Followers

Selasa, 11 Februari 2014

Dugaan ALLAH lagi~Samun~ 7/2/14~

Nak cite dari mana ya... sebagai peringatan bersama,apa yang boleh ita buat bersabar dan menagis mengenangkan nasib ita ,cerita bermula beberapa hari yang lepas..hubby ita tak sedap hati...hubby biasa kalu tak sedap hati pasti ada benda yang tak baik akan terjadi..dah banyak kali terjadi..biasanya diri hubby sendiri,dan ini sedikit sebanyak akan menganggu emosi ita juga..ne hubby bagi masa hari 06/2/14..masa ita nak balik kerja...mesej hubby kat hp ita... "Askum syg,syg dah sampai rumah ke?ati abg tak sedap sangat ne,abg takut la ape2 jadi kat syg,kalu terjadi kat abg takpe...sebelum apa2 terjadi kat abg.abg minta maaf banyak2 kat syg,halalkan makan dan minum abg,andaikata ape2 terjadi pada abg,syg jaga lah anak2 elok2ye,harap syg bersabar dan banyakkan doa,LOVE YOU SYG." Seram juga lah terima mesej mcm tu kan..sampai rumah ita jadi risau lah..bila hubby sampai rumah pukul 8.30 malam ..lega sangat lah..tapi hubby nampak kerisauan di mukanya..ita pesan ingat kat ALLAH..istefar..bebanyak.. pada keesokan harinya..7/2/14- hari gaji suami sebenarnya,pinjam gaji pada 20hb dan separuh lagi pada 7 hh,nak jadi cerita,suruh hubby kuarkan duit kereta yg india tu bagi suruh bayar terus kat bengkel kereta ,dan hubby ambil gaji dia RM800.so jumlah keseluruhan RM1300.masa hubby dalam perjalanan balik dari digittel Mall kat PJ ne...ada sebiji motor 125z..terus langar motor hubby...dan hubby terus ketepi jalan..dan 2 org melayu bertanya..abg ok ke?...hubby cakap apa yg ok...kenapa langar saya..sampai no plat motor patah..terus 1 org ke depan seorang ke belakang hubby,yg depan tusuk kan pisau kat perut hubby ,yang belakang pakai skrudriver,kat belakang,sambil menarik dompet hubby di poket belakang,dan mengambil kunci motor,masa nak mengambil hp..kebetulan ..lalu motor polis bantuan...terus polis kejar penyamun tu..penyamun tu tak dan nak ambil hp..hubby call ita..terus mengigil2 ita..kata kunci motor dan duit dan dompet di ambil....nak jadikan cerita..polis tu datang balik,membawa dompet dan kunci motor,duit dan kad bank dah tak ada..polis tu cakap tak dapat kerjar penyamun tu...cuba jumpa dompet dan kunci motor yg di baling oleh penyamun tu...ita fikir jahat juga..entah-entah polis yg ambil duit tu...tak tahu lah kan...ALLAH yang tahu... sedih sangat lah masa tu ..itanya duit pun ada berapa aje masa tu..coz dah beli barang dapur..susu dan pempes anak untuk sebulan....nasib baik lah kan..cuma duit pengasuh Rm300 lagi,biasa ita kongsi dengan hubby bayar duit mengasuh,bahagian ita dah setel..cuma bahagian hubby lah..dengan duit mengaji anak RM50.tapi ALhamdulilah lah syukur..kawan hubby bagi pinjam RM500.dan bahagian opis ita (BAI)..menawarkan pinjaman duit bahagian sebanyak RM1000.tapi ita malu..dalam masa yang sama tersentuh hati..tq kat Azlina Ahmad,sangup jumpa bos ..bincang....dan terima kasih juga pada kekawan yang lain juga...dan ita pinjam Rm 500 aje..nanti susah nak ganti banyak2..sedikit sebanyak ringan sikit kepala ita..

5 ulasan:

aimanammaradham berkata...

sib baik husband k.ita x cedera teruk.
ader hikmsh disebalik kejadian redha yer kak. ujung bln ni duit brim keluar

hanizan berkata...

sabar kak ita..ada hikmah setiap kejadian tu...anggap je duit tu bukan rezeki...yg penting asben akak slamat..insha Allah, ada rezeki yg Allah akan gantikan.

anitadiana berkata...

tq kekawan...sedih lah juga..baru nak lega lain lak jadinya..tapi syukur suami tak apa-apa...

Fazil Hamid berkata...

ya Allah...takotnye..zaman sekarang bahaya ada dimana-mana...syukur la suami selamat..

Eye_nee berkata...

Allahuakbar Ta...bersabar yer sis..dugaan Allah..Alhamdulillah suami Ita tidak diapa-apakan...pisau dicucukkan diperut tu...Mcm2 modus operandi penjenayah ni kan..buat2 langgar motor org bagai...Rezeki tak halal begitu Allah akan berikan balasan juga pd mereka nnt sis..