Agensi Kelayakan Malaysia (MQA) telah memperkenalkan
Sistem Pengurusan Pertanyaan dan Aduan (SPPA) sebagai tambahan kepada Perkhidmatan
Dalam Talian sedia ada yang ditawarkan oleh MQA. Perkhidmatan ini
akan beroperasi sepenuhnya bermula pada 1 Mac 2012. SSPA
merupakan aplikasi dalam talian yang membolehkan pihak awam menghantar sebarang
pertanyaan atau aduan berkaitan MQA secara lebih efisyen dan bersepadu.
Di samping itu, pihak awam dan pelanggan MQA masih boleh menggunakan saluran
lain sedia ada seperti emel, surat dan hadir diri (walk-in)
untuk berurusan dengan MQA.
Sehubungan dengan itu, warga MQA digalakkan
menyebarluaskan perkhidmatan ini kepada semua pelanggan MQA seperti IPT, ahli
panel penilai, pensyarah, guru, ibu bapa, pelajar dan lain-lain. Sebarang
cadangan penambahbaikan dan maklum balas amatlah dialu-alukan bagi
mempertingkatkan lagi kemudahan ini dari semasa ke semasa.
SPPA boleh dilayari melalui link di bawah :
2 ulasan:
wahh, maklumat yang berguna utk para guru dan penjawat awam lain.. thanx for sharing...
bagus ni...
sekarang smeua online ek, efisyen!
Catat Ulasan