cinta hati mama

cinta hati mama

Khamis, 1 Disember 2011

penangan durian...mak oiiiiiiiii....

nak cite sikit,balik kampung ari tu rumah mak ada satu aje, pokok durian,tapi ada beratus biji buah dia,so ita dan keluarga terutamanya aqil,dan adam(anak Adik) hari-hari suruh buka buah durian..bila dah buka makan lah,pada hari sabtu malam dah start sakit kepala teramat sakitnya....makan 2 biji penedol,tak jalan-jalan gak..ita memang susah sakit,kalu batuk tu biasa lah...balik K.L,mak suruh bawa balik,siap kopek,isi tupperware besarnya..tengok pun tak lalu.... mak buat wajik,dan inti kelapa berdurian bawa gak balik K.L....durian dalam tupperware kak diana dah korban kan bagi kekawan,ada sikit lagi ita masak buat serawa durian ,ita bawa bagi opis,wajik pun bawa  gak..kat rumah tinggak wajik dan inti kelapa aje...ari selasa jumpa doktor takut ada darah tinggi ke sakit kepala tak hilang-hilang ,doktor cakap tak ada,sampai hari ne masih sakit,doktor bagi ubat pil,dan ubat cecair untuk pedih ulu ati,mcm ubat gastrik aje..mcm angin tak lepas...ni pun sakit lagi ne..tak tahu dah nak buat apa...sesiapa boleh bagi tahu mcm ne...dah tak syok nak keja,nak buat apa-apa pun...adoi-adoi...ne lah akibat terlebih makan durian ne....

12 ulasan:

Fara berkata...

Betullah tu kak. Angin tak lepas. Mcm ada sorang makcik kat umah sy. Makan je durian, mst pening kepala. Sian akak...

yusuflaili(Goku) berkata...

salam;
nasihat aku jumpa doktor balik itu yg terbaik..

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

alahai..teringinla pl;ak..

nsb ada eskrem durian bos bw..ehe..

Cik Anita berkata...

sedapnya durian!!! tapi memang lah kak, time bebudak je suka durian ni.. tp bila dah dewasa, bila bertambah usia.. makan durian pun sekdar rasa2 je,, nak melantak cam dulu2 dah x mampu dah..

anitadiana berkata...

kak ita dah gi jumpa doktor..ne pun baru bangun tido(tido sekejap)...ne pun ada pening2 lalat...

izan mama mia berkata...

kak ita...lain kali pas makan durian minun air dari kulit durian tu(tempat isi durian duduk)..yer..

ainhany berkata...

salam nita,

pasni kena beringatlah..dunia duriyan dah semakin kabur...hihii...makan apple je tau nnti. Sebut serawa durian..terasa kt bibir bie..hai alangkah sedapnya jikalau dapat mkan...bila ye

muga cepat sembuh dan sabarlah...g klinik semula..mungkin tak kena ubat tuh..:(

aimaniman berkata...

wow sedapnya durian, mintak sikit boleh?

QueeN TerataI berkata...

salam ziarah dan follow... errr terliur lagi gamaknya.. dah la x boleh nk mkn durian.. isk.. isk..

Axieana Yumi Life berkata...

huhuhu...durian mmg sdp..tp x ley nk mkn nnt skit kepla...huhuhu....azie dh follow nita..thnk visit blog azie :)

Aida78 berkata...

makan x henggat ni lah rupanya

PUANSTOBERI berkata...

Musim eh skang ni. byk tul durian sana sini