cinta hati mama

cinta hati mama

Isnin, 22 Julai 2013

menu berbuka puasa hari sabtu~20/7/13~(kak long datang buka puasa)..

Pada hari sabtu.20/7/13 .hubby jemput adik beradik nya daripada PD berbuka puasa kat rumah ita,kebetulan along pun baru balik dari Qatar...so ramai lah meriah lah kan...di rumah ita yg kecil kenot tu..along dan anak-anak(5 org)-angah dan isteri dan anak-anak(5 org)-kak lang(1 org) dan tasya(1 org).dan ita dan family (4 org)...semuanya 16 org..tak masuk arryan..kecil lagi..ita masak ayam goreng tepung,kerabu pucuk paku campur kerang dan tauge,ikan masak asam 2 versi,1 ikan tengiri dan 1 lagi ikan ayam-along dariQatar teringgin,sup tulang lupa nak tangkap..coz dalam periuk,lala goreng bercili,sotong goreng kunyit dan telur masin...dan kuih muih dia org beli kat barzar ramadhan..mcm nak pengsan banyak betul dia org beli...air sirap,soya dan nescafe ais dan buah longan 2 kg...lebih semua taupau bagi dia org bawa balik....kecuali telur masin dan sup tulang ada sikit dan nasi putih...



                                          ayam goreng tepung-lauk bebudak
                                   kerabu pucuk paku+tauger+ kerang_along suka sangat siap ratah..
                                         lala goreng bercili
                                        ikan tengiri masak asam.
                                   sotong goreng kunyit
                                    telur masin
                                    ini masak..dalam periuk tu masak asam ikan ayam....
    ini kuih yg dia org bli..roti john panjang 3,kuih tepung pelita.mertabak 4,karipap,pulut,lepat,tepung bungkus,kuih sago,kuih jawa,kuih keria..

 




  ini kak lang -kak izat dah 10th kawin...baru mengandung anak sulong...buat 1 tempat makan lagi atas meja..tak larat dia nak makan bawah..insyaallah bulan 10 bersalin...
           ini along izan duk kat Qatar ikut suaminya kerja di sana..suami dia belum tak ikut sekali..

5 ulasan:

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

salam Anita...bestnya & meriah bila berbuka puasa ramai2 camni kan?

Aida78 berkata...

untung arrr ada along siap masak utk along tersayang la konon....

anitadiana berkata...

oooooooooooi makcik...tak ada maknanya....masak biasa-biasa aje..mana tahu..dia mintak masak asam aje...

ArELeEz berkata...

meriahnye makanan! ;)

Kakzakie berkata...

Bila dah berkumpul macam ini bukan makanan sedap jadi sasaran ita tapi meriahnya tu.. walau sederhana pun dah jadi sedap apa lagi kalau sedap terus licinlah...