cinta hati mama

cinta hati mama

Selasa, 24 Julai 2012

~AQIL belajar puasa ~21/7/12~


Ini Aqil gendut,umur nak masuk 4th(pada 07/08),masa 1st nak bersahur kejut kan aqil nak ajar aqil puasa,ita cuma buat nasi goreng dan teh O panas,aqil pun makan,siap buatkan horlicks fibre-up,dan susu supaya aqil tahan...boleh lah tahan sampai pukul 5.45 petang,maksu gi barzar ramadhan,ita dah siap masak..tertido sekejap..sambil tengok tv,lepas tu tersedar aqil cakap,mama aqil minum air sejuk dan makan telur rebus (belikan arisya nasi lemak dan telur rebus)arisya makan sikit aje..telur tu aqil makan sikit..ita punyalah geram ..dah tak lama dah nak berbuka,,,maksu pun marah..lepas tu hubby cakap biar lah sayang aqil tu kecil lagi,biar aje dia boleh tahan sampai kul berapa? tak payah paksa..terus ita sedar diri aqil tu kecil lagi...so peluk dia,minta maaf..kira ari pertama aqil berjaya sampai petang..alhamdulilah aqil boleh tahan..malam tu makan dan minum macam org puasa ..kasihan tengok...ari ahad sampai kul 2 aje..penat main kat luar....ari ne hantar kat pengasuh ..tak tahu tahan sampai kul berapa?...betul cakap kakzakie Aqil masih kecil...so mama tetap happy aqil belajar berpuasa dan cakap terus terang aqil minum air dan makan telur....tertewas aqil dengan telur...aqil peminat telur...masa puasa tu cakap aqil nak makan lauk apa ?..dia cakap nak telur masak kicap...aqil..aqil..mama sayangggggggggg sangattttttttttt kat aqil tau.....suka bila aqil baca surah Al-Falak.aqil dah boleh hafal banyak surah-surah....muqaddam...

5 ulasan:

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

bgus aqil..kcik2 dah hfal mcm2..elok sgt tu.

mama aryan berkata...

bagus aqil ni..berpuasa juga walau separuh hari & dah bole hafal byk surah..bagus2

ArELeEz berkata...

aah. biar aqil belajar pelan2. klu drastik, takut t'kejut plak perut kecik dia kang.

Wanieys berkata...

xper lah kak mula2 separuh hari lelama nati full la aqil puasa hihi

Che Rosliza Che mat berkata...

bagus aqil...kecik2 dah belajar puasa...