cinta hati mama

cinta hati mama

Selasa, 6 November 2012

semalam yang malang 5/11/12

semalam hari yang agak malang buat ita dan hubby,pagi semalam letih lah kan balik kursus ari ahad petang,ari isnin keja..pergi juga lah..pagi tu ..nak kuar agak susah kiri kanan depan belakang kereta,dan nak kuar agak terhad,(duk Flat biasa lah kan..kena tolak-tolak kereta)...masa ita nak kuar tu tak lepas tergesel dengan kereta honda lama,lepas tu tuannya kereta turun nak antar anak dia gi sekolah..ita ckap minta maaf..abang tu serius aje marah lah kot..tak kemek pun cuma bercalar lah kan..dah mengigil lah kan ,tak pernah kena sepanjang bawa kereta.call hubby cite lah ..hubby cakap biasa lah tu duk flat,so bahagian ita setakat itu,bila hubby balik semalam dalam kul 8 malam(naik motor),ita balik kul 5(bawa keta)...ita tengok hubby macam kesakitan,ita risau lah..tanya papa kenapa?..hubby cakap dia terjatuh motor,ita pun cakap lah hati-hati lah sekarang kan musim hujan....lepas tu baru hubby cakap dia terlangar kereta orang dari belakang,dan org tu tak nampak motor dia.lampu kereta  belakang pecah dan pemilik kereta minta ganti rugi Rm 200.so hubby bayar sikit dan esok dia gaji bayar lah  bakinya..tak pasal-pasal lah kan,dan hubby terjatuh terlentang,badan ,pinggang dan pergelangan tangan sakit...agak terkejut bila arisya agak perihatin kat papanya..masa ita sapu minyak panas kat belakang badan hubby,tapi arisya pun sebuk dan cakap ..papa jom gi kenet(kelinik)...papa cakap lak..Papa sakit macam mana nak bawa motor.?lepas tu arisya cakap bawa keta lah....lepas tu papa cakap lagi sapa nak bawa?  arisya jawap..suruh mama lah bawak...tergelak juga lah kan..papa memang susah nak gi hospital atau kelinik..puas arisya ajak papanya..sampai dah ambil kasut nak ajak gi kelinik...aqil dan yana biasa-biasa aje..coz tak ada yg berdarah..cuma jatuh..tapi arisya nampak agak perihatin kat papanya..ita pun jadi hairan juga budak 2th nampak mcm matang lah kan...tapi apa-apa yg belaku alhamdulilah...tak lah teruk mana..so sanggat-sangat bersyukur..

9 ulasan:

Rapunzeel Cikilolo berkata...

dugaan musim hujan. ramai jugak yang accident...

aimaniman berkata...

yupp.. risau husband suka naik motor p kerja alasan takut jem. . sebab dok port klang ni lori menggila.. lagi2 time hujan ni..

aizamia3 berkata...

syukur takde pape2..

Ceni berkata...

semoga mak ita dan famili tabah dan sabar menghadapi dugaan serta rintangan ini...

♥ ROS ♥ berkata...

Jgn ckp malang kak.. Mgkin ade hikmahnya... Sedih pun ade bca kisah kak.. Syukur hubby xde apa2... :)

faraherda.razalan berkata...

Aduhai...musim hujan ni, mmg kena hati2. Lagi2 motor. Tak apalah, janji semuanya slmt.

Risya mmg matured dr umur. Comel je.

IntaNBerliaN berkata...

bagusnya arisya... prihatin.. mesti bila dah ada adik nanti, dia akan jd kakak yg penyayang.. :-)

mama aryan berkata...

bagus arisya,sgt prihatin..

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

musim hujan skang ni...kena lebih hati2 kan...Alhamdulillah xder apa2 kan....bagus arisya prihatin dia