cinta hati mama

cinta hati mama

Khamis, 16 Ogos 2012

bantulah rakan kita ne ya..tolong lah ya...



     ENTRY NE DAH ITA LEKATKAN GAM UHU ....
   UNTUK ENTRY BARU SCROLL DI BAWAH YA..TQ SEMUA.....

ita baca ne kat blog kawan blogger..ita balik kul 8mlm,ita baca sedih dan menaggis-menaggis begitu besar dugaan untuk alia ne...sampai hubby jemput pun ita teringat dan menaggis lagi...kepada kekawan opis dan kekawan bloger yg baca, sudi lah kiranya membantu....ita akan letak sehingga raya insyaallah...

 
Betapa berat mata memandang..berat lagi bahu yg memikul.Begitu besar ujian dr Allah utk rakan blogger kita iaitu..
Beliau kini memerlukn bantuan insan2 yg baikhati diluar sana utk membantu beliau.Keadaan beliau skrg semakin membimbangkn...
.TERKINI beliau ditahan di wad HUSM
 utk dimasukkan darah setelah tumpah darah.
Keadaan kaki yg semakin hari semakin LEMAH & xmampu utk bergerak..kecuali menggunakn wheelchair/tongkat.
Anak2nya yg masih kecil & amat memerlukan penjagaannya....tp tidak mampu dilakukn dlm keadaan dirinya yg sebegitu.

Ibu tunggal yg punyai 3 org cahayamata...
hidup menumpang kasih syg ibunya yg jg uzur..anxiety disorder & diabetis.Diduga dgn penyakit kronik & diceraikn oleh suami dgn talak 3.

Kisah beliau jg pernah dipaparkn di HARIAN METRO(12/2/2010)..."suami enggan kongsi derita" tulisan Siti Zarinah Sahib
Sempena Ramadhan yg bakal menjelang...samalah kita dgn ikhlas hati membantu Alia Haryanie.Walaupon tidak mampu membantu dgn wang ringgit...doa & usaha memanjangkn kisah beliau ini jg salah satu bentuk bantuan kita utknya.InsyaAllah.
Bagi yg ingin membantu... 

MAYBANK
164034266923 (Haryani Binti Mat Hussin)

Blog beliau:
http://aliaharyanie.blogspot.com/

Semoga Allah,membalas segala kebaikkan yg diberikn.
Aminnn




ita copy kat blog http://azatiesayang.blogspot.com/.sama lah ya..membantu ..sedih ita baca..tolong ya kekawan..tak banyak pun sikit pun boleh kan...

17 ulasan:

HanaNabihah berkata...

Allahurabbi. Sungguh Dia amat menyayangi kak alia sehingga Dia menguji sebegitu. Beliau seorang wanita yg kuat. InsyaAllah. Sama-sama kita doa ye kak ita. Bagus kak ita ni. Sgt prihatin =)

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

sedihnya... kt doakan yg terbaik buatnya ea..

mama aryan berkata...

ya Allah..sedihnya didoakan yg terbaik buat dia..

fieda berkata...

Sama2 lah kita doakan yg terbaik buat beliau..

CheNamNam berkata...

Alhamdulillah..semoga masih ramai lagi yang sudi membuat entry khas untuk beliau.kiter mungkin tidak mampu membantu dari segi wang ringgit tapi sekurangnya kiter berusaha menyebarkan kisahnya agar dapat memberi sedikit sinar bahagia untuk kak yanie dan anak-anaknya..

kak yanie pasti gembira dan bersyukur kerna ramai yang prihatin akan nasibnya...Alhamdulillah.

Wanieys berkata...

wani ada baca kisah dia kat metro..kesian kan...sama2lah kita bantu beliau :)

izan mama mia berkata...

semoga ada sinar untuk dia..doakan yg terbaik untukknya..

Che Rosliza Che mat berkata...

semoga ada yg sudi menolong dan ringankan bebenannya....cr doakan yg terbaik untuknya...

Gen2Merah berkata...

Memang sedih.. terima kasih kak atas perkongsian ini.. marilah kita sama2 hulurkan bantuan untuk meringankan beban keluarga ini..

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

Salam Anita.Alhamdulilah,n3 yg k.atie buat ttg alia haryanie mendpt respon dr kawan2 semua.
Sama2lah kita membantu Adik alia haryanie yg telah hilang punca pendapatan & tiada tpt utk mengadu.

IntaNBerliaN berkata...

Ya Allah... siannya... baca tajuk paper tu buat lg sedih... suami enggan kongsi derita

Farah Shamsudin berkata...

Allahuakbar! semoga beliau tabah dengan ujian yg mendatang ni.. mari kite same2 mendoakan beliau..

izz iizza berkata...

kesiannya kt dia..harap ramai yg sudi membantu..

ArELeEz berkata...

semoga beliau tabah.. & semoga kebahagiaan jd milik hakikinya 1 hari nnti.. amin..

Cik Anita berkata...

Ya Allah, besarnya dugaan hidup ni.. itu semua ketentuan yang Allah nak bagi, tak pasti lagi dengan bahagian kehidupan kita.. :(

lyza berkata...

Semoga Allah mempermudahkan segala urusan beliau..
thks for sharing dear...

Annisa mulia berkata...

May Allah blesses them :')