Followers

Selasa, 27 Disember 2011

coretan kampung....

Jumaat malam 23/12.....
hantar mak mertua balik PD,sampai dalam masa pukul 9.40malam...lepak sekejap terus balik melaka,ikut jalan kampung,masa ne hubby senyap aje...mesti ada benda ne...biasa bila balik kg memalam hubby selalu terkena,ada hantu perempuan naik motor dia lah,masa balik kg PD lah,lepas tu hubby mengelak ,dia kata ada org tido kat jalan raya lah,dan macam-macam lagi... sampai kat melaka dekat nak pukul 11 lebih...bila pagi ita tanya..dia cakap masa balik tu..dia nampak satu pokok ne bergoyang terlampau kuat,sedangkan yg lain tak bergoyang langsung dan tak ada angin,dan hubby dan seram masa tu..tapi hubby etap suka perjalanan malam...kata sejuk dan damai...

sabtu 24/12
pergi ke hospital Melaka,Nenek Kalsom(nenek saudara) dah dekat 1 minggu,masuk darah banyak,badan semua jadi lebam-lebam dan doktor mengesahkan kena lukimia,dah tua dah,umur 80 tahun, kenal ita dan hubby,doktor cakap nak buat kimo tapi dah tua,tak larat nanti....dan kena strok nampak mcm mulut sedikit herot dan percakapan tak berapa paham..semoga nenek cepat sembuh,dan satu nenek lagi buat pembedahan ke dua-dua mata,ada selaput,harap nenek pun cepat sembuh...

ahad 25/12...
beli barang sekolah yana kat ten-ten...geram gak dengan ten-ten ne..bila dah sampai rumah resit dan harga tak sama,dekat ..nak gi balik malas lah...petang kutip buah rambutan nak bawa balik K.l

Isnin 26/12...
pukul 10 ,nak balik K.l..lepas makan nasi..emak pepagi dah masak,lauk kari daging,ikan tengiri goreng,dan sambal belacan,sedapnya.....terima kasih mak...nak cite sepanjang di kampung hari-hari hujan....so aktiviti tak banyak...

5 ulasan:

Pok Amai-Amai berkata...

Err, hubby Kak Ita mmg boleh nmpk 'benda' tu ke kak?

anitadiana berkata...

selalu nampak lah fara,tak tahu lah..bila hubby nampak,dia akan senyap aje..esok baru dia akan cite...hubby cakap tu pun makluk allah gak...tapi kak ita seram lah tu...

Rapunzel Cikilolo berkata...

bahaya kan kak ita, kawan saye pun ade yang selalu nmpak tapi macam suami kak ita la. dah lepas semua baru cerita. aieh ~~!

Cik Anita berkata...

ouhh.
sama dgn akak nita dgn anak buah, senang nampak benda2 camtu.. kat tepi jalan kalau pergi mana2 memang ada. seramnya. tapi dorang dah biasa tengok, kadang buat tak tau je..

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

byk aktiviti ea kak.. bgus2..

jelmaan aje kan..