cinta hati mama

cinta hati mama

Isnin, 20 Februari 2012

cuba teka makanan apa ne....18/2/12

Pada malam sabtu,bosan duduk rumah,hubby ajak lepak kat kedai buger ida kat damansara,sampai disana macam-macam makanan ada,yg bungkus dengan daun pisang ne(masakan indonesia)..ida ne semua org dia kawan,ne ida cakap pulut panggang,pelik sikit dalamnya ada kacang hijau sebijik-sebijik tapi agak besar lah...ada lagi satu tapi ita org dah ngap dah lupa nak ambil picnya(yang ne mcm pulut makan dengan kelapa parut dan gula melaka..sedap......yg kat bawa ne capati ke apa entah..dengan mcm kari ikan dan ubi kentang yg...... ne bangglanya makanan,ita makan aje tak was-was lah kan ..agak sedap....dan uncle cina bagi kueh  tat nenas(halal ya)..sedap...macam-macam ada bukan 1 malaysia lagi dah...


                                                 Kueh (indo)


   2 in masakan bangla...dia org selalu tukar-tukar,ida bagi masakan melayu,nanti dia bagi masakan dia org mcm tu lah lebih kurang..penuh lah meja dengan makanan pelbagai bangsa.murah rezeki ida....ini pun kita org dah makan tinggal sikit...

7 ulasan:

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

mcm capati tgh tu.

fieda berkata...

yg atas sekali tu mmg tak knl..pic no2 dan 3 tu biasa la..hehehe

izan mama mia berkata...

kuieh apa tu...sorry tak pernah tengok arrr..kak ita. sedap tak?

Pok Amai-Amai berkata...

Oh, org bangla msk kari ikan letak kentang eh? 1st time sy nmpk.

Gen2Merah berkata...

seronoknya berkongsi2 masakan dengan pelbagai etnik.. dapat merasai kesemua selera kan... terbaik la akak...

IntaNBerliaN berkata...

xpnh tgk pulak makanan yg ats sekali tu..

Aida78 berkata...

salam 1 malaysia...i x kisah nak kawan dgn sape pon org baik dgn kita kita baik dgn org kan...kan...kuih yg bungkus dgn daun kelapa 2 kuih indo namanya pulut panggang versi indon dan 2 lagi 2 capati dengan masak pedas bangla hik2...semua sedap yg penting halalkan...