cinta hati mama

cinta hati mama

Khamis, 19 Januari 2012

kesah sedih semalam .......

semalam balik dari keja.....hubby cakap adik ipar tasha call,doktor cakap buah pinggang mak dah rosak teruk,lepas tu dokor kata bawa bersabar,lepas tu bagi tahu keluarga terdekat...doktor tebuk juga ..masukan kan air juga....masa time nak makan malam..mak mertua call ita sambil menaggis-menaggis minta maaf kan ita,suruh jaga anak-anak,jaga hubby..ita pun menaggis juga lah..kenapa mak nak minta maaf..ita cakap anak yg patut minta maaf..mak tak salah apa-apa....ita cakap mak jangan fikir yang bukan-bukan ,ingat kat ALLAH...banyak-banyak beristifar...dan ita cakap ita tak suka dengar mak  cakap mcm ne.....nak mak sembuh...ita pun tak tahu nak cakap apa dah....air mata dah mengalir.....lepas tu mak cakap kat hubby pulak,lepas tu cakap dengan ita pulak suruh jaga adik ipar(tasya) ita cakap insyallah ......sedih lagi ne....tak tahu nak fikir mcm ne...banyak kali call ..nak cakap dengan cucunya,aqil,arisya dan kak diana.....lepas tu hubby menanggis lama sanggatttt...ita cakap tawakal dan bersabar...mak mungkin risau sanggat...dan fikir pasal mati.....ita pun risau juga sebenarnya...sekarang duduk kat icu lagi semalam guna air tak jalan air masuk..tapi tak keluar...so semalam mengunakan misin delisis...dalam icu tak boleh jaga ..... tapi adik tunggu kat luar...mak macam dah tak ingat sangat lagi....suruh hubby call selalu adik ipar ..tanya perkembanganya.....

18 ulasan:

mama4A's berkata...

teringat arwah mak....

sabar ye kak.. doakan mana yg terbaik untuk mak..

as fadhli berkata...

ermmm sabar yer kk nita,,sedih baca tetiba tingatkn mak kt kmpung,,:((
x sabar nk blk sabtu ni,,,

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

sy doakan moga yg terbaik wat mak mertua akk..sbr ea akk..

Pok Amai-Amai berkata...

Semoga segala urusan akak dan keluarga dipermudahkan Allah. Walau apa pun yg akan terjadi diharap dapat bertabah.

Aida78 berkata...

sabo jerk lah maklg...setiap org ada bahagiannya..banyak berdoa pada allah...tawakal je lah 2 jerk yg termampu kita lakukan sekarang...

noor berkata...

bykkan bersabar yer..mak nor skrg dialisis 3x seminggu

izan mama mia berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
izan mama mia berkata...

jgn pernah berhenti berdoa padaNya...tabahlah menghadapinya..

Kakzakie berkata...

Ita... Moga dipermudahkan. Bacalah yaasin sentiasa dan berdoa samada hendak sembuh atu pergi biarlah dipermudahkan... kakak doakan ita...

fieda berkata...

kalau kena kt saya.saya pun sebak jgk..semoga mak mertua kak ita tabah menghadapinya..

anitadiana berkata...

terima kasih kekawan...ita pun tak tahu nak luahkan kat sapa..hanya blog ne aje...nak ckp kat hubby lagi serabut ingat kat mak dia....so bila depan hubby ....ita buat kuat...malas nak fikirkan sangat..ita dah tak sihat ...mak selalu call minta maaf...pelik lah juga....

Eye_nee berkata...

BERSABAR dan BERDOA banyak2 Ta...semoga ALlah permudahkan segalanya...Kita mahukan kesihatan yg baik buat mak/mertua kita...namun jika sudah tiada daya kita redha jer yer Ta....Istighfar byk2 Ta...

Papa Mifz berkata...

harap tabah hadapi dugaan ini...

Cik Anita berkata...

InsyaAllah segala urusan akan dipermudahkan. Kita yang sihat sentiasa mendoakan yang terbaik..

Cik Anita berkata...

InsyaAllah segala urusan akan dipermudahkan. Kita yang sihat sentiasa mendoakan yang terbaik..

m.a.u.i berkata...

maui doakan yang terbaik..insyaAllah semua akan baik2..saba ye

Gen2Merah berkata...

rasa nak nangis sama.. teringat gak kat arwah ayah... semoga dipermudahkan ye..

mamaNoriz berkata...

ya allah sedihnya ...

so camana perkembanagan hari ni kak?

harap makin pulih..