Followers

Rabu, 7 Disember 2011

cuti...

esok hari kahmis ita ambil cuti..coz pengasuh tak ada,minggu lepas hari kahmis dan jumaat (1-2hb)hubby ambil cuti kerana pengasuh minta cuti kerana anak saudaranya berkahwin pada hari ahad 4hb. katanya nak membantu mana-mana yang patut.semalam makcik tu minta cuti lagi kahmis ne...so giliran ita lah pulak,cuti tinggal 7 hari lagi...hubby dah bising ,pengasuh asyik minta cuti,ita cakap biar lah nak buat macam ne,tak kan tak nak bagi,nanti dia buat yang pelik-pelik nanti kita yg susah nak cari pengasuh baru.so ikut kan aje lah...setakat ne memang selalu makcik ne minta cuti...cuti ita simpan bukan untuk anak -anak sakit ke,(nasib baik anak alhamdulilah sentiasa sihat,jarang sakit)..tapi untuk makcik ne lah..kekadang tu kita kena bertolak ansur,tetapi kekadang tu rasa ambil kesempatan atas kebaikan dan kediam an(sikap berdiam diri) kita org....Anak beranak makcik ini duduk dekat-dekat rumah dia...kenapa dia tak minta anak atau menantu dia jaga sekejap tanpa menganggu cuti ita...kekadang pening kepala disamping gerammm.....

9 ulasan:

CintaZulaikha berkata...

humm...jangan spi pijak kepala sudah..

[PCL] berkata...

salam singgah...

m.a.u.i berkata...

sabo ye kak ita..sebab tu la maui anta Danial kat taska coz bb sitter aritu asik mtk cuti je..cuti check up, cuti tgk anak..cuti tahun pon dia nk jugak..xtahan la camtu..

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

org ni byk ragam..tp sbrla ea kak.

Fara berkata...

Kak, klu terlampau asyik minta cuti, kita ada hak gak nak tegur. Sebab die juga bekerja. Bukan bukak kedai sendiri. Kita byr dia tiap2 bulan. Bukan dia kais pagi, makan pagi.

=(

Juliet_iRa~" berkata...

huhu..kesian akk..

cuba ckp elok2 la kat mkcik tu kak..

anitadiana berkata...

maui dan fara nak buat mcm ne..kak ita jenis tak sampai hati..nak2 org tua..baya2 mak kak ita dalam 60 an..

anitadiana berkata...

cintazulaika..memang dah kena pijak dah ne..

anitadiana berkata...

juliet_ira...memang kasihan dengan diri sendiri..tapi nak buat mcm ne...