Followers

Selasa, 24 Julai 2012

menu berbuka bulan puasa~21-23/7/12~


 ini menu ari sabtu masak pucuk ubi masak lemak cili api,sambal udang,ayam masak kicap ,ikan caru goreng dan telur masin,buat popia sayur dan kentang(ini mcm karipap)...tepung pelita beli paling sedap beli kat barzar kat bangsar(biasa beli kat sini kawan hubby).......
 ini hari ahad ajak anak buah along datang makan kat rumah,buat rendang ayam,oleh sebab ita jemu ayam..ita buat rendang kerang bulu untuk ita,sayur petola goreng dan ikan kerisi, kueh teow goreng kerang,kueh buat lagi popia sayur,popia kentang dan cempedak goreng,bubur kacang hijau jiran sedekah..banyaknya lah kan..ne air maksu buat cincau sirap...



ini semalamnya maksu masak,ketam buat sup,ikan bilis dan kentang buat sambal,ikan selar kuning goreng,ita balik buat cucur udang,(bubuh juga udang geragau  kering)..kueh popia,kueh tepung pelita dan mee hoon jiran bagi,kueh puding hubby beli...air ita buat cerrot susu....ini aje masak...penuh saje meja ...

13 ulasan:

mama aryan berkata...

wah..meriahnya makanan,suka pucuk ubi masak lemak tu.

Che Rosliza Che mat berkata...

banyaknya makanan...semua sedap2..

Afasz berkata...

nyum nyum..... sedap nye tepung pelita

Bazilah (^0^) berkata...

popia tu menarik perhatian bazi kak hehehe

izz iizza berkata...

mewah makan ni..sedap2 lak tu..:)

ArELeEz berkata...

alhamdulillah.. rezeki bkn ramadan katanya kan..

Kakzakie berkata...

Kakak tak masak ita kalau berbuka semua beli. Kalau anak dara kakak yg besar balik baru kakak masak tapi nampak gaya tahun ini terus membelilah sebab mereka balik nak raya nanti.

Banyak juadah ita berbuka. Kalau ramai yg makan ok kan..

Cik Anita berkata...

kalau bukak puasa meriah camni memang terbaikkkk..hehe.. lapar terus perut Nita.

Eye_nee berkata...

lauk2 pauk kegemaran ni Ta..sambal udang..sambal bilis kentang...lemak pucuk ubi...aduhai dah terbayang2 duk bersila sambil menambah nasik...

izan mama mia berkata...

bila pula nak ajak izan kak ita...hiihi..seronoknya berbuka ramai2kan....menu semua sedap//..

Gen2Merah berkata...

perghhhh, meriahnya juadah... kalau saya pasti nak perbiskan semua,... ahahaha.... sodappp...

Wanieys berkata...

amboi meriah sungguh menu berbuka kak ita hihihi...salam ramadhan untuk kak ita sekeluarga :)

♥ ROS ♥ berkata...

Nyum2 meriahnyer mknan die.. :p