cinta hati mama

cinta hati mama

Khamis, 17 Mei 2012

psp

semalam papa tanya,boleh tak nak beli ne,ita cakap suka hati lah,duit hubby,terus gi dengan tasya,cantik warna puple psp ne..anak-anak tak tentu arah..papa cakap kat kak diana dapat no 10 ke bawah papa terus bagi ne..kat  rumah dah ada PS2,yana teruja lah...harap-harap yana lebih kuat dan lebih serius dalam pelajaran...harap benda ne  boleh jadi pembakar semangat untuk belajar....tapi papa pun terlebih  minat juga ne...yana ne susah nak cakap ya..ita tak tahu nak dorong dia belajar mcm mana..bukan tak pandai..malas nak belajar,cakap lah nak belikan basikal mahal,hp,psp,laptop..dia wat tak tahu aje..kalu ita mesti lagi semangat...ne beli tunjukan kan kak diana..boleh buat yg terbaik sikit bagi...bukan no-1 ke 2ke 3 ke..10 kebawah..10-9-8-7-6-5-4.....yana ne tak matang lagi sebenarnya..dia kawan dengan budak-budak kecil budak darjah 1,ke 2 paling besar pun darjah 4,itu pun lelaki..mcm ne lagi dah..tahun depan UPSR...ada cadangan dan pandangan ke...tolong ita..





10 ulasan:

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

beshnya..yui pon takde tau..huhu.

Aida78 berkata...

ini papa dgn mama main dulu ahkass...

NURULHANIF berkata...

bestnya kak ita.. :)

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

Salam ita..pada pandangan k.atie lar(pengalaman dr mendidik anak2 k.atie),minat nk belajar kena ada.
Lgsatu sebaik2nya lar..ita luangkn masa sedikit tuk temankn yana belajar(k.atie tau..anak2 ita yg lain pon perlukn perhatian) tp cuba cari masa tuk bersama2 dia belajar & membuat homework.
Tanya ttg pelajarannya..guru2.Klu dia ada sesuatu minat..ita kena dorong & bagi semangat kat dia.
Sambil nasihatkn pelan2...
Disamping itu klu ada masa ita lakukn sembahyg hajat tuk anak2 supaya rajin belajar & diterangkn pintu hati mereka.
Time yana/anak2 lain baru tidur2 ayam tu..ita bisikan kat telinganya ttg harapan & apa yg ita/HB harapkn dr yana...supaya dia rajin belajar & berjaya.
Lgsatu..hadkn masa yana/anak2 lain menonton TV/main tenet/main PSP.
InsyaAllah,k.atie doakn anak2 ita trutama yana berjaya dlm pelajaran & hidupnya Aminnnn

Semua yg dicatatkn diatas hanya pengalaman k.atie sendiri.Mungkin ada kawan2 blogger yg blh bagi pendapat kat yana juga.

Mrs Lurve berkata...

ok, jujur tensen bila men psp hahahaha

anitadiana berkata...

terima kasih tie...dan kekawan..

Farah Shamsudin berkata...

kak Ita, kadang2kan kak, bila kita ajar drg main psp ni,dorang ni jadi ketagih nak main je.. nanti suruh belajar pun taknak dah kak..

anak buah saya mcm tulaa.. dok men psp je kojenya.

anitadiana berkata...

sekarang tak bagi lhi..sentuh pun tak..papa dia sorok kan kat mana entah..lg satu yana ne kurang main gemes sangat..kalu ps2 tu ,mula-mula aje..sekarang tak pernah main dah..dia lg suka main dengan kekawanya...

Gen2Merah berkata...

PSP, wah dah lama saya ingin idam2 kan....

IntaNBerliaN berkata...

main ni kdg2 blh ketagih kan... kdg tu smpai xnk baca buku..