Followers

Khamis, 11 Julai 2013

selamat berpuasa....

  nak ucapkan  selamat berpuasa buat semua bloger....nak masak apa lah buat berbuka puasa....buntu nak pikir. nak masak apa yg special lah sikit kan bulan puasa ne...semalam masak ayam masak kicap untuk menu aqil..udang besar masak sambal..aqilnya udang goreng aje...dan masak asam  pedas dan telur masin..kuih ita beli karipap dan tepung pelita...air hubby beli soya pemintaan aqil juga...bos hubby bangsa cina..boleh lah bagi hubby pelbagai jenis kuih,mertabak dan roti john..siap ita sedekahkan kat jiran-jiran memang tak boleh habisnya banyak sangat.......nak cite aqil dah belajar puasa..aqil nak masuk 5th bulan 8 nanti 7/8..genap aqil 5th... alhamdulilah...akhirnya.abang aqil  dapat  juga puasa penuh buat pertama kali semalam...nye ..bagus anak mama...harap berterusan....dia sendiri yg nak puasa...aqil cakap aqil dah besar...dan susu pun aqil dah stop sendiri.....kekadang kasihan juga..tanya ...aqil nak susu..dia cakap..tak nak..aqil dah besar...aqil cakap aqil nak puasa penuh....
si arisya pulak makan suka -suka depan abangnya si aqil..takut juga semalam aqil terpengaruh..semalam hubby cakap si arisya makan kacang rebus yg hubby rebus..ada lebih letak dalam peti ais....si arisya ambil makan...aqil nak ambil lepas tu dia terus tersedar..aqil puasa lah...tak makan lah..letak balik....nasib baik....pukul 6 lebih ..dah letih aqil..siap cakap aqil dahaga...ita cakap..kejap lagi.eo ..tahan juga dia..pagi tadi sahaur pun makan sikit aje...ita bersahur air kosong aje..ita tak biasa makan sahur..cuma minum air aje..hubby dan aqil aje yg makan...

4 ulasan:

aizamia3 berkata...

selamat berpuasa buat k.nita dan keluarga.. ;)

zawani berkata...

selamat berpuasa untuk akak nita and famili =)...

dear xila berkata...

slm ramadhan:) takyah pening2 chillex ya hehe

IntaNBerliaN berkata...

selamat berpuasa gak utk kak ita.. bagus aqil ni