cinta hati mama

cinta hati mama

Rabu, 17 Julai 2013

menu lauk berbuka puasa ita seminggu punya....10/7-16/7/13

Asalamuaikum semua,ini menu lauk berbuka ita,sempoi aje sebenarnya yg nampak banyak jiran-jiran dan bos papa sedekah hari-hari,walaupun bos papa cina..tapi baik hati juga lah kan...alhamdulilah juga Aqil masih puasa penuh hingga hari ini..kekadang kasihan kat aqil..tapi aqil yg berkeras juga nak puasa penuh...alhamdulilah...senang Aqil ne...so menu puasa harus ada lauk aqil iaitu ayam atau lauk telur....minta maaf juga..bulan puasa dok tayang pic lauk pulak kan....abaikan pinggan yg macam-macam fisen tu ya...





 
 ini lauk semalam16/7-  ita masak rendang ayam,ada lah 4 ketul kot,kecil-kecil ita potong,ikan kembung 1 ekor dan ikan sardin 1 ekor goreng,telur dan tahu-tahu ita habiskan di goreng bersama telur taruk daun sup dan bawang,dan buat sambal belacan yg ita goreng semuanya dulu baru tumbuk.KFC dan kuih bos papa kasi dan agar-agar jiran kasi...
                                                ini rendang ayam
    ini menu hari isnin 15/7-ita masak asam pedas keladi rebus..ne 1st time masak,hubby cakap tak jadi sangat,ita tak lah minat sangat makan asam pedas  walaupun ita org melaka....tauge goreng..ita suka sayur ne tauger yg besar..tapi agak masin...puasa lah katakan...ayam 2ketul masak kicap campur dengan nuget ayam pagi tadinya sahur kat aqil,goreng sotong dan cendawan goreng anak 2 dan hubby suka makan...buat sambal telur hancur hubby nak juga..pulut kuning kawan opis tie bagi ,rojak dan roti john..bos hubby bagi..
                                            ini yg ita suka makan tauger besar kacang soya...
     ini menu hari sabtu 13/7-ikan pari dan kembung bakar- dan kerang rebus hubby buat,ketam goreng bercili berempah,ayam percik,kuah asam...kuih tu kawan hubby berniaga bagi dan cempedak goreng hubby beli...sabtu dan ahad ..hubby tak kerja so tak ada lah bos kasi....hari ahad 14/7-lupa nak ambil pic..tapi ita masak nasi lemak...permintaan hubby dan anak-anak..
                                          hubby bakar -pari untuk hubby..ita tak makan..itanya kembung lah,...
 ini menu hari jumaat 12/7-sup tulang,2 biji telur mata masak kicap,sambal sotong,telur masin...ayam colek...bos hubby bagi dan kuih-kuih jiran bagi...
                                            ini sup tulang ita bagi pedas,dan perah asam limau nipis...
 ini menu hari kahmis11/7-ita buat 10 biji  telur puyuh sambal,ita buat yong tau fu,ayam goreng berempah dan tie kawan opis bagi ikan bilis masak sambal goreng tampoyak..sate dan roti john bos papa bagi..nurget ita goreng dan keropok lekor jiran ita bagi...aqil dah tak sabar nak berbuka...
ini menu 1st day puasa 10/7-lauk ita dah masak pagi..kebetulan nak buat nasi goreng untuk bersahur...gas lah habis...so lauk nampak comot sikit..coz sahur hubby dan aqil  makan lauk yg sama,ita buat sambal udang,ikan masak asam pedas,ayam goreng kicap daun kari,telur masin ,kuih muih bos papa bagi...air soya aqil nya permintaan...

10 ulasan:

Ummiarissa Mahdi berkata...

Alhamdulillah...banyaknya rezeki makanan...

Nurhayati Mohd berkata...

banyak jenis lauk2 tu.. akak suka :)

Kakzakie berkata...

Semuanya membuka selera apalagi bila perut sedang lapar apa pun semunya sedap belaka ita...

CintaZulaikha berkata...

mak aihh terernya msk rendang..

izan mama mia berkata...

sedap sedap sedap

- AZIE - berkata...

meriahnya kak..seme nmpk sedap

ANNA MARIANA berkata...

sedap2 semua ni kak.. :)

faraherda.razalan berkata...

Suka bile akak update lauk2 yg akak msk ni. Rindu tau. Dah lama akak tak update mcm ni. Hehehehe!

kesoma rai berkata...

aduh kak..terseksa saya sepanjang perjalanan nak scroll ke kotak komen ni.. hahaha..telan air berkali kali.. semua nampak sedap..

aizamia3 berkata...

Alhamdulillah rezeki di bulan Ramadhan.. ;)