bungkus hubby semua...ita tukang goreng dan tukang makan aje...sos cili ita buat..pakai bawang putih 1 biji,gula merah dan 2 sudu ciki kering dan sedikit garam..pic hubby tak boleh siarkan seksi sangat...







12 ulasan:

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

rajinnya ..sedap tu..cer wat resepi..

Fara berkata...

Mcm ala-ala samosa kan Kak Ita! Sedap tuh! Hubby Kak Ita mmg pndi bt kuih kan? Respeklah!

Kak, terlepas 1 pic hubby akak yg seksi tu! Hiks!

anitadiana berkata...

fara tak pa..nampak pusat dan perut yg boroi..he..he..muka tak nampak..he..he..mcm samosa lah tu...kak ita tengok..dia potong tiga popia tu..lepas tu gulung buat segitiga..tapi inti sikit...tak gemuk2...kak ita pun 1st time tengok..mcm nak buat mcm semosa..kak diana siap suruh buat lagi...

Dalila Hamid berkata...

alhamdulillah... bertuah dpt suami dapt tolong2 di dapur.... suami dela pun rajin memasak... tapi tersangat la cerewet....... :(

ANA FARHA berkata...

saya dari sehari ke sehari nak buat samosa tu.. tapi nak wat camner klu dah namanya malas kan..

mesti sedap samosanya.. teringin pulak.. huhu..

anitadiana berkata...

dalila..boleh lah harap ke dapur..buat kueh pandai gak lah...daripada kak ita yg tak reti ne...tak cerewet pun...janji boleh makan...bukan untuk jual...kata hubby kak ita...

anitadiana berkata...

farhana..kak ita pun tak reti dan malas..dah izat rajin nak buat..bagi abis...40kpg kulit popia tu...simpan buat frozen..tapi dah abis dah....diana siap suruh buat lagi...

Gen2Merah berkata...

wahh, pandainya hubby akak masak ye... syukur kalau dapat suami macam tu kan... sama2 bantu isteri d dapur

izan mama mia berkata...

hai kak ita...bertuah laa..hubby rajin n pandai masak...hehee..cam hubby izan jugak...Alhamdulillah...nanti senang-senang taip sekali resepinya...

Zana Adieyza berkata...

wah, rajinnya... syok lah!!!

IkhAnif berkata...

waaa..lame tak makan bende tuh..adotai..kempunan la pulak..eheheh

Cik Anita berkata...

untungnya dapat hubby yang rajin ke dapur~~~